2007. Április 17., Kedd, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés

Lehetőségek
Mentés saját gépre:
Előterjesztés letöltése
Az eredeti dokumentumot - a gyorsabb letölthetőség érdekében - zip formátumba tömörítve tettük letölthetővé.
A zip formátumú állományok megnyitásához használja a WinZip programot, amit közvetlenül letölthet innen.
Off-line olvasás:
Előterjesztés nyomtatása
Kapcsolódó anyagok
Az ülés beharangozója:
Meghívó olvasása
Miről volt szó az ülésen:
Előterjesztések olvasása
1. - Az önkormányzat 2006. évi költségvetéséről szóló 4/2006. (III. 3.) önkormányzati rendelet módosítása.
2. - Az önkormányzat 2006. évi gazdálkodásának teljesítéséről (zárszámadásáról) szóló önkormányzati rendelet megalkotása
3. - Az üzletek éjszakai nyitvatartási rendjéről szóló önkormányzati rendelet megalkotása
4. - A temetőkről és a temetkezésekről szóló 16/2000. (VII. 1.) önkormányzati rendelet módosítása
5. - Az önkormányzat vagyonáról és a vagyonnal való gazdálkodás szabályairól szóló 1/2007. (II. 2.) önkormányzati rendelet módosítása
6. - Egyes költségvetési rendeletek hatályon kívül helyezése
7. - Beszámoló a 2006. évben végzett gyermekvédelmi munkáról
8. - Városi tájékoztató táblák elhelyezése
9. - A Kőszegi Önkéntes Tűzoltósággal kötendő feladatátvállalási megállapodás jóváhagyása
10. - A Kőszegi Sportegyesülettel kötendő ingatlanhasználati és vagyonkezelési szerződés jóváhagyása
11. - A Kőszegi Kerékpáros Egyesülettel kötött ráépítési megállapodás módosítása
12. - A városi televíziós műsor készítésére vonatkozó ajánlattételi felhívás jóváhagyása
13. - A Kőszeg volt Posztógyár hasznosítására kiírt pályázat elbírálása
14. - Az önkormányzat és intézményei részére nyújtandó számlavezetési, pénzforgalmi-lebonyolítási szolgáltatások, hitelek és a számlavezetéshez kapcsolódó szolgáltatások tárgyában kiírt közbeszerzési felhívásra érkezett ajánlatok
15. - Az Idősek Gondozóháza és Hajléktalanszállás építésével összefüggő beépített és mobil berendezésekre vonatkozó ajánlattételi felhívás jóváhagyása
16. - Jelentés a többcélú kistérségi társulás fenntartásában lévő intézmények 2006. évi előirányzat túllépésének vizsgálatáról
17. - Jelentés a Kőszegi Városüzemeltető Kht. egyes tevékenységeinek vállalkozási formában történő ellátásának lehetőségeiről
18. - A 2007. évi közmunkaprogram jóváhagyása
19. - A Kőszegi Címerpajzs Kft. kérelme a 3584 hrsz-ú út hasznosítására
20. - A kőszegi 4107 hrsz-ú ingatlan kisajátítási ügye
21. - A Gábor Áron utcai telek (2975/17 hrsz.) hasznosítása
22. - A Vas Megyei Önkormányzattal kötendő, a Jurisics tér 7. alatti ingatlanra vonatkozó haszonkölcsön szerződés jóváhagyása
23. - A 6001 és 6002 hrsz-ú ingatlanok átminősítése
24.a - A Jurisics tér 14. alatti lakások értékesítése
24.b - A Rohonci u. 22. alatti kényszerbérlet ügye
24.c - A 15/2007. (I. 30.) képviselő-testületi határozat visszavonása
24.d - A Rákóczi u. 95. alatti üres lakás hasznosítása
17. napirendi pont:
Jelentés a Kőszegi Városüzemeltető Kht. egyes tevékenységeinek vállalkozási formában történő ellátásának lehetőségeiről

ELŐTERJESZTÉS
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete
2007. április 17-i ülése
17. napirendi pontjához

TISZTELT KÉPVISELŐ-TESTÜLET!


A Kőszegi Városüzemeltető Kht. tevékenységét vizsgáló bizottság határozatának megfelelően tájékoztatom Önöket egyes tevékenységeink vállalkozó bevonásával történő ellátásának lehetőségeiről.

1. Piacüzemeltetés:
1.1. Jelenlegi állapot:

Üzemeltető:
Kőszegi Városüzemeltető Kht., az üzemeltetés az érvényes jogszabályi előírások, 17/2005. (V. 9.) számú önkormányzati rendelet, valamint az üzemeltető által elkészített Piacrend és HACCP szabályzat szerint történik.

Piac jellege:
Vegyes piac (iparcikk, zöldség-gyümölcs, őstermelők által előállított egyéb élelmiszerek árusítása történik).

Műszaki jellemzők:
Nyitott piac, beton asztalokkal, az asztalok felett vasvázon elhelyezett palafedéssel, csatornával. A tér burkolata nagyrészt aszfalt. Kerítés nincs. Hulladék gyűjtése, szállítása heti kétszeri rendszerességgel megoldott. Vízvételi hellyel rendelkezik. Világítás van. Piacnapokon jó állapotú konténer WC áll rendelkezésre. Közlekedés fő piacnapokon kritikus és veszélyes, parkolás megoldatlan.

Műszaki állapot:
Rendkívül elavult, korszerűtlen, nehezen tisztántartható, állapota nagyobb összegű karbantartási ráfordítással sem javítható jelentősen. A térburkolat, az asztalok, a tetők, a csapadékvíz le- és elvezetése teljes cserére szorulna.


Üzemeltetés:
Fő piacnapok: szerda, szombat
Piacnapok: kedd, csütörtök, péntek
Szünnap: hétfő, vasárnap
Személyzet:
1 fő 6 órás piacgondnok, egyben gombavizsgáló is
Takarítást az úttisztító személyzetből 1 fő végzi heti 2*3 órában. A nyilvános WC üzemeltetését 1 fő nyugdíjas végzi havi bruttó 10 e Ft megbízási díj ellenében.

2006 év gazdasági mutatói (nettó összegek):
- árbevétel: 3.164.624 Ft

- költségek:
* dologi kiadások (víz, villany, tisztítószer,
karbantartás, szemétszállítás): 364.051 Ft
* bérjellegű kiadások (gondnok, takarító,
WC-t üzemeltető bére + közterhek): 1.445.671 Ft
___________________________________
Eredmény: 1.354.902 Ft

1.2. Következtetések:
A piac jelenlegi helyzetében – főként a rossz műszaki állapot, valamint a közlekedés és a parkolás megoldatlansága miatt – hosszú távon nem működhet.
Amennyiben átkerül az Írottkő Hotel mellé, ott csak az őstermelők helyezhetők el (ezzel külön tanulmány foglalkozik), az iparcikk árusok nem. Ha az iparcikk árusoktól származó bevétel kiesik (2006 évben 2.848.800 Ft), a piac működtetése veszteségessé válik, mivel a személyzet nem csökkenthető a piac nyitva tartás radikális csökkentése nélkül. (Piacgondnok-gombavizsgáló alkalmazása kötelező, WC üzemeltetés és takarítás szükséges.)
Mindezen okokból célszerűnek tartanám a piac üzemeltetését 2007. július 1-től pályáztatás útján vállalkozásba adni.
Amennyiben a Képviselő-testület az előterjesztéssel egyetért, a májusi testületi ülésre elkészítem a pályázati kiírás tervezetét.
Ha a Képviselő-testület a piac áthelyezésével kapcsolatos előterjesztés alapján áprilisi ülésén döntést tud hozni, az új piac berendezései 2007. június 30-ig elkészülhetnek, a piac új keretek közt működhet. Egyúttal a régi piac helyén új fejlesztési lehetőségek nyílnának meg.

2. Nyilvános WC üzemeltetés:
2.1. Jelenlegi állapot:
Működő nyilvános WC-k:
- Liszt F. u. buszpályaudvar mellett a 24-es nevű vendéglátó egységhez kapcsolódóan bérleti szerződéssel.
Állapota: átlagos
- Hunyadi Park sarkán a Várkör 39. szám mellett. Az ott zöldségboltot működtető vállalkozó üzemeltette megbízási szerződés keretében.
Állapota semmilyen szempontból nem kielégítő. A vállalkozóval az üzemeltetési szerződést felmondtuk. Jelenleg nem üzemel.
- Piaci nyilvános WC
Üzemelése piacnapokon megoldott. Takarítása biztosított. Műszaki állapota kifogástalan.

2.2. Tervezett további tevékenység:
A Károly Róbert téren április hónapban ideiglenesen elhelyezésre kerül 1 db – a piacival azonos – konténer WC. A közműegyeztetések folynak, a Kulturális és Örökségvédelmi Hivatal az elhelyezéshez hozzájárult.
Amennyiben a Károly Róbert téren megépülne egy egyéb szolgáltatással kombinált nyilvános WC, a konténer WC-t elhelyeznénk a tömbbelsőben lévő trafóház környékén. Így a város nyilvános illemhelyek vonatkozásában megfelelően ellátott lenne. A végleges állapot kialakulása után a WC-k üzemeltetésének jellege – célszerű 24 órás és szombat, vasárnapi nyitva tartás – a vállalkozásban történő üzemeltetésüket indokolná.
Ennek várható időpontja: 2007. augusztus – szeptember.
Eddig az időpontig a konténer WC-k díjmentes használatát és takarítását a Városüzemeltető Kht. biztosítaná. Vagyonvédelmi okokból ezen időszak alatt maximum este 22 órai nyitva tartással.


3. Gyepmesteri tevékenység
3.1. Előzmények:
A Kőszegi Városgondnokság 1993-ban vette át a tevékenységet a Polgármesteri Hivataltól, a hivatal kötelékébe tartozó gyepmesterrel együtt. A gyepmesteri telep az Ólmodi út folytatásában volt szolgálati lakással együtt. A gyepmester jogosítvánnyal, gépkocsival nem rendelkezett, ugyanígy kábító fegyverrel sem. Eszközei a kulló és a hurok voltak. A gyepmesteri telep a legelemibb egészségügyi követelményeknek sem felelt meg, az állatvédelmi törvény előírásairól ne beszéljünk.
Az átvétel után kábító pisztolyt, majd puskát vásároltunk és gépkocsit biztosítottunk a befogáshoz "természetesen sofőrrel".

3.2. Jelenlegi állapot:
A gyepmester nyugdíjba vonulása után az Alsó körúti telephelyünkön felépítettünk egy hatboxos kennelt, mindegyik boxban fa kutyaházzal. Ez ugyan messze elmaradt a kívánt minőségtől, zárt falak, hőszigetelés hiánya, takaríthatóság, szennyvízelhelyezés megoldása, elkülöníthetőség, megfigyelhetőség, boncolási lehetőség hiánya miatt, de az Ólmodi útihoz képest így is összkomfortosnak számít.
A befogást a Tűzoltósággal kötött megbízási szerződés keretein belül oldottuk meg. Ennek számtalan előnye volt: pl. 24 órás ügyelet, rendelkezésre álló gépkocsi, rendkívül alacsony költség (60.000 Ft/hó), szombat-vasárnapi rendelkezésre állás. Egy fő állású alkalmazott bére, közterhei, túlórái, gépkocsi üzemeltetés költsége ennek a négyszeresébe kerültek volna.
Voltak hátrányai is: Ritkán, de előfordult, hogy tűzeset vagy egyéb esemény miatt hívásra nem tudtak azonnal kivonulni. Sokkal nagyobb gondot okozott, hogy befogás után a kutyát behozták-hozzák a telephelyre. Innentől a gondozása a Városüzemeltető feladata. Értelemszerűen erre külön embert nem tarthatunk, így szinte napi problémát jelent a friss víz, táp biztosítása, a takarítás, az elaltatáskori közreműködés, nem beszélve a szombat-vasárnapi ellátásról.
A gyepmesteri tevékenységhez tartozik még az állati hullák összeszedése a város területén (elütött állatok), tárolása és elszállítása. A tevékenységen belül talán ez a legzökkenőmentesebb, bár egy hűtött tároló konténer nyár időszakban nem ártana.



3.3. Javaslat a további üzemeltetésre
A szolgáltatást a Többcélú Kistérségi Társulás keretein belül kell megoldani. A 15 település közösen működtessen egy szolgálatot – ez akár lehet vállalkozási formában is. Nagy valószínűséggel az infrastruktúra kialakítására így találnánk pályázati forrást.
A javaslat előnye, hogy a szolgáltatást hivatásszerűen, hatékonyan és teljes körűen végzi alkalmazott vagy vállalkozó.
A költségek viszont 15 település között megoszlanak és valószínűsíthető pályázati forrás bevonása is.


A városfejlesztési, vagyonügyi és környezetvédelmi bizottság egyetértett a fenti tevékenységek vállalkozásba adásával. Javasolta, hogy a piac pályáztatását a kht. folytassa le, a nyilvános WC-k pályáztatását pedig a hivatal. Ezzel kapcsolatban a bizottság javasolta, hogy a városfejlesztési osztály dolgozzon ki tervet a közparkokba tervezett nyilvános WC-k megvalósíthatóságáról.

Kérem az előterjesztés elfogadását.


Kőszeg, 2007. április 13.


Tisztelettel:

Kovács István
igazgató










HATÁROZATI JAVASLAT


I. 1. A Képviselő-testület elrendeli a Városi Piac pályáztatás útján történő vállalkozásba adását.

2. Megbízza a Városüzemeltető Kht. igazgatóját, hogy a pályázat tervezetét 2007. májusi képviselő-testületi ülésre terjessze elő.
Határidő:
1.pont: 2007. június 30.
2.pont: 2007. május 4.
II. 1. Képviselő-testület elrendeli a Városi nyilvános WC-k pályáztatás útján történő működtetését.

2. Megbízza a Városüzemeltető Kht. igazgatóját, hogy a pályázat tervezetét 2007. augusztusi képviselő-testületi ülésre terjessze a Képviselő-testület elé.
Határidő:
1. pont: 2007. szeptember 1.
2. pont: 2007. augusztus 6.

III. 1. Képviselő-testület egyetért a gyepmesteri tevékenység – a Kőszegi Kistérség településeit is bevonó – közös működtetésével.
2. Megbízza a Városüzemeltető Kht. vezetőjét, hogy a közös üzemeltetés megvalósítása érdekében vegye fel a kapcsolatot a Kőszegi Többcélú Kistérségi Társulással. A tárgyalás eredményeiről 2007. júniusi képviselő-testületi ülésen tájékoztassa a Képviselő-testületet.
Határidő:
2007. június 30.

Felelős: Kovács István igazgató