2012. Október 25., Csütörtök, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés

Lehetőségek
Mentés saját gépre:
Előterjesztés letöltése
Az eredeti dokumentumot - a gyorsabb letölthetőség érdekében - zip formátumba tömörítve tettük letölthetővé.
A zip formátumú állományok megnyitásához használja a WinZip programot, amit közvetlenül letölthet innen.
Off-line olvasás:
Előterjesztés nyomtatása
Kapcsolódó anyagok
Az ülés beharangozója:
Meghívó olvasása
Miről volt szó az ülésen:
Előterjesztések olvasása
1. - A természeti értékek helyi védelméről és a természetvédelem helyi szabályairól szóló 27/2004. (XI. 1.) önkormányzati rendelet módosítása.
2. - Jelentés Kőszeg város környezeti állapotáról.
3. - Tájékoztató Kőszeg és térsége foglalkoztatási helyzetéről.
5. - A 2013. évi ellenőrzési terv jóváhagyása.
6. - A Sportbár 2010. Kft. kérelme.
7. - A TÁVHŐ hőközpont területének tulajdoni rendezése.
8. - A 0205/58 hrsz-ú ingatlan belterületbe vonása.
9.a - Vagyonügyek: Megüresedett önkormányzati lakások további hasznosítása.
9.b - Vagyonügyek: A Rákóczi F. u. 4. I. 9. alatti lakás sikertelen értékesítése.
9.c - Vagyonügyek: Vételi kérelem az 1160/25 hrsz-ú ingatlanrészre.
10. - Jelentések lejárt határidejű határozatokra, beszámoló átruházott jogkörben hozott döntésekről.
12. - Sürgősségi előterjesztés: A KSK Síugró Szakosztály pályázata
13. - Sürgősségi előterjesztés: Számlavezetésre és hitelre ajánlattételi felhívás
5. napirendi pont:
A 2013. évi ellenőrzési terv jóváhagyása.

Tisztelt Képviselő-testület!


A helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 92.§ (6) bekezdése és a költségvetési szervek belső kontrollrendszeréről és belső ellenőrzéséről szóló 370/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 32.§ (4) bekezdése értelmében a helyi önkormányzatra vonatkozó éves belső ellenőrzési tervet a képviselő-testület az előző év november 15-ig hagyja jóvá.

A stratégiai ellenőrzési terv meghatározza a belső ellenőrzésre vonatkozó stratégiai fejlesztéseket a következő négy évre. A 2013. évi ellenőrzési terv a stratégiai ellenőrzési tervvel összhangban került összeállításra, és a kockázatelemzés alapján felállított prioritásokon, valamint a belső ellenőrzés rendelkezésére álló erőforrásokon alapul. A 2013. évi ellenőrzési terv tartalmát elsősorban a stratégiai célok, a jogszabályi kötelezettségek, valamint a működést veszélyeztető kockázatok csökkentésének szándéka határozza meg.

Az előterjesztés 1. melléklete tartalmazza a 2013-2017. évekre megfogalmazott belső ellenőrzési stratégiát. A stratégiai terv és a belső ellenőr munkaidő mérlegének (2. melléklet) figyelembevételével került elkészítésre a 2013. évi belső ellenőrzési terv (3. melléklet).

Az előterjesztést a Pénzügyi, Jogi és Vagyonügyi Bizottság megtárgyalta és egyhangúlag elfogadásra ajánlja.

Kérem, hogy fentiek alapján az előterjesztést megtárgyalni és a határozati javaslatokban foglaltak szerint elfogadni szíveskedjenek.

Kőszeg, 2012. október 18.

A jegyző nevében:

Mezei Virág s.k.
belső ellenőr





HATÁROZATI JAVASLAT

Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete:

1. az 1. melléklet szerinti tartalommal elfogadja Kőszeg Város Önkormányzatának 2013-2017. évre szóló belső ellenőrzési stratégiáját.
Felelős: Dr. Tóth László jegyző
Hivatali felelős: Mezei Virág belső ellenőr
Határidő: azonnal
2. a 3. melléklet szerinti tartalommal elfogadja a Kőszeg Város Önkormányzatának 2013. évi belső ellenőrzési tervét.
Felelős: Dr. Tóth László jegyző
Hivatali felelős: Mezei Virág belső ellenőr
Határidő: értelemszerűen

1. melléklet
KŐSZEG VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNAK
BELSŐ ELLENŐRZÉSI STRATÉGIÁJA
a 2013–2017-ig terjedő időszakra

A belső ellenőrzés általános stratégiai célja, hogy segítse a képviselő-testület által kitűzött önkormányzati célok elérését. Ennek érdekében tevékenységével járuljon hozzá:
• a működésre és gazdálkodásra vonatkozó előírások betartásához,
• a tulajdonosi szemléletű, takarékos, de ésszerű gazdálkodás érvényesítéséhez.

Az ellenőrzési munka sajátos területei, főbb eszközei, feladatai

- A./ Az önkormányzati intézmények alapítói ellenőrzésének stratégiai célja az, hogy:
1. Segítse elő a szabályszerű, hatékony intézményi működést, és járuljon hozzá feladataik követelményrendszernek megfelelő végzéséhez.
2. Minden, önálló gazdálkodási jogkörrel rendelkező intézmény, illetve szervezet átfogó ellenőrzése legalább 4 évente történjen meg, melyek lehetőség szerint a polgármesteri hivatal érintett osztályai együttműködésével kerüljenek lebonyolításra.
3. A korábbi ellenőrzések által feltárt hiányosságok kerüljenek megszüntetésre.
4. Objektív ismérvek alapján nyíljon mód az intézmények működésének jogi, gazdálkodási és ellenőrzési szempontból való összehasonlítására, értékelésére.

- B./ A polgármesteri hivatal belső ellenőrzésének stratégiai célja, hogy segítse a feladatrendszer hatékony ellátását, fejlesztését:
1. Az önkormányzati és külső erőforrásokkal való gazdálkodás hatékonyságának vizsgálatával, elemzésével,
2. A vagyonkezelés és hasznosítás szabályszerűségének ellenőrzésével, elemzésével,
3. Az intézményrendszerben alkalmazott finanszírozási és elszámoltatási rendszer hatékonyságának ellenőrzésével, a szervezeti keretek elemzésével,
4. A hivatali belső ellenőrzési kontrollrendszerek kialakításának, működtetésének, hatékonyságának, valamint fejlesztésének értékelésével.

- C./ A belső ellenőri munkával kapcsolatos stratégiai cél az ellenőrzések hatékonyságának, eredményességének emelése:
1. A vizsgálandó területek, témák kockázat-elemzésen alapuló kiválasztásával, tervezésével,
2. A gazdálkodásra, számvitelre, valamint az ellenőrzésre vonatkozó információk (jogszabályok, útmutatók, szakirodalom stb.) figyelemmel követésével, gyakorlati alkalmazásával,
3. Az ellenőrzési tárgyú szaktanfolyamokon, továbbképzéseken, vizsgákon való részvétellel,
4. A céloknak leginkább megfelelő ellenőrzési módszerek kiválasztásával, alkalmazásával,
5. A fejlett technikai eszközök által nyújtott lehetőségek mind jobb kihasználásával.

- D./ Kőszeg Város és Vonzáskörzete Többcélú Kistérségi Társulásával való ellenőrzési együttműködés stratégiai célja, hogy a Társulás fenntartásában működő, Kőszeg Város Önkormányzata által alapított intézmények tekintetében is érvényesítésre kerüljenek az alapító önkormányzat érdekei, és teljesüljenek az általa megfogalmazott célok.
Ennek érdekében:
1. A Társulás Munkaszervezete, valamint Kőszeg Város Polgármesteri Hivatala belső ellenőrzése hangolja össze tevékenységét szervezeteik belső ellenőrzési stratégiájának kialakítása és fejlesztése vonatkozásában.
2. A Társulás Munkaszervezetének belső ellenőrzése a Társulási Megállapodás alapján biztosítsa az összhangot az Önkormányzat ellenőrzési igényei, az éves munkatervek tartalma, valamint azok végrehajtása tekintetében.

A belső kontrollrendszer általános értékelése

A belső kontrollrendszer a kockázatok kezelése és tárgyilagos bizonyosság megszerzése érdekében kialakított folyamatrendszer, amely azt a célt szolgálja, hogy megvalósuljanak a következő célok:
 a működés és gazdálkodás során a tevékenységeket szabályszerűen, gazdaságosan, hatékonyan, eredményesen hajtsák végre,
 az elszámolási kötelezettségeket teljesítsék, és
 megvédjék az erőforrásokat a veszteségektől, károktól és nem rendeltetésszerű használattól.

A költségvetési szerv vezetője felelős a belső kontrollrendszer, vagyis a – szervezet minden szintjén érvényesülő – megfelelő
a) kontrollkörnyezet,
b) kockázatkezelési rendszer,
c) kontrolltevékenységek,
d) információs és kommunikációs rendszer, és
e) nyomon követési rendszer (monitoring)
kialakításáért, működtetéséért és fejlesztéséért.
A helyi önkormányzat belső ellenőrzése keretében gondoskodni kell a felügyelt költségvetési szervek ellenőrzéséről is.

A kockázati tényezők és értékelésük, prioritások

Nagyobb kockázatot jelentenek a magasabb összegű pályázati pénzből megvalósuló beruházások, valamint a szervezeti változások.

Az önkormányzati bevételek megalapozottsága érdekében nagy hangsúlyt kell fektetni a normatív állami támogatások igénylésére és elszámolására. A támogatások alapját képező mutatószámok, létszámok helyes megállapítása az alapja a támogatások lehívásának. A kötött felhasználású támogatások elszámolását külön kell vizsgálni.

A közbeszerzési eljárások során különös figyelmet kell fordítani a szabályszerűségre, valamint az eljárás átláthatóságának biztosítására. A gyorsan változó jogszabályi környezet miatt ez a terület kiemelkedő figyelmet igényel, ezért a fokozott ellenőrzésre is szükség van.

Az EU-s pályázatokból megvalósuló beruházások esetében szintén kiemelkedő figyelmet kell fordítani a beruházások szabályszerű lebonyolítására, hiszen csak így lehet megfelelően elszámolni és a pályázattal megnyert összeget lehívni.

A belső ellenőrzés erőforrásai, fejlesztési és képzési terv

Az Ötv. 92.§ (11) bekezdése értelmében a helyi önkormányzat belső ellenőrzését ellátó személy vagy szervezet
a) ellenőrzést végez a képviselő-testület hivatalánál és az önkormányzat működésével kapcsolatos feladatokra vonatkozóan,
b) ellenőrzést végezhet a helyi önkormányzat felügyelete alá tartozó költségvetési szerveknél, a helyi önkormányzat többségi irányítást biztosító befolyása alatt működő gazdasági társaságoknál, közhasznú társaságoknál, a vagyonkezelőknél, valamint a helyi önkormányzat költségvetéséből céljelleggel juttatott támogatások felhasználásával kapcsolatosan a kedvezményezett szervezeteknél is.

Kőszeg Város Önkormányzata belső ellenőrzési feladatait 1 fő belső ellenőr látja el.

A belső ellenőrzés végzéséhez szükséges a folyamatos továbbképzés, a jogszabályok és a változások ismerete, az ellenőrzési konzultációkon való részvétel biztosítása. A költségvetési szerveknél belső ellenőrzési tevékenységet csak az államháztartásért felelős miniszter engedélyével rendelkező személy végezhet, Korm. rendelet szabályozza a kötelező szakmai továbbképzés és a kapcsolódó vizsgáztatás részleteit.


2. melléklet


A belső ellenőr 2013. évi munkaidő mérlege





1. Naptári napok száma 365
2. Munkaszüneti napok száma 115
3. Munkanapok száma 250
4. Igénybe vehető szabadság (munkanap) 32
5. Rendelkezésre álló revizori napok száma 218
6. Ebből továbbképzésre, kötelező vizsgákra tervezett napok száma 15
7. Tartalék keret soron kívül elrendelt vizsgálatokra 40
8. Tényleges, felhasználható revizori napok száma 163

9. Cél,- téma,- utóvizsgálati napok száma 163
10. Tartalék keret 40
11. Időigény összesen 203



3. melléklet


Kőszeg Város Önkormányzatának 2013. évi ellenőrzési terve


1. Beszámoló a 2011. évi ellenőrzési tervben foglalt feladatok végrehajtásáról
 Időszak: 2013. I. negyedév (5 revizori nap)
 Felelős: jegyző, belső ellenőr
2. Belső ellenőrzési kézikönyv felülvizsgálata
 Időszak: 2013. I. negyedév (15 revizori nap)
 Felelős: jegyző, belső ellenőr
3. A 368/2011. (XII.31.) Kormányrendelet 7. számú mellékletének 1., 14., 20. és 26-27. pontjában meghatározott bejelentési, adatszolgáltatási, illetve közzétételi kötelezettség teljesítésének vizsgálata
 Időszak: 2013. évben negyedévente 2-2 revizori nap (összesen 8 revizori nap)
 Az ellenőrzés célja: annak megállapítása, hogy a bejelentési, az adatszolgáltatási, illetve a közzétételi kötelezettségek határidőben teljesültek-e
 Az ellenőrizendő időszak: 2013. év értelemszerűen
 Az ellenőrzés típusa: szabályszerűségi
 Felelős: jegyző, belső ellenőr, érintett osztályok vezetői
4. A Központi Művészeti Óvoda és Bölcsőde Többcélú Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény
a.) 2012. évi központi költségvetésből igényelt állami hozzájárulások intézményi elszámolásának megbízhatósági ellenőrzése
 Időszak: 2013. I. negyedév (30 revizori nap)
 Az ellenőrzés célja: annak megállapítása, hogy az intézmény által igényelt állami hozzájárulások igénylése a jogszabályoknak megfelelően történt-e
 Az ellenőrizendő időszak: 2012. év
 Az ellenőrzés típusa: pénzügyi, szabályszerűségi
 Felelős: jegyző, belső ellenőr
b.) 2014. évi költségvetés tervezéséhez szolgáltatott intézményi mutatószám-felmérés megbízhatósági ellenőrzése
 Időszak: 2013. IV. negyedév (25 revizori nap)
 Az ellenőrzés célja: annak megállapítása, hogy az intézmény szolgáltatott adatok a valóságnak megfelelnek-e
 Az ellenőrizendő időszak: 2013. év
 Az ellenőrzés típusa: szabályszerűségi
 Felelős: jegyző, belső ellenőr
5. Utóvizsgálatok a 2012. évi ellenőrzések tapasztalatai alapján
 Időszak: 2013. II. negyedév (20 revizori nap)
 Az ellenőrzés célja: annak megállapítása, hogy a lefolytatott ellenőrzések során feltárt hibák hasznosításra kerültek-e
 Az ellenőrizendő időszak: 2012. év
 Az ellenőrzés típusa: értelemszerűen
 Felelős: jegyző, belső ellenőr, vizsgált terület vezetője
6. Történelmi belváros rehabilitációja (Jurisics tér felújítása) Európai Uniós forrásból támogatott beruházásra vonatkozó jogszabályok és helyi eljárásrend betartásának célellenőrzése
 Időszak: 2012. II. negyedév (35 revizori nap)
 Az ellenőrzés célja: annak megállapítása, hogy a bejelentési, az adatszolgáltatási, illetve a közzétételi kötelezettségek határidőben teljesültek-e
 Az ellenőrizendő időszak: 2013. év értelemszerűen
 Az ellenőrzés típusa: pénzügyi, szabályszerűségi
 Felelős: jegyző, belső ellenőr, projektmenedzser

7. A közbeszerzések célellenőrzése
 Időszak: 2013. III. negyedév (30 revizori nap)
 Az ellenőrzés célja: annak megállapítása, hogy a közbeszerzési eljárásokban érvényesülnek-e a jogszabályi előírások és a helyi szabályzatok előírásai
 Az ellenőrizendő időszak: 2012. év
 Az ellenőrzés típusa: szabályszerűségi
 Felelős: jegyző, belső ellenőr, városfejlesztési és üzemeltetési osztályvezető
8. Az önkormányzatot megillető, a központi költségvetésből származó támogatások, hozzájárulások 2012. évi elszámolásának felülvizsgálata az „egyes jövedelempótló támogatások kiegészítése” jogcím kivételével
 Időszak: 2013. III. negyedév (20 revizori nap)
 Az ellenőrzés célja: annak megállapítása, hogy az elszámolások a jogszabályi előírásoknak megfelelően történtek-e
 Az ellenőrizendő időszak: 2012. év
 Az ellenőrzés típusa: pénzügyi, szabályszerűségi
 Felelős: jegyző, belső ellenőr, pénzügyi osztályvezető
9. Belső ellenőrzési stratégiai terv készítése
 Időszak: 2012. IV. negyedév (10 revizori nap)
 Felelős: belső ellenőr
10. 2014. évi ellenőrzési terv készítése
 Időszak: 2012. IV. negyedév (5 revizori nap)
 Felelős: jegyző, belső ellenőr
11. Rendkívüli, eseti jelleggel meghatározott ellenőrzések, tartalékidő
 Időszak: értelemszerűen (40 revizori nap)
 Felelős: jegyző, belső ellenőr, vizsgált terület vezetője