Jegyzőkönyv: 2006. Augusztus 29., Kedd, 13:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés

Lehetőségek
Mentés saját gépre:
Jegyzőkönyv letöltése
Az eredeti dokumentumot - a gyorsabb letölthetőség érdekében - zip formátumba tömörítve tettük letölthetővé.
A zip formátumú állományok megnyitásához használja a WinZip programot, amit közvetlenül letölthet innen.
Off-line olvasás:
Jegyzőkönyv nyomtatása
Kapcsolódó anyagok
Az ülés beharangozója:
Meghívó olvasása
Miről volt szó az ülésen:
Előterjesztések olvasása
1.a - Az önkormányzat 2006. évi költségvetéséről szóló 4/2006. (III. 3. ) önkormányzati rendelet módosítása
1.b - Beszámoló az önkormányzat gazdálkodásának 2006. I. félévi módosításáról
1.c - Az önkormányzat 2006. évi költségvetéséről szóló 4/2006. (III. 3. ) önkormányzati rendelet módosítása
1.d - Az önkormányzat tulajdonában lévő részvények értékesítése
2. - A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 15/2003. (VII. 3.) önkormányzati rendelet módosítása
3. - Kőszeg Város Önkormányzatának kitüntetéseiről szóló 11/1993. (V. 27.) valamint az önkormányzat által adományozható kitüntető címekről és díjakról szóló 37/2005. (XI. 27.) önkormányzati rendeletek módosítása
4. - Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodás szabályairól szóló 10/2004. (IV. 1.) önkormányzati rendelet kiegészítése
5. - A szociális igazgatásról, az egyes szociális ellátási formák szabályairól és a gyermekek védelméről szóló 10/1993. (V. 27.) önkormányzati rendelet módosítása
6. - Az önkormányzati tulajdonban lévő lakások és helyiségek bérletéről szóló 26/2004. (X. 1.) rendelet módosítása
7. - A közterület használatáról és a városkép védelméről szóló 1/2000. (II. 1.) önkormányzati rendelet kiegészítése és módosítása
8. - A távhőszolgáltatásról szóló 22/1999. (XII. 17.) önkormányzati rendelet
9. - Kőszeg város helyi építési szabályzatáról és a város szabályozási tervéről szóló 23/2000. (X. 1.) önkormányzati rendelet kiegészítéséről szóló 7/2006. (III. 3.) önkormányzati rendelet hatályon kívül helyezése
11. - A lejárt temetői sírhelyek felülvizsgálatára létrehozott munkacsoport jelentése
12. - A Szociális Gondozási Központ szakmai, gazdálkodási beszámolója 2005
13. - A Chernel Kálmán Városi Könyvtár alapító okiratának módosítása
14. - A Kőszegi Városüzemeltető és Kommunális Szolgáltató Kht. felügyelő bizottságának ügyrendje
15. - A polgármesteri hivatal pénzügyi integrált rendszerének megvalósítása
16. - Az iskola-egészségügyi szakfeladat fejlesztési kiadásai
17. - Az őszi nagyrendezvények összevonásának a vizsgálata
18. - A tömegközlekedési díjak ÁFA tartalmának változásából eredő különbözet ellentételezése
19.a - A Kőszeg, Meskó u. 1. önkormányzati tulajdonba vétele
19.b - A HOVI-ÉP Kft.-vel kötött szerződés felülvizsgálata
19.c - A 3179 hrsz-ú és a 0183/38 hrsz-ú ingatlanok elővásárlási jogáról való nyilatkozat
19.d - A 2869/6 hrsz-ú területre új beépítési kötelezettség előírása
19.e - Üres önkormányzati bérlakások hasznosítása
20. - Belterületbe vonási kérelmek elbírálása
21. - Az Idősek Gondozóháza építés és Hajléktalanszállás korszerűsítés beruházás eszközbeszerzésére vonatkozó közbeszerzési felhívás jóváhagyása
22. - A képviselő-testület 148/2006. (VII. 26.) határozata 23. pontjának végrehajtására vonatkozó javaslat
23. - Kőszeg város és kistérsége fejlesztési programja (2007-2013) a II. Nemzeti Fejlesztési Tervhez kapcsolódóan
1527-18/2006. szám

J E G Y Z Ő K Ö N Y V


Készült Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete által 2006. augusztus 29-én, 13 órai kezdettel, a Városháza tanácskozótermében megtartott nyilvános rendkívüli képviselő-testületi üléséről.

Jelen vannak:
Kuntner Ferenc polgármester, Hauer Tamás alpolgármester,
Gódor József, Greguss László, Horváth Ferenc, Huber László, Krug Gusztáv, Kirchknopf György, Raposa Helga, Simonits Zsolt, Széles Zsolt és Táncsics Péter képviselők (12 fő).

Igazoltan van távol:
Rába László (országgyűlési képviselőként való elfoglaltsága miatt) és Gyarmati Mihály (külföldi tartózkodás miatt)

Tanácskozási joggal vannak jelen:
Dr. Tóth László jegyző, Dr. Zalán Gábor aljegyző, Baráth Kornél városfejlesztési és településüzemeltetési osztályvezető, dr. Tóthné Dolgos Zsanett gyámügyi és szociális osztályvezető, Sőbér Aurélia pénzügyi osztályvezető, Rimányi Krisztina mb. hatósági osztályvezető, Schlögl Krisztián szervezési ügyintéző, Maitz Mária referens valamint Kovács István ügyvezető igazgató.

Kuntner Ferenc polgármester köszönti a képviselő-testületi ülés résztvevőit. Megállapítja, hogy a megjelent 12 fővel a képviselő-testület ülése határozatképes. Bakos György és Kálmán József a natúrpark rendezvényén vesznek részt, jelezték, hogy később érkeznek meg az ülésre.

Elsőként a naprenddel kapcsolatban várja az észrevételeket.

Hozzászólások a napirendhez:

Táncsics Péter:
Javasolja, hogy a 23. pontot (Kőszeg és kistérsége fejlesztési programja) a képviselő-testület ne tárgyalja meg ma.

Kirchknopf György:
Ő a képviselői tiszteletdíjakkal kapcsolatos 22. pont levételét javasolja. Ez az előterjesztés most nem aktuális sem szakmailag, sem politikailag és semmilyen szempontból nincsen itt az ideje a megtárgyalásának. Kampányidőszak van és ennek az előterjesztésnek nagyon kampány-íze van. Nem lenne szerencsés, ha ez a képviselő-testület a következő képviselő-testület számára kedvezőtlen döntést hozna.

Kuntner Ferenc kéri, hogy szavazzon a képviselő-testület mindkét javaslatról.

Greguss László:
A körmendi kórház beszámolója miatt dr. Bárány Győző főorvos, kórház-igazgató van jelen. Kéri, hogy erre való tekintettel a képviselő-testület elsőként tárgyalja meg a 10. sz. napirendi pontot.

Huber László:
A 22. ponthoz szól hozzá, mivel szerinte ez egy okafogyott napirendi pont, nem is érti, hogy a polgármester úr miért gondolta ezt napirendre venni. Az a határozat, ami erre vonatkozóan előírást tartalmaz, szeptemberi határidőt tartalmaz. Az ügyrendi és jogi bizottság valóban tárgyalta a képviselői tiszteletdíjak csökkentéséről szóló előterjesztést, de az nem kapott többséget. A következő hónapban viszont elő kell ezt terjeszteni. A július 26-ai ülésen ő jelezte, hogy külön kell ebben döntést hozni, de végül is a 20 M Ft-os összeg egy részeként került a 23. pontba bele.

Dr. Tóth László szerint azért kezdeményezték ennek a napirendi pontnak a felvételét, mert az eredeti intézkedés csomagban nem volt benne konkrétan a bizottság részére a felkérés, hogy terjessze elő a tiszteletdíjak csökkentését. Az a cél, hogy a korábbiak értelmében a képviselői tiszteletdíjak 50%-ban legyenek lecsökkentve. Ezért mindenképpen szükség van arra, hogy a képviselő-testület az ügyrendi és jogi bizottságnak konkrét utasítást adjon erre nézve, hiszen ezt az Ötv. értelmében megteheti. De ha a képviselő-testület Kirchknopf György képviselő úr javaslatát elfogadja és azt mondja, hogy az idő rövidsége miatt ne kerüljön be a képviselő-testület ülésére, akkor automatikusan elvetésre kerül.

Széles Zsolt is egyet ért Kirchknopf Györggyel, mert nagyon kampány-szaga van ennek a dolognak. A város anyagi helyzete miatt eddig se nagyon fizették ki a tiszteletdíjakat. Ő már el is könyvelte magában, hogy nem is lesz már ebben a ciklusban kifizetés. Egyébként mindenki azt hiszi, hogy hatalmas pénzekről van a tiszteletdíjak kapcsán szó. Pedig Kőszegen az elmúlt 4 évben többször is előfordult, hogy nem, vagy csak nagyon későn fizették ki a tiszteletdíjakat.

A témához Gódor József is hozzá akar szólni, de a polgármester kéri, hogy szavazással döntse el a napirend lezárását a képviselő-testület. A Kőszeg és kistérsége fejlesztési programja az NFT II.-hez kapcsolódik. Ez az anyag alulról jövő építkezést jelent, a képviselő-testületnek ebben a lakosság és a civil szféra igényét, véleményét kellett volna elfogadnia, ami az első körben eddig nem sikerült. Kéri, hogy erre való tekintettel névszerinti szavazással döntse el a képviselő-testület a napirendre való fel illetve lekerülését.

Táncsics Péter elmondja, hogy az anyagot a bizottságok nem tárgyalták. Ő kigyűjtött 1-2 dokumentumot ezzel kapcsolatban, ha napirendre kerül, akkor fogja ezeket ismertetni.

Végül Kuntner Ferenc lezárja a vitát és szavazásra bocsátja a 23. pont név szerinti szavazással való eldöntését. A névszerinti szavazással 4 képviselő ért egyet, 7 ellenzi, 1 pedig tartózkodik, tehát a javaslat elvetésre került.

A meghívón jelölt 23. napirendi pont levételével 8 képviselő ért egyet, 4 pedig ellenzi, tehát az nem kerül fel a napirendre.

A meghívón szereplő 22. napirendi pont levételével szintén 8 képviselő ért egyet, 4 elleni, így ez sem kerül fel a napirendre.

A 10. napirendi pont 1-ként való megtárgyalását 12 igen szavazattal elfogadja a képviselő-testület.

Végül a képviselő-testület 12 igen szavazattal az alábbi napirendet fogadja el:


N A P I R E N D:

1. A Dr. Batthány Strattmann László Kórház Egészségügyi Szolgáltató. Kft. tájékoztatója a járóbeteg szakellátás tapasztalatairól Kőszegen.
Előterjesztő: Németh Attila ügyvezető igazgató.
2/a. Az önkormányzat 2006. évi költségvetéséről szóló 4/2006. (III. 3. ) önkormányzati rendelet módosítása (I. félévi rendeletmódosítás).
Előadó a polgármester nevében: Sőbér Aurélia pénzügyi osztályvezető.
2/b. Beszámoló az önkormányzat gazdálkodásának 2006. I. félévi módosításáról.
Előadó a polgármester nevében: Sőbér Aurélia pénzügyi osztályvezető.
2/c. Az önkormányzat 2006. évi költségvetéséről szóló 4/2006. (III. 3. ) önkormányzati rendelet módosítása (a pénzügyi egyensúlyi helyzet megteremtésével összefüggésben).
Előadó a polgármester nevében: Sőbér Aurélia pénzügyi osztályvezető.
2/d. Az önkormányzat tulajdonában lévő részvények értékesítése.
Előadó a polgármester nevében: Sőbér Aurélia pénzügyi osztályvezető.
3. A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 15/2003. (VII. 3.) önkormányzati rendelet módosítása.
Előterjesztő: Huber László, az ügyrendi és jogi bizottság elnöke.
4. Kőszeg Város Önkormányzatának kitüntetéseiről szóló 11/1993. (V. 27.) valamint az önkormányzat által adományozható kitüntető címekről és díjakról szóló 37/2005. (XI. 27.) önkormányzati rendeletek módosítása.3
Előadó a jegyző nevében: Dr. Zalán Gábor aljegyző.
5. Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodás szabályairól szóló 10/2004. (IV. 1.) önkormányzati rendelet kiegészítése.
Előadó a jegyző nevében: Dr. Zalán Gábor aljegyző.
6. A szociális igazgatásról, az egyes szociális ellátási formák szabályairól és a gyermekek védelméről szóló 10/1993. (V. 27.) önkormányzati rendelet módosítása.
Előadó a polgármester nevében: Dr. Tóthné Dolgos Zsanett gyámügyi és szociális osztályvezető.
7. Az önkormányzati tulajdonban lévő lakások és helyiségek bérletéről szóló 26/2004. (X. 1.) rendelet módosítása.
Előadó a polgármester nevében: Dr. Tóthné Dolgos Zsanett gyámügyi és szociális osztályvezető.
8. A közterület használatáról és a városkép védelméről szóló 1/2000. (II. 1.) önkormányzati rendelet kiegészítése és módosítása.
Előterjesztő: Dr. Tóth László jegyző.
9. A távhőszolgáltatásról szóló 22/1999. (XII. 17.) önkormányzati rendelet módosítása.
Előadó a polgármester nevében: Baráth Kornél városfejlesztési és településüzemeltetési osztályvezető.
10. Kőszeg város helyi építési szabályzatáról és a város szabályozási tervének kiegészítéséről szóló 7/2006. (III. 3.) önkormányzati rendelet hatályon kívül helyezése.
Előadó a polgármester nevében: Baráth Kornél városfejlesztési és településüzemeltetési osztályvezető.
11. A lejárt temetői sírhelyek felülvizsgálatára létrehozott munkacsoport jelentése.
Előterjesztő: Gyarmati Mihály, a munkacsoport elnöke.
12. A Szociális Gondozási Központ szakmai, gazdálkodási beszámolója 2005.
Előterjesztő: Raposa Helga intézményvezető.
13. A Chernel Kálmán Városi Könyvtár alapító okiratának módosítása.
Előadó a polgármester nevében: Maitz Mária oktatási, közművelődési, sport és ifjúsági referens.
14. A Kőszegi Városüzemeltető és Kommunális Szolgáltató Kht. felügyelő bizottságának ügyrendje.
Előterjesztő: Kuntner Ferenc polgármester.
15. A polgármesteri hivatal pénzügyi integrált rendszerének megvalósítása.
Előadó a jegyző nevében: Dr. Zalán Gábor aljegyző.

16. Az iskola-egészségügyi szakfeladat fejlesztési kiadásai.
Előterjesztő: Raposa Helga intézményvezető.
17. Az őszi nagyrendezvények összevonásának a vizsgálata.
Előadó a polgármester nevében: Schlögl Krisztián szervezési ügyintéző.
18. A tömegközlekedési díjak ÁFA tartalmának változásából eredő különbözet ellentételezése.
Előadó a polgármester nevében: Baráth Kornél városfejlesztési és településüzemeltetési osztályvezető.
19. Vagyonügyek.
a). A Kőszeg, Meskó u. 1. önkormányzati tulajdonba vétele.
b). A HOVI-ÉP Kft.-vel kötött szerződés felülvizsgálata.
c). A 3179 hrsz-ú és a 0183/38 hrsz-ú ingatlanok elővásárlási jogáról való nyilatkozat.
d). A 2869/6 hrsz-ú területre új beépítési kötelezettség előírása.
e). Üres önkormányzati bérlakások hasznosítása.
Előadó a polgármester nevében: Baráth Kornél városfejlesztési és településüzemeltetési osztályvezető.
20. Belterületbe vonási kérelmek elbírálása.
Előadó a polgármester nevében: Baráth Kornél városfejlesztési és településüzemeltetési osztályvezető.
21. Az Idősek Gondozóháza építés és Hajléktalanszállás korszerűsítés beruházás eszközbeszerzésére vonatkozó közbeszerzési felhívás jóváhagyása.
Előadó a polgármester nevében: Baráth Kornél városfejlesztési és településüzemeltetési osztályvezető.

A nyilvános ülés napirendje után: kérdés, interpelláció.

Zárt ülés keretében:

1. Rendszeres szociális segély megszüntetése ellen beadott fellebbezés elbírálása.
Előadó a polgármester nevében: Dr. Tóthné Dolgos Zsanett gyámügyi és szociális osztályvezető.


[A napirend megszavazása után megérkezett az ülésterembe Gyarmati Kálmán képviselő, ezzel a képviselő-testület létszáma 13 lett.]

A napirend megtárgyalása előtt a polgármester az előző ülés óta eltelt időszak fontosabb eseményeiről az alábbiak szerint számol be:

• Július 3-án a polgármester személyesen vett részt a vaihingeni testvérvárosban Heinz Kälberer főpolgármester hivatalos búcsúztatóján. Kälberer úr 25 évig volt a város főpolgármestere, a búcsúztatón 400 hivatalos személy vett részt, a Baden-Würtenbergi tartomány elnöke is megjelent. A városért végzett munkája elismeréséül a város díszpolgára címet adományoztak neki.
• Július 14-16. között került sor Kőszegen az első országos tűzoltóversenyre. A kőszegi 30 év feletti női és férfi csapat is első helyezést ért el, a 30 év alatti férfi csapat pedig 3. helyezést. Ez a siker méltó a tűzoltók történelmi hagyományaihoz. A polgármester ezúton is gratulál a győzteseknek és a helyezetteknek.
• Július 17-27. között került sor Kanadában, Torontó városában a kötélugró világbajnokság megrendezésére, ahol a kőszegi versenyzők – mindenki nagy örömére – tovább öregbítették Kőszeg városának jó hírnevét remek szereplésükkel. Az egyéni összetett nyílt világbajnokság felnőtt kategóriájában Jandrasits Andrea világbajnoki címet szerzett, míg Rába Réka ugyanebben bronzérmes lett. A junior kategóriában Bartók Alíz lett a világbajnok. A polgármester gratulál a fantasztikus eredményekhez. Évek óta hozzák ezek a sportolók az eredményeket és az eddigi sikereket most a világbajnoki cím koronázta meg.
• Július 30. és augusztus 6. között került megrendezésre a kőszegi várszínház idei évada, amelyen 6097 fizető vendég vett részt, 700-al több, mint tavaly. 9 100 000 Ft bevétel képződött, ez 3 M Ft többletbevételt jelent a tavalyihoz képest. Ezek a tények is megerősítik a várszínház létjogosultságát, hiszen nagyon nagy a híre. Szerencsére a jó idő is az előadásokat segítette. Gratulál a kőszegi várszínház igazgatójának és egész stábjának, hiszen mindenki megelégedésére bonyolították le az évadot.
• Augusztus 12-én első ízben került megrendezésre a vár maraton futóverseny, Kőszeg és Sárvár között, ahol a helyi hosszútávfutók eredményesen szerepeltek.
• Augusztus 25-én kínai építész delegáció látogatott Kőszegre Guangdong tartományból. Főleg az építészeti értékek megőrzése és a településrendezési tervek érdekelték a delegáció tagjait.
• A helyi választási bizottság július 27-én, határozatban állapította meg, hogy a Sáncárok utcai hajléktalan szálló ügyében benyújtott helyi népi kezdeményezés eredményes volt és egyúttal kötelezte a polgármestert arra, hogy a népi kezdeményezés tárgyát képező kérdést köteles megtárgyalás céljából a képviselő-testület elé terjeszteni. Ennek értelmében a szeptemberi ülésre készül erről előterjesztés.

A beszámolóval kapcsolatban kiegészítés nem hangzik el, így a polgármester szavazásra bocsátja, a képviselő-testület pedig 13 igen szavazattal elfogadja a beszámolót.

Ezután a polgármester a lejárt határidejű határozatokról szóló jelentésekkel és az átruházott döntésekről szóló beszámolóval kapcsolatban vár észrevételeket.

Huber László:
A 134/2006. (VI. 27.) határozat a 4903 hrsz-ú ingatlan pályáztatását írta elő. Az szerepel a jelentésben, hogy a pályázati eljárás lebonyolódott. Lehet-e erről részleteket tudni, illetve azt, hogy ki lett a nyertes.

Baráth Kornél szerint több pályázat érkezett be, valószínű, hogy eredményes volt a kiírás, de konkrétumokat nem tud ezzel kapcsolatban mondani.

Huber László a következő ülésre tájékoztatást kér erről.

Gyarmati Kálmán:
A Rákóczi u. 78. ügyében történt-e intézkedés a használhatatlan kémények állapota ügyében, hiszen nemsokára itt az ősz.

Dr. Tóth László szerint a hivatal ez ügyben nem intézkedhet, mert társasházról van szó. Addig a lakók nem kapnak használatbavételi engedélyt, amíg a szakhatóság ehhez hozzá nem járul.

Gódor József emlékeztet arra, hogy ez már a sokadik alkalom arra, hogy az önkormányzat beleavatkozik a társasház dolgába. Ő éppen ma járt ügyvédnél e témában. A kéményseprő vállalat maga sem tudja, hogy mit is kér.

Gyarmati Kálmán szerint nem a társasházba való beleavatkozásról van itt szó, hanem arról, hogy ebben az épületben az önkormányzatnak 8 M Ft-ja fekszik, amit szeretne visszakapni.

Kuntner Ferenc lezárja a vitát, majd szavazásra bocsátja a jelentéseket és a beszámolót, amit a képviselő-testület 13 igen szavazattal el is fogad.

Dr. Tóth László jelzi, hogy a 81/2006. (IV. 18.) határozatra történt jelentés értelmében határidő módosítást kell a képviselő-testületnek elfogadnia. Ezt a polgármester szavazásra is bocsátja, amit a képviselő-testület 13 igen szavazattal el is fogad.


154/2006. (VIII. 29.)
képviselő-testületi határozat

Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Jurisics-vár hasznosítási tervének elkészítését elrendelő 81/2006. (IV. 18.) képviselő-testületi határozat végrehajtásának határidejét "2006. szeptemberi képviselő-testületi ülés"-re módosítja.


Az 1. napirendi pont tárgyalása:

A Dr. Batthány Strattmann László Kórház Egészségügyi Szolgáltató. Kft. tájékoztatójáról szóló előterjesztés csatolva a jegyzőkönyvhöz.
A napirendi pont tárgyalásánál dr. Bárány Győző főorvos, kórház-igazgató van jelen.

Dr. Bárány Győző:
Megköszöni, hogy a szakrendelő átvétele után egy év után ismét találkozhatnak a képviselő-testülettel. Kéri, hogy a képviselők őszintén tárják fel a véleményüket, akár szakmai, akár gazdasági problémáról van szó. Megköszöni az induláskor kapott segítséget. Greguss László, az egészégügyi és szociális bizottság elnöke és a rendelőintézet dolgozói hathatós segítsége nélkül nem lehetett volna ilyen zökkenőmentes az átállás.

Hozzászólások:

Greguss László:
Az egészségügyi és szociális bizottság megtárgyalta a kft. egy éves beszámolóját. Megállapításra került, hogy mindazokat a dolgokat, amiket a szerződésben vállaltak, nagyrészt betartották. A működtetőtől várható lett volna, hogy bizonyos fejlesztések is esetleg megjelennek a rendelőintézetben, de ez nem biztos, hogy a kórház hibája. A TB ugyanis csak egy bizonyos szerződött óraszám keretig finanszírozza a szakellátást. Ebből nyilván csak a működésre és kisebb fejlesztésekre, eszközbeszerzésre tellett (pld. ÉKG-gép). Az ennél nagyobb fejlesztés nyilván szakmák szerint, bővítéssel oldható meg és ennek olyan feltételei vannak, mint pld. az országos Egészségügyi Pénztárral kötött szerződés módosítása.
Amikor a körmendi kórház átvette a rendelőt, az gyakorlatilag a megszüntetés szélén állt. A korábbi 30 egynéhány órai szakrendelés helyett most 84 órában látják el a betegeket. Amelyik szakmának megvan a rendelése, az ellátja a feladatokat és a népességszámot, illetve ha probléma van, annak a műszerezettség az oka (pld. a szemészetnél). A rendelések áthelyezése is segíteni fogja az ellátást.
Az egészségügyi és szociális bizottság javasolja, hogy a képviselő-testület köszönettel fogadja el a beszámolót.

Táncsics Péter:
Kéri a főorvos urat, hogy támogassa a szakrendelő működtetője is azt a szándékukat, mely szerint kerüljön vissza a gyalogátkelőhely az épület előtti részen. Ők a közlekedés-felügyelethez fordultak ilyen kéréssel. Nehogy egy, a szakrendelőben járt beteg még rosszabb helyzetbe kerüljön egy esetleges baleset miatt.

[13.30 órakor megérkezett az ülésterembe Fejér Gáborné képviselő, így a képviselő-testület létszáma 14 fő lett.]
Mivel további észrevétel nem hangzik el, a polgármester lezárja a vitát. Megállapítja, hogy a körmendi kórház az egészségügyi ellátás magasabb formáját biztosította a kőszegiek számára, mint ami a korábban volt. Szavazásra bocsátja a határozati javaslatot, amit a képviselő-testület 14 igen szavazattal el is fogad.

155/2006. (VIII. 29.)
képviselő-testületi határozat

Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Dr. Batthány Strattmann László Kórház Egészségügyi Szolgáltató. Kft. járóbeteg szakellátás tapasztalatairól szóló tájékoztatóját elfogadja.


A 2/a.-c. napirendi pontok tárgyalása:

A 2006. évi költségvetésről szóló 4/2006. (III. 3.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló két rendelettervezet és az önkormányzat I. félévi gazdálkodásáról szóló beszámoló csatolva a jegyzőkönyvhöz.
Az előterjesztő szóbeli kiegészítést nem tesz.

Hozzászólások:

Simonits Zsolt:
A pénzügyi bizottság elnökének távollétében ismerteti a bizottság véleményét. Az a) pontot (I. félévi rendeletmódosítás) és a b) pontot (I. félévi gazdálkodásról szóló beszámoló) a bizottság egyhangúlag fogadta el. A c) pontban szereplő rendelettervezet az ÖNHIKI elvonása miatt hozott döntések végrehajtását tartalmazza. Az ÖNHIKI elvonása "a padlóra küldte az önkormányzatot" de remélhetőleg sikerül ebből a nehéz helyzetből kikeveredni és a pénzügyi egyensúlyt elérni. Ez az anyag nem tartalmazza a kistérség és az önkormányzat közötti korrekciókat és a képviselői tiszteletdíjak változását. Mindhárom előterjesztést a pénzügyi, vagyonügyi és idegenforgalmi bizottság elfogadásra ajánlja.

Gyarmati Kálmán:
A városfejlesztési és műemléki bizottság elnökének távolléte miatt ismerteti a bizottsági véleményt. A bizottság a költségvetésről szóló beszámolót tényszerűnek találta és egyhangúlag elfogadásra ajánlja.

Huber László:
Az ügyrendi és jogi bizottság az a) és c) pontokat tárgyalta. Az I. félévi rendeletmódosítást a bizottság tárgyalásra alkalmasnak találta és elfogadásra javasolja. A pénzügyi egyensúly megteremtését célzó intézkedésekkel a bizottság szintén egyetértett, az erről szóló rendelettervezetet szintén tárgyalásra alkalmasnak találta.

Greguss László:
Az egészségügyi és szociális bizottság a c) pontot tárgyalta, elsősorban az illetékességi körébe tartozó ellátások és intézmények finanszírozását vizsgálta. A bizottság megállapította – bár nem örömmel – , hogy a rendelet módosítás körültekintően van megalkotva, a szociális ellátás úgy változik, hogy nem veszélyezteti a lakosságot annyira, hogy az elviselhetetlen legyen. Biztos lesznek olyanok, akik kimaradnak bizonyos támogatásokból (pld. karácsonyi segély, lakásfenntartási támogatás), de tudni kell, hogy a város működőképessége miatt ezt az anyagi áldozatot szükséges meghozni. Egyébként van többfajta támogatás is és akik kimaradnak az egyik fajtából, nyilván másik juttatási formában, kedvezményben stb. részesülhetnek, így mindez nem veszélyezteti a létfenntartásukat. Az egészségügyi és szociális bizottság támogatja a rendelettervezet képviselő-testület általi elfogadását.

Simonits Zsolt:
A kulturális, oktatási és sportbizottság elnöke távollétében elmondja, hogy a bizottság is elfogadásra ajánlja az előterjesztéseket.

További észrevétel nem hangzik el, így a képviselő-testület 14 igen szavazattal az alábbi rendeletet alkotja:

Kőszeg Város Önkormányzata
Képviselő-testületének
22/2006. (VIII. 26.) önkormányzati rendelete
a 2006. évi költségvetés megállapításáról szóló
4/2006.(III. 3.) önkormányzati rendelet
módosításáról

(A rendelet szövege a jegyzőkönyv melléklete.)

Ezután a képviselő-testület 14 igen szavazattal az alábbi határozatot hozza:


156/2006. (VIII. 29.)
képviselő-testületi határozat

Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az önkormányzat 2006. I. félévi gazdálkodásáról szóló beszámolót elfogadja.

Felelős: Kuntner Ferenc polgármester.
Hivatali felelős: Sőbér Aurélia pénzügyi osztályvezető.
Határidő: azonnal.


Végül a képviselő-testület szintén 14 igen szavazattal az alábbi rendeletet alkotja:

Kőszeg Város Önkormányzata
Képviselő-testületének
23/2006. (VIII. 29.) önkormányzati rendelete
a 2006. évi költségvetés megállapításáról szóló
4/2006.(III. 3.) önkormányzati rendelet
módosításáról

(A rendelet szövege a jegyzőkönyv melléklete.)

A 2/d. napirendi pont tárgyalása:

Az önkormányzat tulajdonában lévő részvények értékesítéséről szóló előterjesztés csatolva a jegyzőkönyvhöz.
Az előterjesztő szóbeli kiegészítést nem tesz.

Hozzászólások:

Simonits Zsolt:
A pénzügyi, vagyonügyi és idegenforgalmi bizottság ezt a napirendi pontot is nagyon szomorú hangnemben tárgyalta, hiszen az utolsó értékpapírok feléléséről és értékesítéséről van szó. A határozati javaslatban limitásos értékesítés van megjelölve. A bizottsági ülésen elhangzott, hogy féket kellene beállítani az eladásba, annak érdekében, hogy a –5/-os határt ne haladja meg az értékpapírokért kapott összeg. Felvetődött a piaci áron való értékesítés is és az, hogy kire hárul majd a felelősség, ki fogja a végső döntést meghozni. A tőzsdén az árfolyamokat nehéz előre megjósolni.
A bizottság azt javasolta, hogy először a kisebb piaci értékű részvények kerüljenek értékesítésre, a nagyobb értékűekből (pld. Moll részvények) csak annyi, amennyi a kitűzött célt, a 33 M Ft-os bevételt lehetővé teszi. A bizottság ezzel a változatással javasolja elfogadni a határozati javaslatot.

Dr. Zalán Gábor:
Valóban parázs vita alakult ki a pénzügyi bizottság ülésén arról, hogy milyen részvényeket és mennyiért adjon el az önkormányzat. Meglátása szerint ha limitáron kerülnek értékesítésre a részvények, azokat külön-külön, tételesen is meghatározhatja a képviselő-testület. Ez esetben a képviselő-testület által megbízott személy nem adhatja el a meghatározott ár alatt a részvényeket, így elképzelhető, hogy csak később jut bevételhez a város.
A másik lehetőség, ha piaci áron adná el az értékpapírokat az önkormányzat. Ez esetben 2-3 ajánlatot kellene kérni és azokból kellene kiválasztani a legmegfelelőbbet. Jelenleg a pénzügyi számlavezető bank kezeli az értékpapírokat.
Az utóbbi változatot indokolná az önkormányzat jelenlegi pénzügyi helyzete, ezért a piaci áron való értékesítést javasolja. A szeptemberi ülésre a hivatalnak a képviselő-testület által meghatározott vagyonértékesítésről számot kell adni. Sajnos ezek közül több tétel is meghiúsult: pld. a Fenyő utcai ingatlan eladás, több lakásvásárlástól is visszaléptek. Így várhatóan nem sikerül ezen a téren plusz bevételt elérni.
A részvények évek éves szinten 1,6-1,8 M Ft hasznot hoznak. Eddig az önkormányzatnak a folyószámla hitelkerete 70 M Ft, legutóbb ezt felemelte a képviselő-testület 140 M Ft-ra. Ez az összeg jelenleg teljesen csúcsra van járatva, úgy, hogy közben több kifizetetlen tartozása is van a városnak: pld. közvilágítás, képviselői tiszteletdíjak stb. A 139 M Ft folyószámla hitelnek naponta 30 ezer Ft a kamata. Naponta kér tájékoztatást a pénzügyi osztálytól az egyenlegről. Egy hétvégén tehát 100 000 Ft a kamat, havi szinten 900 000 Ft. A két havi kamat összege meghaladja az összes részvény után kapott éves hozadékot. Még ha "a családi ezüst utolsó darabjairól" is van szó, mégis a részvények piaci áron való értékesítését javasolja. Ez a reális pénzügyi helyzet. És akkor még ezzel sem lenne a teljes hiány kezelve, csak a meg nem kapott ÖNHIKI miatt kieső rész. Nem akar rémképeket festeni, de véget ért az önkormányzat jóhiszeműsége. Mindent szigorúan fognak venni, nem engedik a tartozásokat felhalmozni. A jogtanácsos naponta adja be a kereseteket a bíróságra.

Táncsics Péter:
Több okból is egyetért az aljegyző úrral. A tőzsdei mozgások következtében az önkormányzat tulajdonában lévő két legnagyobb áramszolgáltató (az ÉMÁSZ és a DÉMÁSZ) kivezetésre kerül a tőzsdéről, ezek után tehát jövőre nem lesz már osztalékbevétel. Ennek a hírnek a hallatán 20%-al nőtt a felvásárlás. Ezeket kb. 4 M Ft-tal többért lehet eladni. Ha ezt a bevétel csökkenést levesszük a hozadékból, akkor évente 7-800 000 Ft bevétel marad. Ez tényleg elenyésző ahhoz képest, amit az aljegyző úr elmondott a napi kamatokról. Ennek nyomán szép lassan "elolvadna" a többi részvény is: a Forrás, a Matáv stb. Ezért – fájó szívvel ugyan – de ő is azt javasolja, hogy váljon meg az önkormányzat piaci áron valamennyi részvényétől. Ráadásul a jelenlegi számlavezető banknál van egy olyan lehetőség, ami bármelyik brókercégnél előnyösebb: 0,7%-ért vállalják a részvénycsomag értékesítését. Javasolja, hogy a képviselő-testület ezt a lehetőséget válassza, mert ez a legolcsóbb és a leggyorsabb megoldás.

Hauer Tamás:
Ő is egyetért Táncsics Péter javaslatával, az emelkedő hitelkamatok is ezt támasztják alá. Meglátása szerint van az önkormányzatnak arra is kötelezettsége, hogy a következő képviselő-testületet ne hagyja a jelenlegi helyzetben. Minél előbb el kell adni a részvényeket, mert az idő is pénz.

További észrevétel nem hangzik el, így a polgármester lezárja a vitát. A határozati javaslat c) pontjaként felteszi szavazásra a Táncsics Péter által javasolt lehetőséget. Ezt a képviselő-testület 14 igen szavazattal azonnal el is fogadja.


157/2006. (VIII. 29.)
képviselő-testületi határozat

Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete elrendeli az önkormányzat tulajdonában lévő teljes részvénycsomag piaci áron való értékesítését. A képviselő-testület az értékesítéssel a részvénycsomagot kezelő pénzintézetet bízza meg.
A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert az ügylet lebonyolítására és az adásvételi szerződések aláírására.

Felelős: Kuntner Ferenc polgármester.
Hivatali felelős: Sőbér Aurélia pénzügyi osztályvezető.
Határidő: azonnal.


A 3. napirendi pont tárgyalása:

Az SZMSZ módosításáról szóló rendelettervezet csatolva a jegyzőkönyvhöz.

Huber László:
Az SZMSZ módosítása a rendelet mellékleteit érinti. A kistérségi társulás megállapodása tartalmaz olyan átruházott hatáskört, amit az SZMSZ-en is át kell vezetni. Ilyen az intézmény alapítás joga, az átadott intézmények fenntartói feladatai vagy az átadott intézmények vezetőivel kapcsolatos alapvető munkáltatói jogok gyakorlása. Kéri, hogy fogadja el a képviselő-testület az új melléklet beiktatását.

Dr. Tóth László jelzi még, hogy ez irányú döntést fog hozni természetesen a társulásban lévő valamennyi település is.

További észrevétel nem hangzik el, így a polgármester szavazásra bocsátja, a képviselő-testület pedig 14 igen szavazattal az alábbi rendeletet alkotja:

Kőszeg Város Önkormányzata
Képviselő-testületének
24/2006. (VIII. 29.) önkormányzati rendelete
a Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló
15/2003. (VII.3.) rendelet kiegészítéséről
és módosításáról

(A rendelet szövege a jegyzőkönyv melléklete.)


A 4. napirendi pont tárgyalása:

A kitüntetésekről szóló rendeletek módosításáról szóló előterjesztés csatolva a jegyzőkönyvhöz.

Dr. Zalán Gábor:
A kitüntetésekhez járó pénzek visszavonását is a pénzügyi egyensúlyt célzó intézkedés-csomag rendelete el. Az előterjesztés a tavaly decemberben hozott határozat hatályon kívül helyezésére, a kitüntetésekről szóló jelenlegi rendelet és a 2007. január 1-jén életbe lépő rendelet módosítására irányul. A jövőben nem jár tehát pénzbeli elismerés a kitüntetésekhez, de aki Kőszegért tesz, azt nyilván az erkölcsi elismerés motiválja.

Hozzászólások:

Huber László:
Az ügyrendi és jogi bizottság az előterjesztést elfogadásra ajánlja.

Ezután a képviselő-testület 13 igen szavazattal, 1 tartózkodás mellett az alábbi rendeletet alkotja:

Kőszeg Város Önkormányzata
Képviselő-testületének
25/2006. (VIII. 26.) önkormányzati rendelete
Kőszeg Város Önkormányzatának kitüntetéseiről szóló
11/1993. (V. 27.) rendelet módosításáról

(A rendelet szövege a jegyzőkönyv melléklete.)


A képviselő-testület szintén 13 igen szavazattal, 1 tartózkodás mellett az alábbi rendeletet alkotja:


Kőszeg Város Önkormányzata
Képviselő-testületének
26/2006. (VIII. 26.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat által adományozható kitüntető címekről és díjakról szóló
37/2005. (XII. 1.) rendelet módosításáról

(A rendelet szövege a jegyzőkönyv melléklete.)

Végül a képviselő-testület 13 igen szavazattal, 1 tartózkodás mellett a következő határozatot hozza:

158/2006. (VIII. 29.)
képviselő-testületi határozat

Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 2006. évben átadásra kerülő kitüntetésekhez járó pénzjutalom meghatározásáról szóló 242/2005. (XII. 20.) képviselő-testületi határozatot hatályon kívül helyezi.

Felelős: Kuntner Ferenc polgármester.
Hivatali felelős: Sőbér Aurélia pénzügyi osztályvezető.
Határidő: azonnal.



Az 5. napirendi pont tárgyalása:

A vagyonrendelet kiegészítéséről szóló rendelettervezet csatolva a jegyzőkönyvhöz.

Dr. Zalán Gábor:
A városrehabilitációs kölcsön felfüggesztését is a július 26-án hozott intézkedés-csomag rendelte el. A felfüggesztés a következő költségvetési rendelet elfogadásáig lenne érvényben.

Hozzászólások:

Huber László:
Az ügyrendi és jogi bizottság ezt a rendelettervezetet is elfogadásra ajánlja.

A képviselő-testület további észrevétel nélkül, 14 igen szavazattal az alábbi rendeletet alkotja:


Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
27/2006. (VIII.29.) önkormányzati rendelete
az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodás szabályairól szóló
10/2004. (IV. 1.) rendelet kiegészítéséről

(A rendelet szövege a jegyzőkönyv melléklete.)


A 6. napirendi pont tárgyalása:

A szociális rendelet módosításáról szóló előterjesztés csatolva a jegyzőkönyvhöz.

Dolgos Zsanett:
A szociális rendeletben sor kerül a térítési díjak változatására is. Sajnos az indoklásban írtakkal ellentétben, a rendelettervezet szövegében gépelési hiba folytán 15%-os áfa szerepel. Kéri ezt 20%-ra javítani.

Hozzászólások:

Greguss László:
A szociális rendelet módosítását az előterjesztő nagyon jól készítette elő. A bizottság a rendelet egy részét rendes bizottsági ülésen, a térítési díjakról szóló részt pedig a mostani képviselő-testületi ülés előtt, rendkívüli ülés keretében véleményezte. A bizottság egyhangúlag elfogadásra ajánlja az előterjesztést.

Simonits Zsolt:
A pénzügyi, vagyonügyi és idegenforgalmi bizottság is elfogadásra ajánlja a rendelettervezetet. Mivel az általános iskolák és az óvodák átkerültek a kistérséghez, a térítési díjak tekintetében is ezt nyomon követi a rendelet. Viszont a kistérség foglalkozott-e a térítési díjak megállapításával?

Kuntner Ferenc szerint erre még nem került sor, de hamarosan napirendre fog kerülni.

Huber László:
Az ügyrendi és jogi bizottság elfogadásra ajánlja az előterjesztést.

További észrevétel nélkül, 14 igen szavazattal a képviselő-testület az alábbi rendeletet alkotja:


Kőszeg Város Önkormányzata
Képviselő-testületének
28/2006. (VIII. 29.) önkormányzati rendelete
a szociális igazgatásról, az egyes szociális ellátási formák szabályairól
és a gyermekek védelméről szóló
10/1993.(V.27.) önkormányzati rendelet
módosításáról

(A rendelet szövege a jegyzőkönyv melléklete.)


A 7. napirendi pont tárgyalása:

Az önkormányzati lakások bérletéről szóló rendelet módosítására vonatkozó előterjesztés csatolva a jegyzőkönyvhöz.
Az előterjesztő szóbeli kiegészítést nem tesz.

Hozzászólások:

Greguss László:
Az egészségügyi és szociális bizottság véleménye szerint ezzel válik egységessé és teljessé a lakáshoz való jogosultság, a jövedelem és a háztartás taglétszámának arányában, ugyanis ez sávosan van megállapítva. Ez a jó megoldás. A költségelvű és a piaci alapon bérbeadott lakások esetében már eddig is így volt, ezt már korábban elfogadta a képviselő-testület. Most a szociális lakásokra vonatkozóan kell jóváhagyni. A bizottság egyhangúan elfogadásra ajánlja.

Simonits Zsolt:
A pénzügyi, vagyonügyi és idegenforgalmi bizottság ülésén vita erről nem volt, egyhangúan elfogadásra ajánlják a rendelettervezetet.

Huber László:
Az ügyrendi és jogi bizottság is elfogadásra ajánlotta az előterjesztést.

További észrevétel nem hangzik el, így a polgármester szavazásra bocsátja, a képviselő-testület pedig 14 igen szavazattal az alábbi rendeletet hozza:



Kőszeg Város Önkormányzata
Képviselő-testületének
29/2006 (VIII. 26.) önkormányzati rendelete
az önkormányzati tulajdonban lévő lakások és helyiségek bérletéről szóló
26/2004. (X. 1.) önkormányzati rendelet
módosításáról


(A rendelet szövege a jegyzőkönyv melléklete.)

A 8. napirendi pont tárgyalása:

A közterület-használatról szóló rendelet módosításnak tervezete csatolva a jegyzőkönyvhöz.

Dr. Zalán Gábor:
Szóbeli kiegészítésében elmondja, hogy a pénzügyi, vagyonügyi és idegenforgalmi bizottság javasolta a rendeletben a Károly Róbert tér, mint rendezvénytér kiemelését. A bizottság nem szavazta meg egységesen a beterjesztett díjakat, viszont olyan kimutatást kértek, amely az eddig beszedett összeget tartalmazza. Volt olyan tétel, amelyet soknak talált a bizottság, lehetőség van arra is, hogy a képviselő-testület tételenként, külön-külön hozzon döntést. Kiemeli, hogy a 4. pontban az alkalmi rendezvények reklámozása szerepeltetésénél 30 Ft-os díjtétel szerepel, ez elírás, helyesen: 300 Ft. A jelenlegi díj 220 Ft, erre jönne a 30%-os emelés.

Hozzászólások:

Simonits Zsolt:
A pénzügyi, vagyonügyi és idegenforgalmi bizottság valóban azt javasolta, hogy a Károly Róbert tér legyen rendezvénytér és ezáltal legyen kivétel a 24 órai szabályozás alól. A kimutatás az anyaghoz csatolva van, végül is túl nagy bevételt nem jelent ez az önkormányzatnak. A bizottsági ülésen volt olyan vélemény is, amely szerint egy idegenforgalmi városnál talán túl nagy emelés lenne a 30%-os emelés. Végül is a bizottság a képviselő-testületre bízta a döntést.

Gyarmati Kálmán:
A városfejlesztési bizottság elfogadta a rendelet módosítását, a díjak megállapítását szintén a képviselő-testületre bízta.

Huber László:
Az ügyrendi és jogi bizottság módosító javaslatként azt indítványozta, hogy az 1. § utolsó mondatában a "csak kivételesen" mondatrész maradjon ki, elég az "indokolt" szó használata.
Egyéni javaslata is van a leírtakra nézve. Egészen friss tapasztalata van a Károly Róbert tér használatával kapcsolatban, ugyanis augusztus 19-én volt ott egy rendezvényük, ami éjjel 2 óráig tartott, de ez az időpont nagyon rossz visszhangot váltott ki. Szerinte a Károly Róbert téren is maradjon meg a 24 órás korlátozás, hiszen az is szerves része a belvárosnak, ott is laknak a környéken és ezért a hangos rendezvény tartása nem indokolt.

Dr. Tóth László:
Egyet lehet azzal érteni, hogy legyen a Károly Róbert tér rendezvénytér, hiszen régóta így funkcionál. Volt már korábban is aláírásgyűjtés a környéken lakóktól, amelyben a hangos rendezvényeket kifogásolták. Ezt akkoriban elutasította a képviselő-testület és nem értett vele egyet. Pontosan azért, mert kell lennie egy olyan térnek, ahol a nagyobb rendezvényeket le lehet bonyolítani. Évente kétszer van az önkormányzat által szervezett ilyen program és természetesen a választások előtt is előfordul, hogy politikai rendezvényekre igénybe veszik. Ezt a környékbeli lakóknak is meg kell érteniük. Amellett, hogy ez a tér kivétel lenne a 24 órás szabályozás alól, a kellő féket éppen az jelentené, amit az ügyrendi és jogi bizottság javasol eltörölni: a "csak kivételesen" rész. Ha ez kimarad, akkor indokot nyilván minden esetben lehetne találni a meghosszabbított időpontra. A mostani megfogalmazás egyfajta fék a polgármester úr és a rendezők felé is. Naponta, hetente nem lehet elektromos erősítésű, nagy zajjal járó rendezvényeket tartani, mert az tényleg sértené a lakók nyugalmát.

Huber László úgy látja, hogy nem "egy malomban őrölnek" a jegyző úrral, mert a kivétel a nem önkormányzati rendezvényekre vonatkozna. A városi rendezvények esetében (évente 1-2 alkalommal) jelenleg is lehet 24 órán túl programot szervezni. Most az egyéb rendezvényekről van szó, hogy ott ne lehessen 24 órán túl hangoskodni.

Dr. Tóth László éppen azért említette pld. a választást, mert magánrendezvények, vállalkozások esetében sem zárná ki ezt a lehetőséget. Legyen ez a polgármester felelőssége. Ha hetente ad ki ilyen engedélyt, akkor a képviselő-testület felelősségre vonhatja.

Huber László szerint csak a zenére szól a kivétel. Dr. Tóth László úgy emlékszik, hogy amire eddig panasz volt és ami zavaró volt, az a dübörgő zene, pld. egy rock-zenekar. Huber László továbbra sem így látja. Nem célszerű ilyen támadásnak kitenni a polgármestert. Miért ne lehetne megszabni, hogy a belvárosban csak 24 óráig lehet rendezvényt tartani, ez alól kivétel az önkormányzati rendezvény legyen. Megismétli, hogy neki friss tapasztalata van e téren.

Széles Zsolt is a jegyző úr álláspontjával ért egyet. Ez a város már amúgy is eléggé halott város már így is, mert korábban sokkal nyüsgőbb volt. Nyugodtan lehetne a téren egy olyan magánkezdeményezés, ami a város bevételeit növelné. Lehet, hogy a környékbeliek panaszkodnának a zaj miatt, de a többiek meg azért, mert nincsen semmilyen program és az utóbbiak vannak többen. Az önkormányzati rendezvény mindenképpen kivétel legyen. Ha pedig indokolt és a város is hasznát látja, akkor miért ne lehetne más rendezvény is az.

Hauer Tamás is úgy látja, hogy kijelölt rendezvénytér kell a városban és erre a Károly Róbert tér a legalkalmasabb. De minden más rendezvényre ott van a Csónakázó tó melletti rész is, azt is számításba kell venni. A Róbert Károly tér csurig van parkoló autókkal, ha több napos rendezvény van, akkor bevételi kiesést és közlekedési problémát is okoz. A buszok eleve nem parkolhatnak máshol. Meg kell nézni a vaihingeni testvérvárost, hol vannak ilyen rendezvények: a város szélén, a sportcsarnokban, nem a belvárosban. Legyen ilyen rendezvénytér a Csónakázó tó is és a kiemelt programoké a Károly Róbert tér.

Horváth Ferenc az előterjesztővel ért egyet: legyen az a polgármester felelőssége, hogy az adott esetben mit engedélyez.

Széles Zsolt nem egészen ért egyet az alpolgármester úrral. Vaihingenben nemcsak a sportcentrumban, hanem az utcákon is vannak rendezvények és akkor ott sincs parkolás. Egyébként a Fő tér átépítésekor kellett volna erre a problémára gondolni, de volt erről egy bizottsági határozat is. Az Írottkő szálló melletti parkoló is meg lett most szüntetve, kérdés, hogy miért?

Táncsics Péter emlékeztet arra, hogy a városfejlesztési bizottságnak volt egy más javaslata is. Le kellene konkrétabban szabályozni ebben a rendeletben a kiadható engedélyek jogkörét. A Fő tér nagy forgalmú, a "szerencsevadászoknak" vonzó terület és meglátása szerint ezért bizonyos védelmet kellene nyújtani a kőszegieknek. Pld. a 3. pont alapján az állandó jelleggel árusító helyekre lehet kiadni engedélyt, így pld. az önkormányzati helyiséget bérlő vállalkozóknak ez megnehezítheti a helyzetét. Meg kellene pontosabban határozni a rendeletben, hogy kinek, milyen feltétellel, milyen célra adható ilyen engedély.

Kirchknopf György felveti, hogy nem kellene-e ezt a napirendi pontot ismét a bizottságoknak újra megtárgyalni.

Dr. Tóth László szerint a rendezvénytérrel kapcsolatos részt most mindenképpen el kellene dönteni, mert naponta találkoznak ilyen jellegű kéréssel. A díjak esetében több szempont is felmerülhet, ő a 30%-os emelést továbbra is ajánlja. Szombathelyi példát is lehetne erre hozni, hiszen ott is sokkal szívesebben tartózkodnak az emberek, szívesen ülnek ki az emberek a teraszokra. Biztosan megéri ez a vállalkozóknak, nő a forgalom. Ez remélhetőleg ellensúlyozza az ő mostani bevétel kiesésüket is. Az önkormányzat számára viszont nyilván többletkiadást fog jelenteni, sokkal több műtárgy, pad, stb. lesz a Fő téren. Sajnos – ismerve az embereket – rongálás, grafitti is előfordul majd. A csorgó kutak vize, a több lámpa is több pénzbe kerül majd. Az emelés tehát szerinte elengedhetetlen, de esetleg 1-2 hónapot még várhat. Bár késő ősszel nem lesz már rendezvény és így csak jövőre várható ebből többletbevétel. Az egész előterjesztésnek az önkormányzat nehéz gazdasági helyzete az indoka.

Hauer Tamás:
Legjobb lenne, ha a Fő téri vállalkozásokat érintő részek esetében csak január 1-től lenne bevezetve az emelt tarifa. Ezek a vállalkozók nagyon megérezték a beruházást a forgalom csökkenés tekintetében, ezt el kell ismerni. Összegben csak néhány 100 000 Ft-ról lenne szó. Ez egy gesztus is lenne a számukra az önkormányzat részéről.

Krug Gusztáv:
Neki is az a meglátása, hogy a Fő téri vállalkozók esetében az átépítés nagy kárt okozott. Ezért módosító javaslata az, hogy a teraszok esetében csak jövő év július 1-től legyen felemelve a közterület-használati díj. A többi életbe léphet mostantól, hiszen a városnak szüksége van bevételre. Szerinte ez így fair a vállalkozókkal szemben.

Dr. Tóth László nem választaná külön a teraszt a többi tételtől, bár azt elismeri, hogy nagy kiesés volt ez az üzleteknek. Viszont csak egy szezonról van szó, ez a Fő tér pedig hosszú távon biztosítja a vállalkozóknak a teraszokat – ami nyilván a legnagyobb bizniszt jelenti számukra. Lehet, hogy nem népszerű a véleménye, de sajnos "ezt a békát le kell nyelni". Továbbra is az a véleménye, hogy legyen egységes szabályozás és a vállalkozók be fogják hozni a bevételben a lemaradást. Kéri, hogy a képviselő-testület az önkormányzat érdekeire legyen elsősorban tekintettel.

Krug Gusztáv szerint ha a számításokat végezne a képviselő-testület, a teraszokat kiemelve is nagyobb lenne a közterület-használati díjból származó bevétel.

Végül a polgármester lezárja a vitát és összefoglalja a módosító javaslatokat. Ezután ismét a Károly Róbert tér kerül szóba. Huber László jelzi, hogy a 4. sz. mellékletben nevesítve vannak az utcák és abban végül is nincsen is benne a felsorolásban a Károly Róbert tér. Dr. Tóth László szerint akkor a pénzügyi, vagyonügyi és idegenforgalmi bizottság módosító javaslatát így nem is lehet kezelni, ezért ezzel a képviselő-testület a továbbiakban nem is foglalkozik.

Dönteni kell viszont a hatályba lépésre vonatkozóan, az ügyrendi és jogi bizottság indítványáról és Táncsics Péter felvetéséről. Ez utóbbival kapcsolatban Dr. Tóth Lászlónak az a meglátása, hogy ez kényes kérdés. Most semmiképpen ne döntsön erről a képviselő-testület, ezt meg fogja vizsgálni a hivatal, át kell tekinteni a kereskedelmi jogszabályokat. A képviselő úr szavaiból azt vette ki, hogy a kőszegi vállalkozások irányába pozitív diszkriminációra tett javaslatot.
Ismét megfontolásra javasolja, hogy mikor legyen a hatályba lépés.

Ezután Kuntner Ferenc szavazásra bocsátja az ügyrendi és jogi bizottság azon indítványát, mely szerint a "csak kivételes" rész kerüljön ki az 1. §-ból. A képviselő-testület ezt 2 igen, 12 nem szavazattal elveti, tehát marad a jelenlegi megfogalmazás.

Ezután a tarifák emelésének hatályba lépésről szavaznak a képviselők. Először az alpolgármester javaslata kerül ismét szóba. Hauer Tamás szerint a Fő tér avató ünnepségével szinte egyidőben nem illő díjakat emelni. Krug Gusztáv is fenntartja a módosító javaslatát: a teraszok legyenek kiemelve és a csak jövő július 1-től legyenek az utánuk fizetendő díjak felemelve. A többi tételt fel lehet emelni az előterjesztés szerint. Ezáltal jól jár az, akinek terasza van és a város büdzséje is.
Ezzel kapcsolatban ismét rövid vita alakul ki. Hauer Tamás szerint nemcsak a Fő téren vannak teraszok, a Jurisics téren van mindjárt 3 is. Azonkívül a Fő téren nemcsak az járt rosszul, akinek terasza van, hanem mindenki, pld. a fodrászok is. Bevétel kiesés nemcsak abból volt, mert nem tudta kipakolni valaki a portékáját, hanem abból is, hogy az átépítés, az árkok miatt nem értek el a vásárlók a boltját. Huber László szerint árnyaltabb a kép azáltal is, hogy a belvárost nemcsak a Fő tér jelenti.

Végül a képviselők elsőként Krug Gusztáv javaslatáról szavaznak. Azzal, hogy a teraszok legyenek kiemelve és csak jövő július 1-től legyenek az utánuk fizetendő díjak felemelve, 9 képviselő ért egyet, 2 ellenzi, 3 pedig tartózkodik.
Hauer Tamás módosító indítványa – mely szerint valamennyi díjemelés január 1-től lépjen hatályba – 5 igen és 9 nem szavazatot kap.
Végül az eredeti rendelettervezetről is szavaznak a képviselők. 13 igen szavazattal, 1 tartózkodás mellett az alábbi rendelet születik:


Kőszeg Város Önkormányzata
Képviselő-testületének
30/2006. (VIII. 29.) önkormányzati rendelete
a közterület használatáról és a városkép védelméről szóló 1/2000. (II. 1.) önkormányzati rendelet kiegészítéséről és módosításáról


(A rendelet szövege a jegyzőkönyv melléklete.)





A 9. napirendi pont tárgyalása:

A távhőszolgáltatási díjak változásáról szóló rendelettervezet csatolva a jegyzőkönyvhöz.
Az előterjesztő szóbeli kiegészítést nem tesz.

Hozzászólások:

Simonits Zsolt:
Kb. 24%-os emelésről van szó a lakossági hődíjaknál. A nem lakossági díjak megállapítása tekintetében megszűnt az önkormányzat árhatósági szerepe. Ez az emelés egy átlagos lakásban kb. 1500 Ft többletet jelent majd. A pénzügyi, vagyonügyi és idegenforgalmi bizottság elfogadásra ajánlja a rendelettervezetet.

Huber László:
Az ügyrendi és jogi bizottság tárgyalta az előterjesztést és elfogadásra ajánlja.

További hozzászólás nélkül, 12 igen szavazattal, 2 tartózkodás mellet a képviselő-testület az alábbi rendeletet alkotja:

Kőszeg Város Önkormányzata
Képviselő-testületének
31/2006 (VIII. 26.) önkormányzati rendelete
a távhőszolgáltatásról szóló
22/1999. (XII. 17.) önkormányzati rendelet
módosításáról

(A rendelet szövege a jegyzőkönyv melléklete.)


[A szavazás után elhagyta a termet Széles Zsolt képviselő, így 13 fő van jelen a képviselő-testületből.]


A 10. napirendi pont tárgyalása:

Kőszeg város helyi építési szabályzatáról és a város szabályozási tervéről szóló rendelet módosítására vonatkozó előterjesztés csatolva a jegyzőkönyvhöz.
Az előterjesztő szóbeli kiegészítést nem tesz.

Hozzászólás:

Huber László:
Az ügyrendi és jogi bizottság megtárgyalta az előterjesztést, egyetértett a törvényességi észrevétel tartalmával és így a képviselő-testületnek elfogadásra ajánlja.

A napirenddel kapcsolatban sem kérdés, sem további hozzászólás nem hangzik el, így a polgármester szavazásra bocsátja a rendelettervezetet. A képviselők 13 igen szavazattal az alábbi rendeletet alkotják:


Kőszeg Város Önkormányzata
Képviselő-testületének
32/2006. (VIII. 26.) önkormányzati rendelete
a Kőszeg város helyi építési szabályzatáról és
a város szabályozási tervéről szóló
23/2000. (X. 1.) önkormányzati rendeletet
kiegészítéséről szóló
7/2006. (III. 3.) önkormányzati rendelet hatályon kívül helyezéséről


(A rendelet szövege a jegyzőkönyv melléklete.)

Ezután – szintén 13 igen szavazattal – az alábbi határozat születik:


159/2006. (VIII. 29.)
képviselő-testületi határozat

1. Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Vas Megyei Közigazgatási Hivatal
03-248-28/2006. sz. ügyiratban tett törvényességi észrevételét elfogadja.
2. A képviselő-testülete elrendeli a Településrendezési Terv, valamint az új Helyi Építési Szabályzat és Szabályozási Tervről szóló rendelet elkészíttetését olyan módon, hogy az tartalmazza az elővásárlási jog bejegyzését.

Felelős: Kuntner Ferenc polgármester.
Hivatali felelős: Németh István főépítész.
Határidő: folyamatos.


[A szavazás után Gódor József elhagyta az üléstermet és ezzel a képviselő-testület létszáma 12 főre csökkent.]


A 11. napirendi pont tárgyalása:

A lejárt temetői sírhelyek felülvizsgálatával megbízott munkacsoport jelentése csatolva a jegyzőkönyvhöz.

Gyarmati Kálmán:
Az eseti bizottság 3-szor tartott ülést és helyszíni szemlét; a temetőt parcellánként járta be. Minden érintett szervet megkeresett és egyeztetett velük a sírokról. Kb. 270 felszabaduló sírhely létezhet a temetőben, ahol a törvényes feltételeket teljesít