2016. December 15., Csütörtök, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés

Lehetőségek
Mentés saját gépre:
Előterjesztés letöltése
Az eredeti dokumentumot - a gyorsabb letölthetőség érdekében - zip formátumba tömörítve tettük letölthetővé.
A zip formátumú állományok megnyitásához használja a WinZip programot, amit közvetlenül letölthet innen.
Off-line olvasás:
Előterjesztés nyomtatása
Kapcsolódó anyagok
Az ülés beharangozója:
Meghívó olvasása
Miről volt szó az ülésen:
Előterjesztések olvasása
1. - A Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal köztisztviselői 2017. évi illetménykiegészítésének megállapításáról szóló új rendelet megalkotása.
2. - Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 27/2013. (IX. 27.) önkormányzati rendelet módosítása.
3. - A Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal létrehozásáról szóló megállapodás, működési rendjéről szóló szabályzat és alapító okiratának módosítása.
4. - Az Írottkő Natúrparkért Egyesülettel kötendő, TDM szervezet létrehozására is kiterjedő feladatátvállalási megállapodás.
5. - Együttműködésre vonatkozó megállapodások felülvizsgálata ((Kőszegi Polgárőrség, Kőszegi Önkormányzati Tűzoltóság, Kőszegi Önkéntes Tűzoltó Egyesület, Kőszegfalvi Önkéntes Tűzoltó Egyesület)
6. - Beszámoló a Kőszeg város külkapcsolatainak 2016. évi alakulásáról.
7. - A Chernel Kálmán Városi Könyvtár 2017. évi szolgáltatási díjai.
8. - A szociális étkeztetés nyersanyagnormájának megállapítása.
9. - Napelem park létrehozására vonatkozó vételi jogot biztosító előszerződés kötése.
10. - Közétkeztetés célú ingatlanhasználati megállapodás.
11. - Súlykorlátozás bevezetése a belvárosban és a Panoráma körúton.
12. - A Kőszegi Címerpajzs Plusz Kft. kérelme.
13. - A Digi Kft. bázisállomás létesítési kérelme.
14. - A 2017. évi rendezvénynaptár.
15. - Foglalkozás-egészségügyi szerződés módosítása (rendkívüli előterjesztés).
16. - A közétkeztetésben résztvevő konyhák további sorsa (rendkívüli előterjesztés).
17. - A Szombathelyi Egyházmegyei Karitász pályázata a Meskó u. 1. alatti ingatlan hasznosítására (rendkívüli előterjesztés).
18. - Jelentések lejárt határidejű határozatokra, beszámoló átruházott jogkörben hozott döntésekről.
19. - Egy mappában a 2016. december 15-i képviselő-testületi ülés anyagai.
3. napirendi pont:
A Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal létrehozásáról szóló megállapodás, működési rendjéről szóló szabályzat és alapító okiratának módosítása.

Tisztelt Képviselő-testület!

A gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény (a továbbiakban: Gyvt.) 21/A. § (1) és (3) bekezdése alapján a települési önkormányzat feladata a gyermekétkeztetés biztosítása a nem bentlakásos intézményekben, így az általa fenntartott bölcsődében és óvodában, továbbá a közigazgatási területén az állami intézményfenntartó központ (a továbbiakban KLIK), valamint az állami szakképzési és felnőttképzési szerv által fenntartott nem bentlakásos nevelési-oktatási intézményben.
Az étkeztetésért fizetendő személyi térítési díjak beszedését, valamint az étkezések napi megrendelését, az étkezők nyilvántartását ezidáig a köznevelési intézmények dolgozói elvégezték.
Rozmán László, a KLIK Sárvári Tankerületének igazgatója jelezte, a 2017. január 1-től azonban a személyi térítési díjak beszedését, számlázását csak külön díjazás ellenében vállalják, illetve a dr. Nagy László EGYMI esetében ez jelenleg is megbízási szerződés keretében történik. Az általa megjelölt összeg nagysága azonban meghaladja egy középfokú végzettségű pénzügyi ügyintéző bérét. Ezért az a javaslat született meg, hogy emeljük meg a közös hivatal létszámát egy fővel, aki e faladat mellett a gyermekétkeztetés egyéb pénzügyi feladatait is elláthatná. A Magyar Államkincstár kérdésünkre arról tájékoztatott minket, hogy ezen ügyintéző átlagbére és járulékai a gyermekétkeztetésre igényelt normatívára elszámolható, e költségekből finanszírozható, ehhez azonban az szükséges, hogy a kapcsolódó kormányzati funkciót a Hivatal alapító okiratába és működési rendjéről szóló szabályzatába felvegyük. A gyermekétkeztetéssel kapcsolatos egyéb feladatokat (megrendelés, étkezők nyilvántartása) továbbra is elvégzik a köznevelési intézmények dolgozói az önkormányzat számára.
A javaslat elfogadása esetén tehát módosítani kell a Közös Önkormányzati Hivatal megalapításáról szóló Megállapodást, a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal működési rendjéről szóló szabályzatot, valamint a Hivatal alapító okiratát is. A Megállapodásban a hivatal létszámának 1 fővel történő megemelését kell átvezetnünk.
Egyidejűleg felülvizsgáltuk az okiratokat és az időközben bekövetkezett jogszabály-változásoknak miatt szükséges pontosításokat elvégeztük, valamint az ügyfélfogadási időt a behajtási engedélyek tekintetében az általános ügyfélfogadási időhöz igazítottuk, tekintettel arra, hogy ezt a feladatot már nem a közterület-felügyelők végzik.

Az előterjesztést a Pénzügyi, Jogi és Rendészti Bizottság megtárgyalta és egyhangúlag elfogadásra ajánlja.

Kérem a T. Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést megvitatni és a határozati javaslatokat elfogadni szíveskedjék.


Kőszeg, 2016. december 8.



Dr. Zalán Gábor s. k.
jegyző










I. HATÁROZATI JAVASLAT

Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete jóváhagyja Bozsok Község Önkormányzatával és Velem Község Önkormányzatával kötendő, közös önkormányzati hivatal létrehozásáról szóló megállapodás módosítását 2017. január 1-i hatállyal a melléklet szerinti tartalommal. A képviselő-testület felhatalmazza a Huber László polgármestert a megállapodás aláírására.

Felelős: Huber László polgármester.
Határidő: azonnal.


II. HATÁROZATI JAVASLAT

Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal működési rendjéről szóló szabályzat módosítását 2017. január 1-i hatállyal jóváhagyja a melléklet szerinti tartalommal.

Felelős: Huber László polgármester és dr. Zalán Gábor jegyző.
Határidő: azonnal.


III. HATÁROZATI JAVASLAT

Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal alapító okiratának K/1360-5/2016. számú Módosító Okiratát, valamint a K/1360-6/2016. számú egységes szerkezetben lévő Alapító Okiratát 2017. január 1-i hatállyal jóváhagyja a melléklet szerinti tartalommal.

Felelős a Magyar Államkincstár felé történő továbbításért: dr. Zalán Gábor jegyző.
Határidő: azonnal





Melléklet az I. határozati javaslathoz

KÖZÖS ÖNKORMÁNYZATI HIVATAL LÉTREHOZÁSÁRÓL SZÓLÓ
MEGÁLLAPODÁS MÓDOSÍTÁSA

Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete,
(székhely: 9730 Kőszeg, Jurisics tér 8., képviseletében: Huber László polgármester)
Bozsok községi Önkormányzat Képviselő-testülete,
(székhely: 9727 Bozsok, Rákóczi utca 142., képviseletében: Darabos Béla polgármester),
Velem községi Önkormányzat Képviselő-testülete,
(székhely: 9726 Velem, Rákóczi utca 73., képviseletében: Szél Józsefné polgármester),
a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal létrehozásáról szóló Megállapodást az alábbiak szerint módosítják:
1. A Megállapodás 3.2.4. (A közös önkormányzati hivatal ügyfélfogadása) és 3.3. (A közös önkormányzati hivatal létszáma) pontja helyébe a következő pont lép:
„3.3. A közös önkormányzati hivatal létszáma, ügyfélfogadása:
3.3.1. A közös önkormányzati hivatal létszáma 2017. január 1-től: 51 fő.
3.3.2. A közös önkormányzati hivatal jegyzője és aljegyzője a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal működési rendjéről szóló szabályzatban foglaltaknak megfelelően havonta tart ügyfélfogadást. Ennek beosztását előre, legalább negyedéves ütemezésben a Hivatal hirdetőtábláján, valamint Kőszeg Város Önkormányzata hivatalos honlapján közzé kell tenni.
3.3.3. A Kőszeg, Jurisics tér 8. és a Velem, Rákóczi u. 73. alatti hivatali helyiségekben közös önkormányzati hivatal osztályvezetői, irodavezetői és beosztott köztisztviselői a következők szerint tartanak ügyfélfogadást:
hétfő 13 – 15.30-ig
szerda 8 – 12 és 13 – 15.30-ig
péntek 8 – 12 óráig – kivéve építéshatósági ügyintézők.
3.3.4. A Bozsok, Rákóczi u. 142. alatti Batthyány Ferenc Művelődési és Kultúrotthon önkormányzati/ügyfélfogadásra alkalmas hivatali helyiségében a kirendeltségi iroda vezetője: minden páros héten kedden, 8-11 óráig tart ügyfélfogadást.
3.3.5. A jegyző illetve az általa megbízott személy a Velemi Kirendeltségen hétfőn 8-11 óráig, míg a Bozsoki Ügyfélszolgálaton minden páros héten, kedden 8-11 óráig tart ügyfélfogadást.
3.3.6. Az anyakönyvvezető a 3.3.3. pontban foglalt ügyfélfogadási időn túl, csak a haláleset anyakönyvezése tekintetében minden munkanapon 8-12 és 13-15.30 óra között tart ügyfélfogadást. Az ügyfélfogadás ideje pénteken 8-12 óráig tart.”

2. A Megállapodás 6.4. pontjában a „Kőszegi Városi Bíróság” szövegrész helyébe a „Kőszegi Járásbíróság” szöveg lép.

3. Hatályát a Megállapodás 3.1.3. pontjában a „ , mint önállóan gazdálkodó és működő költségvetési szerv” szövegrész.

Jelen módosítás 2017. január 1-jén lép hatályba.
Jelen megállapodást, annak elolvasását, tartalmának megismerését és megértését követően az önkormányzatok képviselő-testületei képviseletében eljáró polgármesterek a képviselt önkormányzat akaratával mindenben megegyezően, annak nevében helybenhagyólag, saját kezű aláírással látják el.


Bozsok, 2016. december … Velem, 2016. december ….

Darabos Béla Szél Józsefné
polgármester polgármester
Bozsok Község Önkormányzata Velem Községi Önkormányzata


Kőszeg, 2016. december

Huber László
polgármester
Kőszeg Város Önkormányzata

Melléklet a II. határozati javaslathoz


A KŐSZEGI KÖZÖS ÖNKORMÁNYZATI HIVATAL MŰKÖDÉSI RENDJÉRŐL SZÓLÓ SZABÁLYZAT MÓDOSÍTÁSA


1. Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal működési rendjéről szóló szabályzat 1. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal önálló jogi személyiséggel rendelkező, helyi önkormányzati költségvetési szerv.”

2. A Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal működési rendjéről szóló szabályzat 2. § (16) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(16) A Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolása:
011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége
011140 Országos és helyi nemzetiségi önkormányzatok igazgatási tevékenysége
011220 Adó-, vám- és jövedéki igazgatás
013360 Más szerv részére végzett pénzügyi-gazdálkodási, üzemeltetési egyéb szolgáltatás
016010 Országgyűlési, önkormányzati és európai parlamenti képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenységek
016020 Országos és helyi népszavazással kapcsolatos tevékenységek
016030 Állampolgársági ügyek
031030 Közterületek rendjének fenntartása
041231 Rövid időtartamú közfoglalkoztatás
041232 Start-munka program - Téli közfoglalkoztatás
041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás
044310 Építésügy igazgatása
061010 Lakáspolitika igazgatása
076010 Egészségügy igazgatása
082010 Kultúra igazgatása
096015 Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben
098010 Oktatás igazgatása
109010 Szociális szolgáltatások igazgatása.”

3. Hatályát veszti a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal működési rendjéről szóló szabályzat 4. § (2) bekezdésében az „és behajtási engedélyek kiadását végző ügyintéző” szövegrész.


Jelen módosítás 2017. január 1-jén lép hatályba.


Darabos Béla Szél Józsefné
Bozsok Község Polgármestere Velem Község Polgármestere


Huber László
Kőszeg város polgármestere


Dr. Zalán Gábor
Jegyző

Melléklet a III. határozati javaslathoz
Okirat száma: K/1360-5/2016.
Módosító okirat
A Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testülete, Bozsok községi Önkormányzat Képviselő-testülete és Velem községi Önkormányzat Képviselő-testülete által 2016. február 25. napján kiadott K/1360-2/2016. számú alapító okiratát az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 8/A. §-a alapján –Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testülete …../2016.(XII.15.), –Bozsok községi Önkormányzat Képviselő-testülete …./2016.(XI.30.), –Velem községi Önkormányzat Képviselő-testülete …../2016.(XI.30.) határozatára figyelemmel –a következők szerint módosítom:

1. Az alapító okirat 4.4. pontjában szereplő a költségvetési szerv alaptevékenységének kormányzati funkció szerinti megjelölése helyébe a következő rendelkezés lép:

„A költségvetési szerv alaptevékenységének kormányzati funkció szerinti megjelölése:

kormányzati funkciószám kormányzati funkció megnevezése
1 011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége
2 011140 Országos és helyi nemzetiségi önkormányzatok igazgatási tevékenysége
3 011220 Adó-, vám- és jövedéki igazgatás
4 013360 Más szerv részére végzett pénzügyi-gazdálkodási, üzemeltetési, egyéb szolgáltatások
5 016010 Országgyűlési, önkormányzati és európai parlamenti képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenységek
6 016020 Országos és helyi népszavazással kapcsolatos tevékenységek
7 016030 Állampolgársági ügyek
8 031030 Közterület rendjének fenntartása
9 041231 Rövid időtartamú közfoglalkoztatás
10 041232 Start-munka program- Téli közfoglalkoztatás
11 041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás
12 044310 Építésügy igazgatása
13 061010 Lakáspolitika igazgatása
14 076010 Egészségügy igazgatása
15 082010 Kultúra igazgatása
16 096015 Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben
17 098010 Oktatás igazgatása
18 109010 Szociális szolgáltatások igazgatása





Jelen módosító okiratot 2017.január 01. napjától kell alkalmazni.

Kelt: Kőszeg, 2016. december 15.
PH.
Huber László
Kőszeg Város Önkormányzata
polgármestere

PH.
Darabos Béla
Bozsok községi Önkormányzat
polgármestere

PH.
Szél Józsefné
Velem községi Önkormányzat
polgármestere

PH.
Dr. Zalán Gábor
Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal
jegyzője


Okirat száma: K/1360-6/2016.
Alapító okirat
módosításokkal egységes szerkezetbe foglalva
Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 8/A. §-a alapján a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal alapító okiratát a következők szerint adom ki:
1.A költségvetési szerv
megnevezése, székhelye, telephelye
1.1. A költségvetési szerv
1.1.1. megnevezése: Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal
1.2. A költségvetési szerv
1.2.1. székhelye: 9730 Kőszeg, Jurisics tér 8.
1.2.2. telephelye(i):

telephely megnevezése telephely címe
1 Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal Velemi Kirendeltsége 9726 Velem, Rákóczi utca 73.
2.A költségvetési szerv
alapításával és megszűnésével összefüggő rendelkezések
2.1. A költségvetési szerv alapításának dátuma: 2013. január 1.


2.2. A költségvetési szerv alapítására, átalakítására, megszüntetésére jogosult szerv

megnevezése székhelye
1 Kőszeg Város Önkormányzata 9730 Kőszeg, Jurisics tér 8.
2 Bozsok községi Önkormányzat 9727 Bozsok, Rákóczi utca 142.
3 Velem községi Önkormányzat 9726 Velem, Rákóczi utca 73.



2.3. A költségvetési szerv jogelőd költségvetési szervének
megnevezése székhelye
1 Kőszeg Város Polgármesteri Hivatala 9730 Kőszeg, Jurisics tér 8.
2 Bozsok és Velem községek Körjegyzősége 9726 Velem, Rákóczi utca 73.

3.A költségvetési szerv irányítása, felügyelete
3.1. A költségvetési szerv irányító szervének
3.1.1. megnevezése: Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete
3.1.2. székhelye: 9730 Kőszeg, Jurisics tér 8.
4.A költségvetési szerv tevékenysége
4.1. A költségvetési szerv közfeladata: Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (továbbiakban: Mötv.) 84. § (1) bekezdése alapján a közös hivatal ellátja az önkormányzatok működésével, valamint a polgármester vagy a jegyző feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatokat. A hivatal közreműködik az önkormányzatok egymás közötti, valamint az állami szervekkel történő együttműködésének összehangolásával.
4.2. A költségvetési szerv főtevékenységének államháztartási szakágazati besorolása:

szakágazat száma szakágazat megnevezése
1 841105 Helyi önkormányzatok és társulások igazgatási tevékenysége
4.3. A költségvetési szerv alaptevékenysége: A Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal Kőszeg Város, Bozsok és Velem községek vonatkozásában ellátja a Mötv.-ben és egyéb jogszabályokban meghatározott feladatokat. A közös hivatal feladatait részletesen a társult települések önkormányzatai által jóváhagyott, a közös hivatal működtetésére és fenntartására létrejött megállapodás tartalmazza. Ellátja az alapító és fenntartó önkormányzatok és az irányításuk alá tartozó költségvetési szervek, Kőszeg Város és Térsége Társulása és az irányítása alá tartozó költségvetési szervek, valamint a nemzetiségi önkormányzatok gazdálkodásának vitelével, számvitelével kapcsolatos feladatokat
4.4. A költségvetési szerv alaptevékenységének kormányzati funkció szerinti megjelölése:
kormányzati funkciószám kormányzati funkció megnevezése
1 011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége
2 011140 Országos és helyi nemzetiségi önkormányzatok igazgatási tevékenysége
3 011220 Adó-, vám- és jövedéki igazgatás
4 013360 Más szerv részére végzett pénzügyi-gazdálkodási, üzemeltetési, egyéb szolgáltatások
5 016010 Országgyűlési, önkormányzati és európai parlamenti képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenységek
6 016020 Országos és helyi népszavazással kapcsolatos tevékenységek
7 016030 Állampolgársági ügyek
8 031030 Közterület rendjének fenntartása
9 041231 Rövid időtartamú közfoglalkoztatás
10 041232 Start-munka program- Téli közfoglalkoztatás
11 041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás
12 044310 Építésügy igazgatás
13 061010 Lakáspolitika igazgatása
14 076010 Egészségügy igazgatása
15 082010 Kultúra igazgatása
16 096015 Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben
17 098010 Oktatás igazgatása
18 109010 Szociális szolgáltatások igazgatása

4.5. A költségvetési szerv illetékessége, működési területe:
Kőszeg város, Velem község és Bozsok község közigazgatási területe.
Első fokú építésügyi hatósági feladatokat ellátó általános építésügyi hatóságként az építésügyi és az építésfelügyeleti hatóságok kijelöléséről és működési feltételeiről szóló 343/2006. (XII.23.) Korm. rendelet 1.§ (1) bekezdésében kijelölt illetékességi területen látja el feladatait.


5.A költségvetési szerv szervezete és működése
5.1. A költségvetési szerv vezetőjének megbízási rendje:
A jogszabályokban meghatározott képesítési követelményeknek megfelelő jegyzőt - pályázat útján - Kőszeg Város polgármestere határozatlan időre nevezi ki. A jegyző kinevezésére, felmentésére és ellene fegyelmi eljárás elrendelésére a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX törvény, valamint a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény előírásait kell alkalmazni. Az egyéb munkáltatói jogokat Kőszeg Város polgármestere gyakorolja.

5.2. A költségvetési szervnél alkalmazásban álló személyek jogviszonya:
foglalkoztatási jogviszony jogviszonyt szabályozó jogszabály
1 közszolgálati 2011. évi CXCIX. törvény a közszolgálati tisztviselőkről
2 megbízásos jogviszony 2013. évi V. törvény a polgári törvénykönyvről
3 munkaviszony 2012.évi I. törvény a munka törvénykönyvéről
4 közcélú munka 2011. évi CVI. törvény a közfoglalkoztatásról
6.Záró rendelkezés
Jelen alapító okiratot a törzskönyvi nyilvántartásba történő bejegyzés napjától kell alkalmazni, ezzel egyidejűleg a költségvetési szerv 2012.12.13. napján kelt, alapító okiratot visszavonom.


Kelt: Kőszeg, 2016. december 15.




Az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 5. § (4) bekezdése alapján a Magyar Államkincstár nevében igazolom, hogy jelen alapító okirat módosításokkal egységes szerkezetbe foglalt szövege megfelel az alapító okiratnak a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal 2016.12.15. napján kelt, 2017.01.01. napjától alkalmazandó K/1360-5/2016. okiratszámú módosító okirattal végrehajtott módosítása szerinti tartalmának.


Kelt:
P.H.
Magyar Államkincstár



(A mellékleteket lsd. a letölthető formátumban.)