2008. Augusztus 14., Csütörtök, 14:00 óra, Városháza tanácskozó terme: rendkívüli, nyilvános ülés

Lehetőségek
Mentés saját gépre:
Előterjesztés letöltése
Az eredeti dokumentumot - a gyorsabb letölthetőség érdekében - zip formátumba tömörítve tettük letölthetővé.
A zip formátumú állományok megnyitásához használja a WinZip programot, amit közvetlenül letölthet innen.
Off-line olvasás:
Előterjesztés nyomtatása
Kapcsolódó anyagok
Az ülés beharangozója:
Meghívó olvasása
Mi történt az ülésen:
Jegyzőkönyv olvasása
Miről volt szó az ülésen:
Előterjesztések olvasása
1. - A kistérségi fenntartásba adott intézmények alapító okiratainak módosítása, valamint az alapítói és fenntartói jogokra vonatkozó megállapodások megkötése.
2. - Közbeszerzési eljárás kiírása a TEUT pályázatokon nyert útfelújítások elvégzésére.
3. - A bioetanol üzem létesítésével kapcsolatos adásvételi szerződés módosítása.
4. - Az iskolaorvosi rendelő elhelyezése.
5. - Intézmények épületének használati jogára vonatkozó megállapodások módosítása.
7. - Pályázati átcsoportosítás
8. - Bölcsőde pályázati önrészének biztosítása
4. napirendi pont:
Az iskolaorvosi rendelő elhelyezése.

ELŐTERJESZTÉS
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testülete
2008. augusztus 14 –i, rendkívüli ülése
4. napirendi pontjához


Tisztelt Képviselő- testület!

Kőszeg Város és Vonzáskörzete Többcélú Kistérségi Társulása fenntartásában működő Szociális Gondozási Központ látja el - az önkormányzat kötelező feladataként - az iskolaegészségügyi feladatokat. Az iskolaorvosi rendelő a Kőszeg, Várkör 34. szám alatt az Árpád-házi Szent Margit Óvoda és Általános Iskola épületében működik, az intézmény vezetője azonban 2008. június 23-án kelt átiratában, 2008. szeptember 1-jétől kérte a rendelő két helyiségének átadását, azzal, hogy azokra szükségük lesz.

Az iskolaorvosi rendelő elhelyezésére a Kőszeg, Jurisics tér 5. szám alatt az elmúlt évben megüresedett házi gyermekorvosi rendelő, az ahhoz tartozó váróterem és kiegészítő helyiségek megfelelőek lennének. A Kistérségi Iroda vezetője a szükséges egyeztetést az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat Szombathelyi-, Csepregi-, Kőszegi Kistérségi Intézete illetékeseivel megtette, előzetes véleményük szerint az új helyszínre a működési engedély kiadásának akadálya nincs.
Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet, hogy az iskolaegészségügyi feladatok ellátásához szükséges helyiségekre a Kőszeg Város és Vonzáskörzete Többcélú Kistérségi Társulása, mint használó számára ingyenes használati jogot biztosítson az l. számú mellékletben foglaltak szerint.

Tekintettel arra, hogy az épületben végzi tevékenységét a két házi gyermekorvos és a védőnői szolgálatok is, szükséges volt a rezsiköltségek megoszlásának áttekintése.






Ennek eredményeként - előzetesen - a felek között megállapodás született, hogy a költségeket a két házi gyermekorvos 40%-ban ( fele-fele arányban), a védőnők 38%-ban, az iskolaegészségügyi szolgálat 22%-ban viselik.

Az iskolaegészségügyi feladatok kistérségi formában történő ellátása miatt fenti költségviselésről és egyéb finanszírozási kérdésekről a kistérségi társulással is megállapodást kell kötni, illetőleg a védőnői feladatokra már megkötött megállapodás módosítása szükséges. (2. és 3. számú melléklet)

Az épület használóinak bővülésével a házi gyermekorvosok költségei csökkennek, ami miatt a háziorvosi feladatellátásra megkötött szerződéseket módosítani kell. (4. és 5. számú melléklet)

Mivel a kistérségi társulás fenntartásában, ebben az épületben működnek a városi védőnői szolgálatok is, de az ingyenes használati jog szerződésben még nem rögzített, ezért annak írásba foglalása is szükséges. (6. számú melléklet)

Az előterjesztést a Szociális és Egészségügyi Bizottság, valamint a Pénzügyi, Jogi és Rendészeti Bizottság is megtárgyalta, és mindkét bizottság elfogadásra ajánlja.

Fentiekre tekintettel kérem a Tisztelt Képviselő-testületet a határozati javaslatok elfogadására!

Kőszeg, 2008. augusztus 6.

A polgármester nevében:

Dobos Róbert s.k. mb. gyámügyi és szociális osztályvezető






l. számú melléklet


HASZNÁLATI JOGOT ALAPÍTÓ SZERZŐDÉS




Amely létrejött egyrészről
Kőszeg Város Önkormányzata (9730 Kőszeg, Jurisics tér 8., statisztikai számjel: 15420909-7511-321-18, képviseli: Huber László polgármester), mint használatba adó (a továbbiakban: tulajdonos),
másrészről
Kőszeg Város és Vonzáskörzete Többcélú Kistérségi Társulása (9730 Kőszeg, Kossuth L. u. 15., statisztikai számjel: 15574462-7511-322-18, képviseli: Albert Csaba elnökhelyettes), mint használó között az alábbi feltételekkel:

1. A tulajdonos 1/1 arányú tulajdonát képezi, a kőszegi 1769/A/2. helyrajzi számú, természetben a 9730 Kőszeg, Jurisics tér 5. szám alatt található, orvosi rendelő megjelölésű ingatlan (a továbbiakban: ingatlan), amelyben két házi gyermekorvosi szolgálat, védőnői szolgálatok és iskola egészségügyi szolgálat működik.

2. A Többcélú Kistérségi Társulás Létrehozásáról Szóló Megállapodás (a továbbiakban: Társulási Megállapodás) 2.2.2. pontja alapján Kőszeg Város Önkormányzata a Szociális Gondozási Központ – amelynek feladata az iskola egészségügy szervezése és fenntartása- fenntartását a Kőszegi Többcélú Társulásnak átadta.

3. Jelen szerződés 2. pontja, a Társulási Megállapodás 7.1. pontja, valamint Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének az önkormányzat vagyonáról és a vagyonnal való gazdálkodás szabályairól szóló 1/2007. (II. 2.) rendelet (a továbbiakban: vagyonrendelet) 10.§-a alapján a felek megállapodnak abban, hogy az ingatlan alább megjelölt helyiségei tekintetében - rendelő 13 m², váró 25 m² (összesen: 38 m²) - ingyenes használati jogot alapítanak a használó javára a Társulási Megállapodásban foglalt iskola egészségügyi feladat ellátása céljára.
A felek megállapodnak továbbá abban, hogy a kapuszínt, a 39 m²-es várót, az 5 m²-es női WC-t, a 3,2 m²-es férfi WC-t , a 3,4 m²-es személyzeti WC-t a két házi gyermekorvosi szolgálat, a védőnői szolgálatok és az iskola egészségügyi szolgálat közösen használja.

4. A tulajdonos kijelenti, hogy az ingatlan per-, teher és igénymentes. Szavatosságot vállal azért, hogy a szerződés tárgyát képező, jelen szerződés 3. pontjában szereplő ingatlanrészre vonatkozóan harmadik személynek nincs olyan joga, mely a használót használati jogának gyakorlásában korlátozná, vagy akadályozná.

5. A használati jogot a felek határozott időre, 2018. augusztus 31-ig alapítják. A megjelölt határozott idő letelte előtt is jogosult a tulajdonos egyoldalú nyilatkozattal a használat jogát megszüntetni és kérni annak ingatlan-nyilvántartásból való törlését, amennyiben a Kistérségi Társulás megszűnik, vagy a tulajdonos a Társulásból kilép, továbbá ha a használó az ingatlant nem a Társulási Megállapodásban foglalt közoktatási feladat ellátására használja.

6. A használati jog megszűnése esetén a Társulási Megállapodás 7.5.1. (vagyonfelosztás a társulás tagjainak kilépése esetén a vállalt kötelezettsége teljesítése mellett) pontjában foglalt elvek szerint kell az ingatlanra vonatkozóan elszámolni.

7. Az ingatlan karbantartásáról külön megállapodás rendelkezik.

8. Az ingatlannal kapcsolatos felújítási, bővítési munkákat a tulajdonos és a használó is végezhet. Ha a felújítást vagy bővítést a használó végzi el, minden esetben szükséges a tulajdonos előzetes hozzájárulása. A hozzájárulást a tulajdonos költségvetés és legalább tanulmányterv szintű tervdokumentáció birtokában adja meg. A finanszírozás rendjét a Társulási Megállapodás, vagy külön eseti megállapodás tartalmazza.

9. A tulajdonos beleegyezését adja ahhoz, hogy a használat joga az ingatlan terheként 2018.01.31. napjáig a használó javára a Ptk. 165.§ és a 109/1999. (XII.29.) FVM rendelet 11.§ alapján az ingatlan-nyilvántartásba bejegyzésre kerüljön.

10. Jelen szerződés létrehozására Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testülete /2008. (VIII.14.) számú határozata adott felhatalmazást a polgármesternek.

11. Általános ügyvédi meghatalmazás nyilvántartási száma: 50044/2002.

Az e szerződésben nem szabályozott kérdésekben a Ptk., a helyi önkormányzatokról szóló 1990.évi LXV. Tv., a vagyonrendelet és a Társulási Megállapodás rendelkezései az irányadók.

Kőszeg, 2008. augusztus


Huber László Albert Csaba
Kőszeg Város Önkormányzata Kőszeg Város és Vonzáskörzete
tulajdonos Többcélú Kistérségi Társulása
használó

Dr. Bakács Nóra ügyvéd (9730 Kőszeg, Chernel u.11.) az általam készített okirat ellenjegyzésével tanúsítom, hogy az okiratba foglalt szerződés a felek előttem kijelentett akarata alapján, a hatályos jogszabályoknak megfelelően a rögzítettek szerint jött létre, azt a felek előttem saját kezűleg írták alá. 2008……



2.számú melléklet

MEGÁLLAPODÁS


Mely létrejött egyrészről Kőszeg Város Önkormányzata (képviseletében: Huber László polgármester), másrészről Kőszeg Város és Vonzáskörzete Többcélú Kistérségi Társulása Társulási Tanácsa (képviseletében: Albert Csaba elnökhelyettes) között az iskola egészségügyi szolgálat dologi kiadásainak finanszírozása vonatkozásában.


1./ A felek megállapítják, hogy a Kőszeg, Jurisics tér 5.szám alatti ingatlanon felmerülő fűtés, villamos energia, valamint a közmű költségeinek 22%-át Kőszeg Város és Vonzáskörzete Többcélú Kistérségi Társulás a Szociális Gondozási Központ költségvetése terhére finanszírozza. A Társulás köteles gondoskodni az iskola egészségügy tekintetében a takarítási feladatok biztosításáról is.

2./ Fent nevezett összegek a kőszegi polgármesteri hivatal által, havi bontásban kerülnek kiszámlázásra, utólag minden hónap 15. napjáig.

3./ A felek megállapítják továbbá, hogy az iskola egészségügy által használt rendelő és kiegészítő helyiségek vonatkozásában a burkolatok, ajtók, ablakok és a berendezések karbantartásáról, felújításáról, illetőleg azok pótlásáról, cseréjéről Kőszeg Város és Vonzáskörzete Többcélú Kistérségi Társulás köteles gondoskodni.

4./ Jelen megállapodás határozatlan időre szól, a megállapodás felmondására a felek egymás számára írásban három hónap felmondási időt biztosítanak.

5./ A Jelen szerződésben nem szabályozott kérdésekben a Ptk., továbbá a lakások és helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról szóló 1993. évi LXXVIII. törvény rendelkezései az irányadóak.


Jelen megállapodást a felek elolvasás után, mint akaratukkal mindenben megegyezőt jóváhagyólag aláírták.


Kőszeg, 2008. augusztus

Huber László Albert Csaba
polgármester elnökhelyettes


3. számú melléklet


MEGÁLLAPODÁS MÓDOSÍTÁSA
védőnői szolgálatok dologi kiadásainak vonatkozásában

Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének 67/2007. ( III.27.) határozatával elfogadott , a védőnői szolgálatok dologi kiadásainak vonatkozásában készült megállapodást a szerződő felek - Kőszeg Város Önkormányzata (képviseletében: Huber László polgármester), másrészről Kőszeg Város és Vonzáskörzete Többcélú Kistérségi Társulása Társulási Tanácsa (képviseletében: Albert Csaba elnökhelyettes)- az alábbiak szerint módosítják:
Az 1./ pont helyébe a következő rendelkezés lép:

" 1./ A felek megállapítják, hogy a Kőszeg, Jurisich tér 5. szám alatti ingatlanon felmerülő fűtés, villamos energia, valamint a közmű költségeinek 38 %-át Kőszeg Város és Vonzáskörzete Többcélú Kistérségi Társulás finanszírozza. A Társulás Köteles gondoskodni a védőnői szolgálatok tekintetében a takarítási feladatok biztosításáról is. "

Jelen szerződés-módosítás a 2007. november 27-én megkötött megállapodás elválaszthatatlan részét képezi, és azzal együtt érvényes.

Kőszeg, 2008. augusztus

Huber László Albert Csaba
polgármester elnökhelyettes

4.számú melléklet

SZERZŐDÉS MÓDOSÍTÁSA
a háziorvosi feladatok egészségügyi vállalkozás formájában történő ellátásáról



Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének 67/2007. (III.27.) számú határozatával a háziorvosi feladatok egészségügyi vállalkozás formájában történő ellátásról megkötött szerződést a szerződő felek – Parádiné Dr. Ágoston Zsuzsanna ( született: Kőszeg, 1952.01.06., anyja neve: Zsömböly Gizella) 9730 Kőszeg, Kórház u. l. szám alatti lakos házi gyermekorvos, valamint Kőszeg Város Önkormányzata nevében Huber László polgármester – az alábbiak szerint módosítják:


A II./14. pont helyébe az alábbi rendelkezés lép:

" II./14. a Jurisics tér 5. alatt felmerülő fűtés, világítás és közmű költségek 20 %-át megtéríteni,"

Jelen szerződés-módosítás a 2007. április 1-jén megkötött szerződés elválaszthatatlan részét képezi és azzal együtt érvényes.

Kőszeg, 2008. augusztus

Parádiné Dr. Ágoston Zsuzsanna Huber László
vállakozó háziorvos polgármester


5.számú melléklet

SZERZŐDÉS MÓDOSÍTÁSA
a háziorvosi feladatok egészségügyi vállalkozás formájában történő ellátásáról



Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének 67/2007. (III.27.) számú határozatával a háziorvosi feladatok egészségügyi vállalkozás formájában történő ellátásról megkötött szerződést a szerződő felek – Vecseiné Dr. Kiss Gabriella (született: Csorna, 1954. 07. 21., anyja neve: Ádor Erzsébet) 9730 Kőszeg, Bercsényi M. u. 8. szám alatti lakos házi gyermekorvos, valamint Kőszeg Város Önkormányzata nevében Huber László polgármester – az alábbiak szerint módosítják:


A II./14. pont helyébe az alábbi rendelkezés lép:

" II./14. a Jurisics tér 5. alatt felmerülő fűtés, világítás és közmű költségek 20 %-át megtéríteni,"

Jelen szerződés-módosítás a 2007. április 1-jén megkötött szerződés elválaszthatatlan részét képezi és azzal együtt érvényes.

Kőszeg, 2008. augusztus


Vecseiné Dr. Kiss Gabriella Huber László
vállakozó háziorvos polgármester

6. számú melléklet





HASZNÁLATI JOGOT ALAPÍTÓ SZERZŐDÉS




Amely létrejött egyrészről
Kőszeg Város Önkormányzata (9730 Kőszeg, Jurisics tér 8., statisztikai számjel: 15420909-7511-321-18, képviseli: Huber László polgármester), mint használatba adó (a továbbiakban: tulajdonos),
másrészről
Kőszeg Város és Vonzáskörzete Többcélú Kistérségi Társulása (9730 Kőszeg, Kossuth L. u. 15., statisztikai számjel: 15574462-7511-322-18, képviseli: Albert Csaba elnökhelyettes), mint használó között az alábbi feltételekkel:

1. A tulajdonos 1/1 arányú tulajdonát képezi, a kőszegi 1769/A/2. helyrajzi számú, természetben a 9730 Kőszeg, Jurisics tér 5. szám alatt található, orvosi rendelő megjelölésű ingatlan (a továbbiakban: ingatlan), amelyben két házi gyermekorvosi szolgálat, védőnői szolgálatok és iskola egészségügyi szolgálat működik.

2. A Többcélú Kistérségi Társulás Létrehozásáról Szóló Megállapodás (a továbbiakban: Társulási Megállapodás) 2.2.4. pontja alapján Kőszeg Város Önkormányzata a védőnői szolgálat szervezését és fenntartását a Kőszegi Többcélú Társulásnak átadta.

3. Jelen szerződés 2. pontja, a Társulási Megállapodás 7.1. pontja, valamint Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének az önkormányzat vagyonáról és a vagyonnal való gazdálkodás szabályairól szóló 1/2007. (II. 2.) rendelet (a továbbiakban: vagyonrendelet) 10.§-a alapján a felek megállapodnak abban, hogy az ingatlan alább megjelölt helyiségei tekintetében - váró 27,5 m², vizsgáló 17,7 m², védőnői szoba 18,4 m², WC 2,2 m² (összesen: 65,8 m²) - ingyenes használati jogot alapítanak a használó javára a Társulási Megállapodásban foglalt védőnői szolgálat feladatának ellátása céljára.
A felek megállapodnak továbbá abban, hogy a kapuszínt, a 39 m²-es várót, az 5 m²-es női WC-t, a 3,2 m²-es férfi WC-t , a 3,4 m²-es személyzeti WC-t a két házi gyermekorvosi szolgálat, a védőnői szolgálatok és az iskola egészségügyi szolgálat közösen használja.

4. A tulajdonos kijelenti, hogy az ingatlan per-, teher és igénymentes. Szavatosságot vállal azért, hogy a szerződés tárgyát képező, jelen szerződés 3. pontjában szereplő ingatlanrészre vonatkozóan harmadik személynek nincs olyan joga, mely a használót használati jogának gyakorlásában korlátozná, vagy akadályozná.

5. A használati jogot a felek határozott időre, 2018. augusztus 31-ig alapítják. A megjelölt határozott idő letelte előtt is jogosult a tulajdonos egyoldalú nyilatkozattal a használat jogát megszüntetni és kérni annak ingatlan-nyilvántartásból való törlését, amennyiben a Kistérségi Társulás megszűnik, vagy a tulajdonos a Társulásból kilép, továbbá ha a használó az ingatlant nem a Társulási Megállapodásban foglalt közoktatási feladat ellátására használja.

6. A használati jog megszűnése esetén a Társulási Megállapodás 7.5.1. (vagyonfelosztás a társulás tagjainak kilépése esetén a vállalt kötelezettsége teljesítése mellett) pontjában foglalt elvek szerint kell az ingatlanra vonatkozóan elszámolni.

7. Az ingatlan karbantartásáról külön megállapodás rendelkezik.

8. Az ingatlannal kapcsolatos felújítási, bővítési munkákat a tulajdonos és a használó is végezhet. Ha a felújítást vagy bővítést a használó végzi el, minden esetben szükséges a tulajdonos előzetes hozzájárulása. A hozzájárulást a tulajdonos költségvetés és legalább tanulmányterv szintű tervdokumentáció birtokában adja meg. A finanszírozás rendjét a Társulási Megállapodás, vagy külön eseti megállapodás tartalmazza.

9. A tulajdonos beleegyezését adja ahhoz, hogy a használat joga az ingatlan terheként 2018.01.31. napjáig a használó javára a Ptk. 165.§ és a 109/1999. (XII.29.) FVM rendelet 11.§ alapján az ingatlan-nyilvántartásba bejegyzésre kerüljön.

10. Jelen szerződés létrehozására Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testülete /2008. (VIII.14.) számú határozata adott felhatalmazást a polgármesternek.

11. Általános ügyvédi meghatalmazás nyilvántartási száma: 50044/2002.

Az e szerződésben nem szabályozott kérdésekben a Ptk., a helyi önkormányzatokról szóló 1990.évi LXV. Tv., a vagyonrendelet és a Társulási Megállapodás rendelkezései az irányadók.

Kőszeg, 2008. augusztus


Huber László Albert Csaba
Kőszeg Város Önkormányzata Kőszeg Város és Vonzáskörzete
tulajdonos Többcélú Kistérségi Társulása
használó



Dr. Bakács Nóra ügyvéd (9730 Kőszeg, Chernel u.11.) az általam készített okirat ellenjegyzésével tanúsítom, hogy az okiratba foglalt szerződés a felek előttem kijelentett akarata alapján, a hatályos jogszabályoknak megfelelően a rögzítettek szerint jött létre, azt a felek előttem saját kezűleg írták alá. 2008……


I. Határozati javaslat

Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testülete 2008. szeptember 1-jei hatállyal a közte és Kőszeg Város és Vonzáskörzete Többcélú Kistérségi Társulás között létrejövő, az iskolaegészségügyi feladatok ellátásához szükséges helyiségekre - az 1. számú melléklet szerinti - használati jogot alapító szerződést jóváhagyja és felhatalmazza a polgármestert annak aláírására.

Felelős: Huber László polgármester
Határidő: 2008. szeptember 1.




II. Határozati javaslat

Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testülete 2008. szeptember 1-jei hatállyal a közte és Kőszeg Város és Vonzáskörzete Kistérségi Társulás között az iskolaegészségügyi feladatok működtetési és finanszírozási rendelkezéseket tartalmazó – 2. számú melléklet szerinti - megállapodást jóváhagyja és felhatalmazza a polgármestert annak aláírására.

Felelős: Huber László polgármester
Határidő: 2008. szeptember 1.


III. Határozati javaslat

Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testülete 2008. szeptember 1-jei hatállyal a közte és Kőszeg Város és Vonzáskörzete Kistérségi Társulás között a védőnői feladatok működtetési és finanszírozási rendelkezéseket tartalmazó – 3. számú melléklet szerinti – megállapodás-módosítást jóváhagyja és felhatalmazza a polgármestert annak aláírására.

Felelős: Huber László polgármester
Határidő: 2008. szeptember 1.

IV. Határozati javaslat

Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testülete 2008. szeptember 1-jei hatállyal a közte és Parádiné Dr. Ágoston Zsuzsanna között a háziorvosi feladatok egészségügyi vállalkozás formájában történő ellátásáról szóló – 4. számú melléklet szerinti – szerződés-módosítást jóváhagyja és felhatalmazza a polgármestert annak aláírására.

Felelős: Huber László polgármester
Határidő: 2008. szeptember 1.

V. Határozati javaslat

Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testülete 2008. szeptember 1-jei hatállyal a közte és Vecseiné Dr. Kiss Gabriella között a háziorvosi feladatok egészségügyi vállalkozás formájában történő ellátásáról szóló – 5. számú melléklet szerinti – szerződés-módosítást jóváhagyja és felhatalmazza a polgármestert annak aláírására.

Felelős: Huber László polgármester
Határidő: 2008. szeptember 1.

VI. Határozati javaslat

Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testülete 2008. szeptember 1-jei hatállyal a közte és Kőszeg Város és Vonzáskörzete Többcélú Kistérségi Társulás között létrejövő, a védőnői feladatok ellátásához szükséges helyiségekre - a 6. számú melléklet szerinti - használati jogot alapító szerződést jóváhagyja és felhatalmazza a polgármestert annak aláírására.

Felelős: Huber László polgármester
Határidő: 2008. szeptember 1.