2008. Augusztus 14., Csütörtök, 14:00 óra, Városháza tanácskozó terme: rendkívüli, nyilvános ülés

Lehetőségek
Mentés saját gépre:
Előterjesztés letöltése
Az eredeti dokumentumot - a gyorsabb letölthetőség érdekében - zip formátumba tömörítve tettük letölthetővé.
A zip formátumú állományok megnyitásához használja a WinZip programot, amit közvetlenül letölthet innen.
Off-line olvasás:
Előterjesztés nyomtatása
Kapcsolódó anyagok
Az ülés beharangozója:
Meghívó olvasása
Mi történt az ülésen:
Jegyzőkönyv olvasása
Miről volt szó az ülésen:
Előterjesztések olvasása
1. - A kistérségi fenntartásba adott intézmények alapító okiratainak módosítása, valamint az alapítói és fenntartói jogokra vonatkozó megállapodások megkötése.
2. - Közbeszerzési eljárás kiírása a TEUT pályázatokon nyert útfelújítások elvégzésére.
3. - A bioetanol üzem létesítésével kapcsolatos adásvételi szerződés módosítása.
4. - Az iskolaorvosi rendelő elhelyezése.
5. - Intézmények épületének használati jogára vonatkozó megállapodások módosítása.
7. - Pályázati átcsoportosítás
8. - Bölcsőde pályázati önrészének biztosítása
2. napirendi pont:
Közbeszerzési eljárás kiírása a TEUT pályázatokon nyert útfelújítások elvégzésére.

ELŐTERJESZTÉS
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
2008. augusztus 14.-i, rendkívüli ülésének
2. napirendi pontjához




Tisztelt Képviselő-testület!

Az önkormányzatunk által 2008. évben benyújtott TEUT pályázatunk nyert, az ezzel kapcsolatos kiértesítést megkaptuk.

A 2008 évi út, és- híd felújítás előirányzata az alábbi utcákban tartalmaz burkolat felújítási munkákat, melyek részben 2008. évi TEUT támogatással valósulnak meg.

1. Temető 283 m
2. Ady 189 m
3. Győry 189 m
4. Szt. Imre 231 m
5. Sáncárok 401 m

A felsorolt utcákban szükség szerint kiemelt szegély javítása, cseréje, meglévő burkolat erősítése egy, vagy két rétegben, közműszerelvények szintbe emelése, csapadékcsatorna és folyóka bővítés-átépítés és egyéb munkák elvégzése történik a tervek szerint.

A 2008. évi burkolat felújítási építési munkák kivitelezésének nettó összege nem éri el a nettó 45 millió forintot, az egybeszámítási kötelezettség figyelembevételével választottuk ki a közbeszerzésekről szóló 2003. évi CXXIX. Tv. 299.§(1) bek. b./ pontjában meghatározott egyszerű közbeszerzési eljárást, melynek során az alábbi cégektől javasoljuk az ajánlatokat megkérni:

1. Colas Dunántúl Zrt. 9700 Szombathely, Vizöntő u. 8.
2. Magyar Aszfalt Kft. 9700 Szombathely, Vépi u. 27/b.
3. Vegyépszer Zrt. 9700 Szombathely, Puskás T. u. 1-3.
4. Swietelsky Kft. 9800 Vasvár, Csörnöc u. 5.
A megnevezett gazdasági társaságok a kivitelezéshez szükséges technológiával, referenciával és szakember gárdával rendelkeznek.
Az egyszerű közbeszerzési eljárás lefolytatására az előkészítési munkabizottság elkészítette az ajánlattételi felhívást.
A nyertes ajánlattevőt a legalacsonyabb összegű árajánlat alapján javasoljuk kiválasztani.

A Pénzügyi Jogi és Rendészeti Bizottság az előterjesztést megtárgyalta, azt elfogadásra javasolja.
Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést megtárgyalni, és a döntését meghozni szíveskedjen.

Kőszeg, 2008. augusztus 08.

A polgármester nevében:

Preininger Ferenc sk.
a Bíráló Bizottság Elnöke


HATÁROZATI JAVASLAT


1.)Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete 2008. évi út,- hídfenntartási útburkolat felújítás kivitelezéséhez, az alkalmazandó technológiákra kiírt ajánlattételi felhívást azt az előterjesztésben foglalt tartalommal elfogadja.
2.) Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete elrendeli, hogy az egyszerű közbeszerzési leírás lefolytatásához ajánlattevőként az alábbi gazdasági társaságokat hívják meg:
1. Colas Dunántúl Zrt. 9700 Szombathely, Vizöntő u. 8.
2. Magyar Aszfalt Kft. 9700 Szombathely, Vépi u. 27/b.
3. Vegyépszer Zrt. 9700 Szombathely, Puskás T u. 1-3.
4. Swietelsky Kft. 9800 Vasvár, Csörnöc u. 5.

Felelős : Huber László polgármester
Hivatali felelős: Ujvári Csaba előkészítési munkacsoport vezetője
Határidő: Azonnal

KŐSZEG VÁROS ÖNKORMÁNYZATA AJÁNLATTÉTELI FELHÍVÁSA


1. Ajánlatkérő neve: Kőszeg Város Önkormányzata
címe: 9730 Kőszeg, Jurisics tér 8.
Telefon: 94/562-527
Telefax: 94/562-535
e-mail: ujvári@koszeg.hu


2. Közbeszerzés tárgya:
Kőszeg, Temető utca I.ütem és a Kőszeg Győri János - Ady Endre utca burkolaterősítése, Szent Imre utca (Temető utca - Hunyadi utca közötti szakasz) útépítés, Szent Imre utca (Temető utca - Hunyadi utca közötti szakasz) csapadékvíz elvezetés, Szent Imre utca (Temető utca - Hunyadi utca közötti szakasz) útépítés, Szent Imre utca (Temető utca - Hunyadi utca közötti szakasz) járdaépítés, Kőszeg Győri János - Ady Endre utca járdafelújítás, Sáncárok utca út felújítás kivitelezésének elvégzése.

Feladat részletes meghatározása:
I. RÉSZAJÁNLATI KÖR


Kőszeg Temető utca I. ütem
0+040-0+257 km sz. között

1. Aszfaltburkolat felső rétegének marása 5 cm vtg-ban, profilmarás m2 1362

2. AB-11 kopóréteg építése 5 cm vtg-ban m3 68,1

3. Kiemelt szegély javítása és építése 25x30x15 szegélyelemekből
10 cm C12-16/FN hsz beton alappal és támasszal, habarcs hézagolással m 260

4. Aknafedlapok, víznyelők szintre emelése db 23

Kőszeg Győri János - Ady Endre utca burkolaterősítése



1. Bontott anyag - aszfalt felrakása szállítóeszközre géppel, lerakóhelyre szállítással m3 150

2. Közmű fedlapok szintbeemelése cementhabarcs rögzítéssel. aszfaltzárással db 62

3. Kiemelt szegély készítése, alapárok kiemelésével, beton alapgerendával és megtámasztással, hézagolással, 25 cm előre gyártott beton szegélyelemekből Útszegélykő, 25/30/15 cm C12/15-16/FN m 402

4. Süllyesztett szegély vagy futósor készítése, árok kiemelésével, beton alapgerendával és megtámasztással, hézagolással, 40 cm előre gyártott beton szegélyelemekből Útszegélykő, 40/20/15 cm C12/15-16/FN m 80

6. Meglévő útpálya profilba hozása aszfaltkeverékkel, a felület letisztításával, makadám, aszfalt vagy beton felület kiegyenlítésével K-20 jelű javított aszfaltkeverék zúzottkővel m3 0,5

7. Hengerelt aszfalt kopóréteg készítése, az alatta lévő réteg felületének előzetes letakarításával és bitumenes alápermetezéssel, AB jelű keverékkel, 2,5-5 cm vastagságban AB -11 jelű aszfaltkeverék zúzottkővel 0,05*1710,6 m2 m3 85,5

8. Aszfaltburkolat felső rétegének lemarása, 5,0 cm vastagságig, 200 m2-nél nagyobb felületen m2 1710


Szent Imre utca (Temető utca - Hunyadi utca közötti szakasz) útépítés

1. Hengerelt aszfalt kötőréteg készítése K-22/F jelű keverékből m3 46

2. Hengerelt aszfalt kopóréteg AB-16/F jelű keverékből m3 36,8

3. Akna fedlapok, víznyelők szintre emelése db 7

4. Kiemelt szegély készítése, alapárok kiemelésével, beton alapgerendával és megtámasztással, hézagolással, 25 cm előre gyártott beton szegélyelemekből Útszegélykő, 25/30/15 cm C12/15-16/FN m 462



Szent Imre utca (Temető utca - Hunyadi utca közötti szakasz) csapadékvíz elvezetés

1. Munkaárok földkiemelése közművesített területen, kézi erővel, bármely konzisztenciájú talajban, dúcolás nélkül, 2,0 m2 szelvényig m3 40,8

2. Talajjavító réteg készítése vonalas létesítményeknél, 3,0 mm szélességig vagy építményen belül, homokból Természetes szemmegoszlású homok TH 0/4 P-TT m3 11,4

3. Egy oldalon tokos műanyag csatornacső beépítése földárokba, 5,0 m hosszú csövekből, gumigyűrűs tömítéssel, csőidomok nélkül, külső átmérő: 315 mm KGEM 160/2M PVC csatornacső, D=315 mm m 34

4. Előre gyártott és monolit csatornák és aknák, törmelékre bontása, betonból db 1

5. Akna vagy akna jellegű műtárgy építése, monolit vasbetonból vagy betonból, akna- vagy műtárgybeton készítése C16/20-32/KK kavicsbeton keverék CEM 32,5, zsaluzással, víznyelőakna, öntöttvas víznyelőráccsal 32*32 cm méretben db 1

II. RÉSZAJÁNLATI KÖR

Szent Imre utca (Temető utca - Hunyadi utca közötti szakasz) útépítés


1. Aszfaltos felületű, után tömörödő burkolatok bontása 15 cm vtg m3 104

2. Földkiemelés új pályaszerkezet helyén m3 329

3. Homokos kavics védőréteg készítése 15 cm vtg-ban m3 138

4. Telepen kevert hidraulikus kötőanyagú stabilizált réteg készítése: CKt-4 jelű keverékből m3 184

Kőszeg Győri János - Ady Endre utca járdafelújítás


4. Bontott anyag - aszfalt, betontörmelék - felrakása szállítóeszközre géppel, lerakóhelyre szállítással m3 8,6

6. Betonaljzatok és betonanyagú burkolatok bontása; aljzatbeton vagy salakbeton 10 cm vastagságig monolit betonfolyóka, járda m2 8,6

7. Telepen kevert hidraulikus vagy vegyes kötőanyagú stabilizált réteg készítése, 2,0 m sávszélességig, CKt vagy CTt jelű keverékből CTt jelű stabilizált szemcsés talaj m3 8,6

8. Hengerelt aszfalt kopóréteg készítése, az alatta lévő réteg felületének előzetes letakarításával és bitumenes permetezéssel, gépi terítéssel AB- jelű keverékkel, 2,5-5 cm vastagságban AB-8 jelű aszfaltkeverék zúzottkővel m3 17,5

Szent Imre utca (Temető utca - Hunyadi utca közötti szakasz) járdaépítés

1. Földkiemelés új pályaszerkezet helyén m3 117

2. Homokos kavics védőréteg készítése 15 cm vtg-ban m3 51,8

3. Telepen kevert hidraulikus kötőanyagú stabilizált réteg készítése: CKt-4 jelű keverékből m3 51,8

4. Hengerelt aszfalt kopóréteg AB-8 jelű keverékből, gépi terítéssel m3 13,8


III. RÉSZAJÁNLATI KÖR

Sáncárok utca út felújítás Mennyiség (db, m2, m3, fm)

1. Burkolatmarás
- Aszfaltburkolatok felső rétegének lemaratása, további 1,0 cm vastagságban 200 m2-nél nagyobb felületen

- Aszfaltburkolatok felső rétegének lemaratása, 2,0 cm vtg-ig, 200 m2-nél nagyobb felületen

500 m2




2275 m2
2. Burkolat erősítés mart aszfalt beépítésével, bitumen emulziós alápermetezésével gépi terítéssel, 6 cm vtg. mely a kiegyenlítést tartalmazza anyagköltség nélkül
401 x 5,0 m

2005 m2

3. Felületi bevonat készítés két rétegű 2005 m2
4. Közműaknák szintbe emelése
31 db
5. Padkaépítés, padkarendezés
- Padkarendezés, gépi erővel, kiegészítő kézi munkával, I_IV. oszt talajban, vastagság 10,0 cm-ig
500 m2
6. A meglévő vízelvezető rendszer felújítása
- Talajjavító réteg készítése vonalas létesítményeknél, 3,0 mm szélességig vagy építményen belül, homokból Természetes szemmegoszlású homok TH 0/4 P-TT
- Bontott anyag - betontörmelék - felrakása szállítóeszközre géppel, lerakóhelyre szállítással
- Fejtett föld felrakása szállítóeszközre géppel, lerakóhelyre szállítással talajosztály I-IV.
- Előre gyártott és monolit csatornák és aknák, törmelékre bontása, betonból
- Aknaelemekből készített aknák, szűkítő elemekre bontása; víznyelőrácsok, 32*32 cm bel méretben
- Egy oldalon tokos műanyag csatornacső beépítése földárokba, 2,0 m hosszú csövekből, gumigyűrűs tömítéssel, csőidomok nélkül, külső átmérő: 160 mm KGEM 160/2M PVC csatornacső, D=160 mm
- Egy oldalon tokos műanyag csatornacső beépítése földárokba, 2,0 m hosszú csövekből, gumigyűrűs tömítéssel, csőidomok nélkül, külső átmérő: 200 mm KGEM 200/2M PVC csatornacső, D=2000 mm
- Akna vagy akna jellegű műtárgy építése, monolit vasbetonból vagy betonból, akna- vagy műtárgybeton készítése C16/20-32/KK kavicsbeton keverék CEM 32,5
- Akna vagy akna jellegű műtárgy építése, monolit vasbetonból vagy betonból, alap- vagy szerelőbeton készítése C8/10-16/FN kavicsbeton keverék CEM 32,5 portlandcementtel, m=6,2
- Külső-belső mintadeszkázat készítése, típusaknához és aknajellegű műtárgyakhoz, sík felülettel
- Öntöttvas víznyelőrács elhelyezése, cementhabarcs rögzítéssel, 32/32 méretű Öntöttvas víznyelőrács SZ 674, 316mm Hvz 110, vízzáró cementhabarcs
- Öntöttvas víznyelőrács elhelyezése, cementhabarcs rögzítéssel, 48/48 méretű - Öntöttvas víznyelőrács SZ 674, 480mm Hvz 110, vízzáró cementhabarcs
vasbetonból, C10-32/FN betonágyba
- Útpadka folyóka elem 35*50*8/3 íves
2,33 m3

0,35 m3

15,06 m3


0,28 m3


4 db


18,5 m




28 m


0,88 m3



0,14 m3

8,8 m2

4 db



4 db

416,5 m
7. Előkészítő munkák
- Fejtett föld mozgatása I-IV. osztályú talajban, géppel, 10,0 m távolságig, 4,0 m mélységig, 6,0 m magasságig
- Bontott anyag - aszfalt felrakása szállítóeszközre géppel, lerakóhelyre szállítással
- Fejtett föld felrakása szállítóeszközre géppel, lerakóhelyre szállítással talajosztály I-IV.
140 m3

49,59 m3

140 m3
8. Befejező munkák
- Felületek rendezése közlekedési pályák földművének két oldalán, gépi erővel

1200 m2

Sáncárok utca nyugati oldali járda felújítás

1. Földkiemelés új pályaszerkezet helyén szállítással 2 km száll. m3 130

2. Homokos kavics védőréteg készítése 15 cm vtg-ban m3 75

3. Telepen kevert hidraulikus kötőanyagú stabilizált réteg készítése: CKt-4 jelű keverékből m3 60

4. Hengerelt aszfalt kopóréteg AB-8 jelű keverékből 3 cm vtg-ban gépi terítéssel. m3 15


3. A szerződés meghatározása:
Részajánlati körönként egy-egy-egy darab egyösszegű átalányáras vállalkozási szerződés, amely tartalmazza a kivitelezésekkel kapcsolatosan felmerült összes költséget.

4. A szerződés időtartama vagy a teljesítés határideje:
Teljesítés határideje: 2008. november 30.

5. A teljesítés helye:
Kőszeg város belterülete Temető, Győry, Ady, Szent Imre és Sáncárok utcák.
6. Az ellenszolgáltatás teljesítésének feltételei, illetőleg a vonatkozó jogszabályokra való hivatkozás:
A munkák finanszírozása Önkormányzati és TEUT-as pályázati forrásból történik.
Az ajánlatkérő előleget nem biztosít. A számla benyújtható a műszaki ellenőr teljesítmény igazolása alapján a hiány és hibamentes műszaki átadás átvételi eljárás lefolytatása után.
A számlákat a kiíró a teljesítéstől számított 30. nap kiegyenlíti. A kiíró előleget nem biztosít.

7. Az ajánlatok bírálati szempontjai:
A legalacsonyabb összegű ellenszolgáltatás.

8. Alkalmassági követelmények:

Pénzügyi és gazdasági alkalmasság igazolása:
A Kbt. 66.§ (1) c) bekezdésében foglaltak alapján.

- nyilatkozat az alábbi tartalommal:
• az előző legfeljebb háromévi teljes forgalmáról és ugyanezen időszakban a közbeszerzés tárgyának forgalmáról szóló nyilatkozatával, attól függően, hogy az ajánlattevő mikor jött létre, illetve mikor kezdte meg tevékenységét, amennyiben ezek a forgalmi adatok rendelkezésre állnak.


Pénzügyi és gazdasági alkalmatlanság:
Amennyiben az ajánlattevő árbevétele nem éri el 2005-2006 és 2007. évben az évenkénti 20-20 millió forintot.

Műszaki, illetve szakmai alkalmasság igazolása:
A Kbt. 67.§ (2) bekezdésében foglaltak alapján az ajánlattevőnek és a közbeszerzés értékének 10 %-át meghaladó mértékben igénybe venni kívánt alvállalkozójának a szerződés teljesítéséhez szükséges műszaki, szakmai alkalmassága igazolható:

• Az előző 3 év legjelentősebb építési beruházásainak ismertetésével.
• Az ajánlattevő, illetőleg vezető tisztségviselői végzettségének és képzettségének ismertetésével, és különösen azon személyek végzettségének és képzettségének ismertetésével, akik az építési beruházás teljesítéséért felelősek.
Az ajánlattevőnek,vagy a 10%-ot meghaladó alvállalkozónak ezen feltételnek együttesen kell megfelelniük. Igazolás a Kbt. 67.§ (2.) szerinti tartalommal, a 68.§ szerint.
Műszaki illetve szakmai alkalmatlanság:
- Az ajánlattevő az előző 3év (2005-2006-2007.) nem rendelkezik legalább út és járda burkolat felújításban elvégzett évenkénti 10-10millió Ft. értékű referenciával.
- Az ajánlattevő nem rendelkezik az 1/2002.(I.7) FVM-GM-KöVIM együttes rendelettel módosított 51/2000.(VIII.12.) FVM-GM-KöVIM együttes rendeletben előírt a kivitelezőnél főfoglalkozásban alkalmazott, szakirányú műszaki vezetői névjegyzékbe felvett szakemberrel.

Kizáró okok:

- Az eljárásban nem lehet ajánlattevő, vagy a közbeszerzés értékének 10 %-át meghaladó mértékben igénybe venni kívánt alvállalkozó az, akivel szemben a Kbt. 60.§ (1) bekezdésében meghatározott kizáró okok fennállnak
- Az eljárásban nem lehet ajánlattevő, vagy a közbeszerzés értékének 10 %-át meghaladó mértékben igénybe venni kívánt alvállalkozó, aki a Kbt. 62.§ (1) bekezdésének hatálya alá tartozik.
Igazolás a 63.§ alapján történhet az ajánlattevő nyilatkozata alapján.
9. Az ajánlatkérő hiánypótlási lehetőséget nem biztosít.

10. Ajánlattételi határidő: 2008. szeptember 01. (hétfő) 10.00 óra

11. Ajánlat benyújtásának címe:
Kőszeg Város Polgármesteri Hivatala
Városfejlesztési és Üzemeltetési Osztálya
9730 Kőszeg, Jurisics tér 8.

12. Az ajánlattétel nyelve: magyar

13. Az ajánlatok felbontásának helye, ideje:
Kőszeg Város Polgármesteri Hivatala
137-es tárgyaló
Ideje: 2008. szeptember 01. (hétfő) 10.00 óra

14. Annak meghatározása, hogy az eljárásban lehet-e tárgyalni: nem

15. Egyéb információk:

Az ajánlatkérő az ajánlatokat tárgyalás nélkül bírálja el.
Az ajánlat benyújtásának módja: cégszerűen aláírva egy eredeti és kettő másolati példányban, sértetlen zárt cégjelzés nélküli borítékban, melyen kérjük feltüntetni
"Közbeszerzési ajánlat Kőszeg 2008.évi út és járdafelújítások kivitelezése felbontani 2008. szeptember 01. 10óráig tilos " jeligét.



Az ajánlatnak tartalmaznia kell az ajánlattevő kifejezett nyilatkozatát az ajánlattételi felhívás feltételeire, a szerződés teljesítésére, és a kért ellenszolgáltatásra a Kbt. 70.§ (1) bekezdés szerint.

Tervezett munkakezdés 2008. szeptember 12.
Az ajánlattevő késedelmes teljesítése miatt napi 2,0% késedelmi kötbért számít fel, a nettó vállalkozási díj összege alapján
Az ajánlati árat nettó és bruttó értékben is kérjük feltüntetni.
Az ajánlatadással kapcsolatosan felmerülő minden költség az ajánlattevőt terheli.
Ajánlattevőnek a Kbt 71.§ (1) bekezdés a.)-b.) pontjában foglaltakra is nyilatkoznia kell.


A tárggyal kapcsolatban további felvilágosítás Ujvári Csaba előkészítési munkacsoport vezetőjénél kérhető. 9730 Kőszeg, Jurisics tér 8. Tel: 94/562-527.

16. A szerződéskötés tervezett időpontja: 2008. szeptember 10. (szerda) 10.00 óra

17. Az ajánlattételi felhívás feladásának napja: 2008. augusztus 15.(péntek)




















FELOLVASÓLAP


Ajánlattevő neve:

Ajánlattevő székhelye/címe:

I. részajánlati kör, útfelújítások: nettó ár: bruttó ár:

1. Temető utca I. ütem (0+040 – 0+ 257 km között)
2. Győry és Ady utcák
3. Szent Imre utca Temető és Hunyadi u. között
4. Szent Imre u.m csapadékvíz elvezetés


Összesen:

II. részajánlati kör járdafelújítások: nettó ár: bruttó ár:

1. Szent Imre utca (Temető u. - Hunyadi u. köz. szak.)
útépítés burkolat szélesítés alapozása
2. Győry u. és Ady u. járda felújítás
5. Szent Imre utca (Temető u. - Hunyadi u. köz. szak.)
járda felújítás

Összesen:

III. részajánlati kör járdafelújítások: nettó ár: bruttó ár:

1. Sáncárok utca útfelújítás, csapadék csatorna felújítás
2. Sáncárok utca nyugati oldali járda felújítás

Összesen:


I. - II. –III. részajánlati kör mindösszesen: nettó ár: Bruttó ár:


Kelt: ……………………… 2008. ……………… hó ……….. nap.




……………………………………………
cégszerű aláírás




AJÁNLATTEVŐ ADATAI




Ajánlattevő neve:

Ajánlattevő székhelye/címe:

Ajánlattevő telefonszáma:

Ajánlattevő faxszáma:

Ajánlattevő e-mail címe:

Ajánlattevő képviselője:






Kelt: ……………………… 2008. ……………… hó ……….. nap.





……………………………………………
cégszerű aláírás





















1. számú vállalkozói nyilatkozat

1. Alulírott Ajánlattevő nevében nyilatkozom, hogy cégünk / alvállalkozónk ( a megfelelő aláhúzandó ) ellen az alábbi kizáró okok nem állnak fenn:

- végelszámolás alatt áll, vagy az ellene indított csődeljárás vagy felszámolási eljárás folyamatban van, illetőleg ha az ajánlattevő (alvállalkozó) személyes joga szerinti hasonló eljárás van folyamatban, vagy aki személyes joga szerint hasonló helyzetben van;

- tevékenységét felfüggesztette vagy akinek tevékenységét felfüggesztették,

- gazdasági, illetőleg szakmai tevékenységével kapcsolatban jogerős bírósági ítéletben megállapított bűncselekményt követett el, amíg a büntetett előélethez fűződő hátrányok alól nem mentesült; illetőleg akinek tevékenységét a jogi személlyel szemben alkalmazható büntetőjogi intézkedésekről szóló 2001. évi CIV. törvény 5. §-a (2) bekezdésének b), illetőleg f) pontja alapján a bíróság jogerős ítéletében korlátozta, az eltiltás ideje alatt, illetőleg ha az ajánlattevő tevékenységét más bíróság hasonló okból és módon jogerősen korlátozta;

- közbeszerzési eljárásokban való részvételtől jogerősen eltiltásra került, az eltiltás ideje alatt;

- korábbi - három évnél nem régebben lezárult - közbeszerzési eljárásban hamis adatot szolgáltatott és ezért az eljárásból kizárták, illetőleg a hamis adat szolgáltatását jogerősen megállapították;

- a foglalkoztatásra irányuló jogviszony létesítésével, a foglalkoztatásra irányuló bejelentési kötelezettség elmulasztásával és a külföldiek foglalkoztatásával összefüggő kötelezettségek teljesítésével kapcsolatban - öt évnél nem régebben meghozott - jogerős közigazgatási, illetőleg bírósági határozatban megállapított és munkaügyi bírsággal vagy befizetésre kötelezéssel sújtott jogszabálysértést követett el;

- a büntető törvénykönyv szerinti bűnszervezetben részvétel - ideértve bűncselekmény bűnszervezetben történő elkövetését is -, vesztegetés, vesztegetés nemzetközi kapcsolatokban, az európai közösségek pénzügyi érdekeinek megsértése, illetve pénzmosás bűncselekményt, vagy személyes joga szerinti hasonló bűncselekményt követett el, feltéve, hogy a bűncselekmény elkövetése jogerős bírósági ítéletben megállapítást nyert, amíg a büntetett előélethez fűződő hátrányok alól nem mentesült;

- az egyenlő bánásmód követelményének az egyenlő bánásmódról és az esélyegyenlőség előmozdításáról szóló törvénybe ütköző - két évnél nem régebben meghozott - jogerős közigazgatási, illetve bírósági határozatban megállapított és bírsággal sújtott magatartást tanúsított.



………………………, 2008……………………….






…………………………………………….
cégszerű aláírás

2. számú vállalkozói nyilatkozat

AJÁNLATI NYILATKOZAT



Tisztelt Ajánlatkérő!


Ajánlattevőként ezúton nyilatkozunk arra vonatkozóan, hogy az ajánlattételi felhívásban és a dokumentációban foglalt feltételeket tudomásul vettük, készek és képesek vagyunk a meghatározott tárgyban szerződéses jogviszonyt létesíteni és az ajánlatunkban meghatározott ellenszolgáltatásért a szerződést teljesíteni.

Tudomásul vesszük továbbá, hogy a jelen ajánlatunkhoz a jelen közbeszerzési eljárás eredményét közlő …………………….. határozat meghozatalától a felhívásban meghatározott ajánlati kötöttség minimális időpontjáig, illetőleg a szerződéskötés tervezett időpontjáig kötve vagyunk és nyertességünk esetén ezen idő alatt cégünkkel a szerződés bármikor megköthető.




Kelt: ……………………… 2008. ……………… hó ……….. nap.





……………………………………………
cégszerű aláírás

























3. számú vállalkozói nyilatkozat

közös ajánlattétel tekintetében
a Kbt. 52. §-a alapján



Kőszeg Város Önkormányzata (9730 Kőszeg, Jurisics tér 8..) Ajánlatkérő ajánlati felhívást tett közzé az alábbi közbeszerzési eljárás megindítására.

A közbeszerzés tárgya: Kőszeg város út- és járda felújításainak kivitelezése.

A………………………………….….(cégnév, székhely)…………………………………, valamint a ………………………………….…(cégnév, székhely)…………………………. a Kbt. 52. §-a alapján közösen teszünk ajánlatot a(z) ……… részajánlati kör(ök) tekintetében.

A Kbt. 70. §-ának (1) bekezdése alapján ezennel kijelentjük, hogy az ajánlati felhívásban és a dokumentációban foglalt valamennyi feltételt megismertük, megértettük és azokat jelen nyilatkozatunkkal elfogadjuk.

Egymás közötti és külső jogviszonyunkra a Polgári Törvénykönyv 337. §-ában és 338. §-ában foglaltak irányadóak.

Közös akarattal ezennel úgy nyilatkozunk, hogy a közös ajánlattevők képviseletére, a nevükben történő eljárásra a …………………………………………….……..(cégnév, székhely)…………………………….………teljes joggal jogosult.

Amennyiben az ajánlatkérő velünk, mint nyertes ajánlattevővel köt szerződést, az ellenérték megfizetése az ajánlatban meghatározott bankszámlára, átutalással történik.


………………………, 2008…………………………






……………………………………….. ………………………………………..
cégszerű aláírás cégszerű aláírás



















Szerződéses feltételek I. részajánlati kör

TERVEZET
VÁLLAKOZÁSI SZERZŐDÉS,

amelyet alulírt szerződő felek a következő tartalommal kötöttek meg egymással.

1. A felek megjelölése.

1.1. A megrendelő megnevezése: Kőszeg Város Önkormányzata
székhelye: 9730 Kőszeg, Jurisics tér 8..
törzsszáma:
adószáma: 15420909-2-18
telefon és telex kapcsolási száma:94/ 562-511 és 94/562-535
képviselője: Huber lászló polgármester

1.2. A vállalkozó megnevezése:
székhelye:
cégjegyzékszáma:
adószáma:
telefon és telex kapcsolási száma:
cégjegyzésre jogosult tisztségviselők, akik a …………………………………………… cég nevében aláírásra külön-külön önállóan jogosultak:

………………………………………………………tisztsége:……………………………………………
………………………………………………………tisztsége:……………………………………………

2. A vállalkozás tárgyára vonatkozó rendelkezések.

2.1. A vállalkozási szerződés tárgya: Kőszeg, Temető utca 0 + 040 és 0+257 km közötti szakasz, Győry utca, Ady utca és Szent Imre utca burkolat felújítási munkáinak kivitelezése.

2.2. A felek megállapítják, hogy a megrendelő e szerződés aláírásával egyidejűleg átadta a vállalkozónak az elvégzendő munkálatok tervdokumentációit, költségvetési kiírását, mely a teljesítés alapdokumentuma.
A vállalkozó a dokumentációt megvizsgálta, azt teljesnek és kivitelezésre alkalmasnak találta.

2.3. A vállalkozó kötelezi magát, hogy a 2.1. pontban meghatározott munkákat kivitelezi.

2.4. A vállalkozó a kivitelezési munkálatokat 2008. év december 31. napjáig teljes egészében befejezi.

3. A vállalkozói díj.

3.1. A megrendelő kötelezi magát, hogy a munkák elvégzéséért a vállalkozónak ……………… azaz ……………………………………………………… forint + általános forgalmi adó vállalkozási díjat fizet.

3.2. Amennyiben a kivitelezés során többlet- vagy pótmunkák végzésének szükségessége merül fel, erről a vállalkozó köteles a megrendelőt haladéktalanul értesíteni.
Az értesítést követően a felek megállapodnak a pótmunkák díjazásáról, valamint a rendeltetésszerű használathoz elengedhetetlenül szükséges pótmunkák elvégzéséről és díjazásáról.
– a vállalkozó elállhat a szerződéstől, ha a pótmunkák elvégzése nélkül az építmény rendeltetésszerű használatra nem lenne alkalmas, és a vitás többletdíj összege eléri a 3.1. pontban meghatározott vállalkozási díj 10 százalékát, vagy pedig az ugyanilyen összegű nem vitatott többletdíjra a megrendelő a megállapodástól számított 30 napon belül nem ad biztosítékot,
– a vállalkozó elállhat a szerződéstől akkor is, ha a többletmunkáknak – a tervező által kidolgozandó költségvetés tételeihez viszonyított – díja eléri a 3.1. pontban meghatározott vállalkozási díj tíz százalékát és arra a megrendelő 30 napon belül nem ad biztosítékot,
– a vállalkozó megállapodás, illetve biztosíték hiányában is köteles folytatni a kivitelezést, ha a pót-, illetve többletmunkák fentiek szerint kidolgozott díja nem éri el a vállalkozási díj tíz százalékát. A pót-, illetve többletmunkák díjazását a költségvetésben szereplő egységárakhoz viszonyítva kell megállapítani.
Pótmunkán azon munkarész értendő, mely az ajánlati tervdokumentációban nem szerepel.
Többletmunka alatt az a munkarész értendő, mely az ajánlatban szerepel ugyan, de attól eltérő mennyiséget kell kivitelezni.

3.3. A megrendelő a vállalkozói díjat a munkák elvégézését, illetőleg a 9. pontban szabályozott átadás–átvétel befejezését követően kiállított és igazolt számla alapján harminc napon belül egyenlíti ki átutalással.

3.4. Ha a megrendelő a munka elvégzésének igazolását megtagadja, a vállalkozó független szakértőtől kérhet véleményt, hogy a számlázás feltételei fennállnak-e. E vélemény köti a feleket.

4. A munkahely rendelkezésre bocsátása.

4.1. A megrendelő a 2.1. pontban megjelölt munkaterületeket e szerződés hatálybalépésétől számított 15 munkanapon belül a vállalkozó rendelkezésére bocsátja.

4.2. A megrendelő köteles gondoskodni a területen folytatott parkolás megszüntetéséről, valamint a munkaterületen található minden ingó dolog elszállításáról. A terület munkavégzésre akkor alkalmas, ha ott idegen dolgok nem találhatók.

4.3. Az építési terület őrzése, a baleset-, vagyon- és tűzvédelem ellátása a vállalkozó kötelessége.

5. Alvállalkozók.

5.1. A megrendelő alvállalkozók és egyéb közreműködők szolgáltatásainak igénybevételére az ajánlatában foglaltak alapján jogosult. Az alvállalkozók munkavégzésének összehangolása a vállalkozó feladata.

5.2. A vállalkozó az általa kiválasztott alvállalkozók jogellenes magatartásáért úgy felel, mintha azt saját maga követte volna el.

6. Ellenőrzés, utasítás, tájékoztatás.

6.1. A megrendelő jogosult a kivitelezés folyamatos ellenőrzésére, ezt a jogát azonban csak a munkaidő alatt gyakorolhatja.
Ha a kivitelezés során olyan munkarészek készülnek el, amelyeket utóbb el kell takarni, erről a vállalkozó köteles a megrendelőt értesíteni annak megjelölésével, hogy az eltakarásra mikor kerül sor.
Ha a munkafolyamat jellegénél fogva az ellenőrzés csak rövid időn át lehetséges, a megrendelőnek legalább két munkanappal korábban kell jelentenie, hogy a munkarész elkészülése mikor várható és az ellenőrzés meddig lehetséges.
Amennyiben a megrendelő az ellenőrzést az eltakarás előtt nem végzi el, feltárást csak akkor követelhet, ha az ezzel járó összes többletköltséget – elkülönített bankszámlán – letétbe helyezi, vagy pedig a vállalkozó beleegyezésével más megfelelő biztosítékot ad.

6.2. A megrendelő a vállalkozót a hibátlan teljesítés érdekében utasíthatja.
A vállalkozó az utasítást csak annyiban köteles elfogadni, amennyiben az a munkaszervezésre nem terjed ki.
Ha a megrendelő oly utasítást kíván adni, amely tervmódosítást igényel, a módosításra vonatkozó engedélyt neki kell megszereznie.
A vállalkozó az olyan utasítást, amely a kivitelezésben többletmunkával és többletköltséggel jár, csak akkor köteles elfogadni, ha az ennek megtérítését a megrendelő vállalja.

6.3. A felek kölcsönösen kötelesek egymást tájékoztatni minden olyan körülményről, amely a teljesítés idejét vagy minőségét érinti.
Amennyiben a megrendelő okszerűtlen utasítást ad, erre őt a vállalkozó köteles figyelmeztetni. A figyelmeztetés el nem fogadásának következményei a megrendelőt terhelik.

6.4. A megrendelő a műszaki ellenőrzéssel: Zsombori Pál (lakcíme: 9721 Gencsapáti, Alkotmány u. 20. telefon, telefax kapcsolási száma: 06-20/9336-955 bízza meg.
A megrendelő ellenőre a kivitelezéssel kapcsolatos észrevételeit és egyéb közleményeit a vállalkozó felelős műszaki vezetőjével ………………………………… (hivatali helyisége: ……………………………………………………………… telefon, fax kapcsolási szám: …………………).
A felek kölcsönösen kötelesek a műszaki ellenőr, illetve a felelős műszaki vezető személyében bekövetkezett változásokat közölni és akadályoztatás esetén helyettesítésükről gondoskodni.

6.5. A vállalkozó a kivitelezésről állandóan a helyszínen tartott építési naplót vezet. A felek műszaki ellenőre, illetve felelős műszaki művezetője a másik félnek szóló – műszaki jellegű – észrevételeit, tájékozató közleményeit, utasításait figyelmeztetéseit köteles az építési naplóba bevezetni.
A 6.3. pontban írt tájékoztatást azonban mindegyik félnek a másik fél székhelyére kell megküldeni.
A felek sürgős közleményeiket távbeszélőn vagy faxon közlik egymással. A távbeszélőn adott értesítést írásban is meg kell ismételniük.

7. A szerződést biztosító mellékkötelezettségek.

7.1. Ha a vállalkozó a kivitelezés befejezésére a 2.4. pontban meghatározott határidőt nem tartja meg, a nettó vállalkozói díj napi 2 %-ának megfelelő késedelmi kötbér fizetésére köteles a vállalkozói díj 30 %-ában maximalizálva. A töredékösszeg további egy teljes napnak számít a kötelezettség szempontjából.
Nem számít bele a késedelem időtartamába annyi nap, amennyivel a kivitelezés pót- vagy többletmunka, illetőleg egyéb, a megrendelő érdekkörében felmerült ok miatt húzódott el.

7.2. Ha a teljesítés jogszerű elállás, vagy valamelyik fél felróható magatartása miatt meghiúsul, az azért felelős fél a nettó vállalkozói díj 10 %-ának megfelelő meghiúsulási kötbér fizetésére köteles.

8. Ez a szerződés a felek egyező megállapodása alapján írásban módosítható. A módosításról a felek képviseletre és cégjegyzésre jogosult tisztségviselői köthetnek szerződést.

9. Az utak átadás-átvétele.

9.1. A munka befejezéséről a vállalkozó értesíti a megrendelőt és egyúttal – legalább két munkanappal korában közölt meghívóval – kitűzi az átadás-átvétel megkezdésének az időpontját. A megrendelő ezt akkor is köteles elfogadni és átvételi kötelezettségét teljesíteni, ha a vállalkozó a kivitelezést a teljesítési határidő előtt fejezte be.
Az átadás-átvétel során a felek jegyzőkönyvbe veszik a teljesítésnek a megrendelő által megállapított hiányait és hibáit. Ezt követően a megrendelő nyilatkozik arról, hogy
– az utakat átveszi-e, továbbá
– ha az utakat átveszi, milyen hiányok pótlását, illetve milyen hibák kijavítását követeli,
– az utak átvételét megtagadja-e, továbbá,
– ha az utak átvételét megtagadja, a későbbi átvételt milyen hiányok pótlásától és milyen hibák kijavításától teszi függővé.

9.2. A megrendelő csak olyan munka elvégzését hiányolhatja, amelyet a dokumentáció tartalmaz, vagy – enélkül is – azt, amely miatt az utak ás járdák rendeltetésszerű használatra alkalmatlanok.

9.3. A megrendelő nem tagadhatja meg az átvételt olyan kevéssé jelentős hiány vagy hiba miatt, amely az utak és járdák rendeltetésszerű használatát nem akadályozza.

9.4. A nagyobb jelentőségű, a rendeltetésszerű használatot akadályozó hiba esetén a megrendelő az újabb átadás-átvételre olyan megfelelő újabb határidőt köteles kitűzni, amely elegendő a hiányok pótlására és a hibák kijavítására.

9.5. A megrendelő az átadás-átvétel befejezésétől számított 12. hónapban utó-felülvizsgálatra határidőt tűz ki.
Olyan hiba kijavítását, amely az átadás-átvételi jegyzőkönyvben nincs felvéve, az utó-felülvizsgálat előtt csak akkor lehet követelni, ha az akadályozza az épület rendeltetésszerű használatát, vagy a kijavítás késedelme a hiba súlyosbodásával járna.
Az utófelülvizsgálati jegyzőkönyvben felvett valamennyi hiány és hiba pótlására, illetve kijavítására a vállalkozó 15 napon belül köteles.
Az utófelülvizsgálati jegyzőkönyvbe fel nem vett hiány pótlása többé nem követelhető.
Az utófelülvizsgálati jegyzőkönyvbe fel nem vett hiba kijavítását a megrendelő csak a vállalkozót jogszabály alapján terhelő jótállás körében, a jótállási időn belül követelheti. A jótállás körén kívül eső szavatossági igényt a megrendelő csak akkor érvényesíthet, ha a hibát vagy annak okát legkésőbb az utó-felülvizsgálatkor nem lehetett észlelni.

10. Késedelmi kamat.

10.1. A megrendelő a mindenkori jegybanki alapkamat összegének megfelelő késedelmi kamat fizetésére köteles, ha a jogszerűen kiállított rész- vagy végszámlában feltüntetett vállalkozói díj fizetésével késedelembe esik.

10.2. A megrendelő a mindenkori jegybanki alapkamat összegének megfelelő késedelmi kamatot köteles fizetni, ha a vállalkozói díjat jogos ok nélkül, vagy az indokoltnál lényegesen nagyobb összegben tartotta vissza.

11. A szerződésszegés egyéb következményei.

11.1. Ha a vállalkozó a pótlási és javítási munkák elvégzésére vonatkozó kötelezettségének nem tesz eleget, a megrendelő a szükséges munkákat a vállalkozó költségére elvégeztetheti. Megállapítható a vállalkozó mulasztása, ha
– a kijavítást a hiba megállapítását követő három munkanapon belül nem kezdi el,
– a kijavítást ok nélkül abbahagyja és a megrendelő felszólítása ellenére sem folytatja,
– a kijavítást a 9.5. pont szerint megállapított határidőn belül – felróható okból – nem fejezi be.

11.2. Ha a megrendelő az utak és járdák átvételét jogos ok nélkül tagadta meg, a vállalkozó – ha további munkák végzésére már nem köteles – levonulhat a munkahelyről, de az őrzést továbbra is köteles ellátni.

11.3. A kárveszély viselése az átadás-átvétel befejezésének időpontjában akkor is átszáll a megrendelőre, ha az átvételt jogos ok nélkül megtagadta.

11.4. A megrendelő akkor állhat el a szerződéstől, ha bebizonyosodik, hogy a vállalkozó nem tudja a kivitelezést – rendeltetésszerű használatra alkalmas módon – befejezni.

12. A jogszabályok alkalmazása.
Azokban a kérdésekben, amelyeket e szerződés nem tartalmaz, a Polgári Törvénykönyv, a közbeszerzésekről szóló 2003. évi CXXIX. törvény, az ajánlati felhívás és dokumentáció, valamint az ajánlat rendelkezéseit, továbbá az általánosan elfogadott szakmai szokásokat kell irányadónak venni.

13. Ez a szerződés az aláírásnapján lép hatályba.

14. A szerződés mellékletei:

1. számú melléklet: Felelősség biztosítási kötvény másolat
2. számú melléklet: Kőszeg város Önkormányzata határozata az eljárás eredményéről
3. számú melléklet: Ajánlattételi felhívás és dokumentáció
4. számú melléklet: Vállalkozói ajánlat

A felek ezt a szerződést kölcsönösen elfogadták és a képviseletere, illetőleg cégjegyzésre jogosult képviselőjük útján aláírták.

Kelt …………… év ………………………………… hó ……… napján.


……………………………… …………………………
Megrendelő Vállalkozó












Szerződéses feltételek II. részajánlati kör

TERVEZET

VÁLLALKOZÁSI SZERZŐDÉS,

amely az alulírott helyen és időben jött létre az 1. pontban meghatározott felek között az alábbi feltételek szerint:

1. A Megrendelő neve: Kőszeg város Önkormányzata
törzsszáma:
székhelye: 9730 Kőszeg, Jurisics tér 8.
képviselője: Huber László polgármester

A Vállalkozó neve: ………………………………….
székhelye: …………………………………………….
képviselője: …………………………………………...
cégjegyzékszám: ……………………………………...
bankszámlaszám: ……………………………………..
adószám: ……………………………………………...

2. A vállalkozás tárgyára vonatkozó rendelkezések.

2.1. A Megrendelő megrendeli, a Vállalkozó elvállalja Kőszeg város közigazgatási területén a Szent Imre utca burkolat szélesítés alapozási munkáit, a Győry, Ady, utcák járda felújítási munkáit, valamint a Szent Imre utca járdaépítési munkáit.

2.2. A felek megállapítják, hogy a megrendelő e szerződés aláírásával egyidejűleg átadta a vállalkozónak az elvégzendő munkálatok tervdokumentációit, költségvetési kiírását, mely a teljesítés alapdokumentuma.
A vállalkozó a dokumentációt megvizsgálta, azt teljesnek és kivitelezésre alkalmasnak találta.

2.3. A vállalkozó kötelezi magát, hogy a 2.1. pontban meghatározott munkákat kivitelezi.

2.4. A vállalkozó a kivitelezési munkálatokat 2008. év december 31. napjáig teljes egészében befejezi.

3. A vállalkozói díj.

3.1. A megrendelő kötelezi magát, hogy a munkák elvégzéséért a vállalkozónak ……………… azaz ……………………………………………………… forint + általános forgalmi adó vállalkozási díjat fizet.

3.2. Amennyiben a kivitelezés során többlet- vagy pótmunkák végzésének szükségessége merül fel, erről a vállalkozó köteles a megrendelőt haladéktalanul értesíteni.
Az értesítést követően a felek megállapodnak a pótmunkák díjazásáról, valamint a rendeltetésszerű használathoz elengedhetetlenül szükséges pótmunkák elvégzéséről és díjazásáról.
– a vállalkozó elállhat a szerződéstől, ha a pótmunkák elvégzése nélkül az építmény rendeltetésszerű használatra nem lenne alkalmas, és a vitás többletdíj összege eléri a 3.1. pontban meghatározott vállalkozási díj 10 százalékát, vagy pedig az ugyanilyen összegű nem vitatott többletdíjra a megrendelő a megállapodástól számított 30 napon belül nem ad biztosítékot,
– a vállalkozó elállhat a szerződéstől akkor is, ha a többletmunkáknak – a tervező által kidolgozandó költségvetés tételeihez viszonyított – díja eléri a 3.1. pontban meghatározott vállalkozási díj tíz százalékát és arra a megrendelő 30 napon belül nem ad biztosítékot,
– a vállalkozó megállapodás, illetve biztosíték hiányában is köteles folytatni a kivitelezést, ha a pót-, illetve többletmunkák fentiek szerint kidolgozott díja nem éri el a vállalkozási díj tíz százalékát. A pót-, illetve többletmunkák díjazását a költségvetésben szereplő egységárakhoz viszonyítva kell megállapítani.
Pótmunkán azon munkarész értendő, mely az ajánlati tervdokumentációban nem szerepel.
Többletmunka alatt az a munkarész értendő, mely az ajánlatban szerepel ugyan, de attól eltérő mennyiséget kell kivitelezni.

3.3. A megrendelő a vállalkozói díjat a munkák elvégézését, illetőleg a 9. pontban szabályozott átadás–átvétel befejezését követően kiállított és igazolt számla alapján harminc napon belül egyenlíti ki átutalással.

3.4. Ha a megrendelő a munka elvégzésének igazolását megtagadja, a vállalkozó független szakértőtől kérhet véleményt, hogy a számlázás feltételei fennállnak-e. E vélemény köti a feleket.

4. A munkahely rendelkezésre bocsátása.

4.1. A megrendelő a 2.1. pontban megjelölt munkaterületeket e szerződés hatálybalépésétől számított 15 munkanapon belül a vállalkozó rendelkezésére bocsátja.

4.2. A megrendelő köteles gondoskodni a területen folytatott parkolás megszüntetéséről, valamint a munkaterületen található minden ingó dolog elszállításáról. A terület munkavégzésre akkor alkalmas, ha ott idegen dolgok nem találhatók.

4.3. Az építési terület őrzése, a baleset-, vagyon- és tűzvédelem ellátása a vállalkozó kötelessége.

5. Alvállalkozók.

5.1. A megrendelő alvállalkozók és egyéb közreműködők szolgáltatásainak igénybevételére az ajánlatában foglaltak alapján jogosult. Az alvállalkozók munkavégzésének összehangolása a vállalkozó feladata.

5.2. A vállalkozó az általa kiválasztott alvállalkozók jogellenes magatartásáért úgy felel, mintha azt saját maga követte volna el.

6. Ellenőrzés, utasítás, tájékoztatás.

6.1. A megrendelő jogosult a kivitelezés folyamatos ellenőrzésére, ezt a jogát azonban csak a munkaidő alatt gyakorolhatja.
Ha a kivitelezés során olyan munkarészek készülnek el, amelyeket utóbb el kell takarni, erről a vállalkozó köteles a megrendelőt értesíteni annak megjelölésével, hogy az eltakarásra mikor kerül sor.
Ha a munkafolyamat jellegénél fogva az ellenőrzés csak rövid időn át lehetséges, a megrendelőnek legalább két munkanappal korábban kell jelentenie, hogy a munkarész elkészülése mikor várható és az ellenőrzés meddig lehetséges.
Amennyiben a megrendelő az ellenőrzést az eltakarás előtt nem végzi el, feltárást csak akkor követelhet, ha az ezzel járó összes többletköltséget – elkülönített bankszámlán – letétbe helyezi, vagy pedig a vállalkozó beleegyezésével más megfelelő biztosítékot ad.

6.2. A megrendelő a vállalkozót a hibátlan teljesítés érdekében utasíthatja.
A vállalkozó az utasítást csak annyiban köteles elfogadni, amennyiben az a munkaszervezésre nem terjed ki.
Ha a megrendelő oly utasítást kíván adni, amely tervmódosítást igényel, a módosításra vonatkozó engedélyt neki kell megszereznie.
A vállalkozó az olyan utasítást, amely a kivitelezésben többletmunkával és többletköltséggel jár, csak akkor köteles elfogadni, ha az ennek megtérítését a megrendelő vállalja.

6.3. A felek kölcsönösen kötelesek egymást tájékoztatni minden olyan körülményről, amely a teljesítés idejét vagy minőségét érinti.
Amennyiben a megrendelő okszerűtlen utasítást ad, erre őt a vállalkozó köteles figyelmeztetni. A figyelmeztetés el nem fogadásának következményei a megrendelőt terhelik.

6.4. A megrendelő a műszaki ellenőrzéssel: Zsombori Pál (lakcíme: 9721 Gencsapáti, Alkotmány u. 20. telefon, telefax kapcsolási száma: 06-20/9336-955 bízza meg.
A megrendelő ellenőre a kivitelezéssel kapcsolatos észrevételeit és egyéb közleményeit a vállalkozó felelős műszaki művezetőjével ………………………………… (hivatali helyisége: ……………………………………………………………… telefon, fax kapcsolási szám: …………………), vagy később megnevezendő helyettesével közölheti.
A felek kölcsönösen kötelesek a műszaki ellenőr, illetve a felelős műszaki vezető személyében bekövetkezett változásokat közölni és akadályoztatás esetén helyettesítésükről gondoskodni.

6.5. A vállalkozó a kivitelezésről állandóan a helyszínen tartott építési naplót vezet. A felek műszaki ellenőre, illetve felelős műszaki vezetője a másik félnek szóló – műszaki jellegű – észrevételeit, tájékozató közleményeit, utasításait figyelmeztetéseit köteles az építési naplóba bevezetni.
A 6.3. pontban írt tájékoztatást azonban mindegyik félnek a másik fél székhelyére kell megküldeni.
A felek sürgős közleményeiket távbeszélőn vagy faxon közlik egymással. A távbeszélőn adott értesítést írásban is meg kell ismételniük.

7. A szerződést biztosító mellékkötelezettségek.

7.1. Ha a vállalkozó a kivitelezés befejezésére a 2.4. pontban meghatározott határidőt nem tartja meg, a nettó vállalkozói díj napi 2 %-ának megfelelő késedelmi kötbér fizetésére köteles a vállalkozói díj 30 %-ában maximalizálva. A töredékösszeg további egy teljes napnak számít a kötelezettség szempontjából.
Nem számít bele a késedelem időtartamába annyi nap, amennyivel a kivitelezés pót- vagy többletmunka, illetőleg egyéb, a megrendelő érdekkörében felmerült ok miatt húzódott el.

7.2. Ha a teljesítés jogszerű elállás, vagy valamelyik fél felróható magatartása miatt meghiúsul, az azért felelős fél a nettó vállalkozói díj 10 %-ának megfelelő meghiúsulási kötbér fizetésére köteles.

8. Ez a szerződés a felek egyező megállapodása alapján írásban módosítható. A módosításról a felek képviseletre és cégjegyzésre jogosult tisztségviselői köthetnek szerződést.

9. Az utak átadás-átvétele.

9.1. A munka befejezéséről a vállalkozó értesíti a megrendelőt és egyúttal – legalább két munkanappal korában közölt meghívóval – kitűzi az átadás-átvétel megkezdésének az időpontját. A megrendelő ezt akkor is köteles elfogadni és átvételi kötelezettségét teljesíteni, ha a vállalkozó a kivitelezést a teljesítési határidő előtt fejezte be.
Az átadás-átvétel során a felek jegyzőkönyvbe veszik a teljesítésnek a megrendelő által megállapított hiányait és hibáit. Ezt követően a megrendelő nyilatkozik arról, hogy
– az utakat átveszi-e, továbbá
– ha az utakat átveszi, milyen hiányok pótlását, illetve milyen hibák kijavítását követeli,
– az utak átvételét megtagadja-e, továbbá,
– ha az utak átvételét megtagadja, a későbbi átvételt milyen hiányok pótlásától és milyen hibák kijavításától teszi függővé.

9.2. A megrendelő csak olyan munka elvégzését hiányolhatja, amelyet a dokumentáció tartalmaz, vagy – enélkül is – azt, amely miatt az utak ás járdák rendeltetésszerű használatra alkalmatlanok.

9.3. A megrendelő nem tagadhatja meg az átvételt olyan kevéssé jelentős hiány vagy hiba miatt, amely az utak és járdák rendeltetésszerű használatát nem akadályozza.

9.4. A nagyobb jelentőségű, a rendeltetésszerű használatot akadályozó hiba esetén a megrendelő az újabb átadás-átvételre olyan megfelelő újabb határidőt köteles kitűzni, amely elegendő a hiányok pótlására és a hibák kijavítására.

9.5. A megrendelő az átadás-átvétel befejezésétől számított 12. hónapban utó-felülvizsgálatra határidőt tűz ki.
Olyan hiba kijavítását, amely az átadás-átvételi jegyzőkönyvben nincs felvéve, az utó-felülvizsgálat előtt csak akkor lehet követelni, ha az akadályozza az épület rendeltetésszerű használatát, vagy a kijavítás késedelme a hiba súlyosbodásával járna.
Az utófelülvizsgálati jegyzőkönyvben felvett valamennyi hiány és hiba pótlására, illetve kijavítására a vállalkozó 15 napon belül köteles.
Az utófelülvizsgálati jegyzőkönyvbe fel nem vett hiány pótlása többé nem követelhető.
Az utófelülvizsgálati jegyzőkönyvbe fel nem vett hiba kijavítását a megrendelő csak a vállalkozót jogszabály alapján terhelő jótállás körében, a jótállási időn belül követelheti. A jótállás körén kívül eső szavatossági igényt a megrendelő csak akkor érvényesíthet, ha a hibát vagy annak okát legkésőbb az utó-felülvizsgálatkor nem lehetett észlelni.

10. Késedelmi kamat.

10.1. A megrendelő a mindenkori jegybanki alapkamat összegének megfelelő késedelmi kamat fizetésére köteles, ha a jogszerűen kiállított rész- vagy végszámlában feltüntetett vállalkozói díj fizetésével késedelembe esik.

10.2. A megrendelő a mindenkori jegybanki alapkamat összegének megfelelő késedelmi kamatot köteles fizetni, ha a vállalkozói díjat jogos ok nélkül, vagy az indokoltnál lényegesen nagyobb összegben tartotta vissza.


11. A szerződésszegés egyéb következményei.

11.1. Ha a vállalkozó a pótlási és javítási munkák elvégzésére vonatkozó kötelezettségének nem tesz eleget, a megrendelő a szükséges munkákat a vállalkozó költségére elvégeztetheti. Megállapítható a vállalkozó mulasztása, ha
– a kijavítást a hiba megállapítását követő három munkanapon belül nem kezdi el,
– a kijavítást ok nélkül abbahagyja és a megrendelő felszólítása ellenére sem folytatja,
– a kijavítást a 9.5. pont szerint megállapított határidőn belül – felróható okból – nem fejezi be.

11.2. Ha a megrendelő az utak és járdák átvételét jogos ok nélkül tagadta meg, a vállalkozó – ha további munkák végzésére már nem köteles – levonulhat a munkahelyről, de az őrzést továbbra is köteles ellátni.

11.3. A kárveszély viselése az átadás-átvétel befejezésének időpontjában akkor is átszáll a megrendelőre, ha az átvételt jogos ok nélkül megtagadta.

11.4. A megrendelő akkor állhat el a szerződéstől, ha bebizonyosodik, hogy a vállalkozó nem tudja a kivitelezést – rendeltetésszerű használatra alkalmas módon – befejezni.

12. A jogszabályok alkalmazása.
Azokban a kérdésekben, amelyeket e szerződés nem tartalmaz, a Polgári Törvénykönyv, a közbeszerzésekről szóló 2003. évi CXXIX. törvény, az ajánlati felhívás és dokumentáció, valamint az ajánlat rendelkezéseit, továbbá az általánosan elfogadott szakmai szokásokat kell irányadónak venni.

13. Ez a szerződés az aláírásnapján lép hatályba.

14. A szerződés mellékletei:

1. számú melléklet: Felelősség biztosítási kötvény másolat
2. számú melléklet: Kőszeg város Önkormányzata határozata az eljárás eredményéről
3. számú melléklet: Ajánlattételi felhívás és dokumentáció
4. számú melléklet: Vállalkozói ajánlat

A felek ezt a szerződést kölcsönösen elfogadták és a képviseletere, illetőleg cégjegyzésre jogosult képviselőjük útján aláírták.

Kelt …………… év ………………………………… hó ……… napján.


……………………………… …………………………
Megrendelő Vállalkozó












Szerződéses feltételek III. részajánlati kör

TERVEZET

VÁLLALKOZÁSI SZERZŐDÉS,

amely az alulírott helyen és időben jött létre az 1. pontban meghatározott felek között az alábbi feltételek szerint:

1. A Megrendelő neve: Kőszeg város Önkormányzata
törzsszáma:
székhelye: 9730 Kőszeg, Jurisics tér 8.
képviselője: Huber László polgármester

A Vállalkozó neve: ………………………………….
székhelye: …………………………………………….
képviselője: …………………………………………...
cégjegyzékszám: ……………………………………...
bankszámlaszám: ……………………………………..
adószám: ……………………………………………...

2. A vállalkozás tárgyára vonatkozó rendelkezések.

2.1. A Megrendelő megrendeli, a Vállalkozó elvállalja Kőszeg város közigazgatási területén a Sáncárok utca burkolat felújítás, csapadékcsatorna felújítás és nyugati oldali járda felújítás munkáit.

2.2. A felek megállapítják, hogy a megrendelő e szerződés aláírásával egyidejűleg átadta a vállalkozónak az elvégzendő munkálatok tervdokumentációit, költségvetési kiírását, mely a teljesítés alapdokumentuma.
A vállalkozó a dokumentációt megvizsgálta, azt teljesnek és kivitelezésre alkalmasnak találta.

2.3. A vállalkozó kötelezi magát, hogy a 2.1. pontban meghatározott munkákat kivitelezi.

2.4. A vállalkozó a kivitelezési munkálatokat 2008. év december 31. napjáig teljes egészében befejezi.

3. A vállalkozói díj.

3.1. A megrendelő kötelezi magát, hogy a munkák elvégzéséért a vállalkozónak ……………… azaz ……………………………………………………… forint + általános forgalmi adó vállalkozási díjat fizet.

3.2. Amennyiben a kivitelezés során többlet- vagy pótmunkák végzésének szükségessége merül fel, erről a vállalkozó köteles a megrendelőt haladéktalanul értesíteni.
Az értesítést követően a felek megállapodnak a pótmunkák díjazásáról, valamint a rendeltetésszerű használathoz elengedhetetlenül szükséges pótmunkák elvégzéséről és díjazásáról.
– a vállalkozó elállhat a szerződéstől, ha a pótmunkák elvégzése nélkül az építmény rendeltetésszerű használatra nem lenne alkalmas, és a vitás többletdíj összege eléri a 3.1. pontban meghatározott vállalkozási díj 10 százalékát, vagy pedig az ugyanilyen összegű nem vitatott többletdíjra a megrendelő a megállapodástól számított 30 napon belül nem ad biztosítékot,
– a vállalkozó elállhat a szerződéstől akkor is, ha a többletmunkáknak – a tervező által kidolgozandó költségvetés tételeihez viszonyított – díja eléri a 3.1. pontban meghatározott vállalkozási díj tíz százalékát és arra a megrendelő 30 napon belül nem ad biztosítékot,
– a vállalkozó megállapodás, illetve biztosíték hiányában is köteles folytatni a kivitelezést, ha a pót-, illetve többletmunkák fentiek szerint kidolgozott díja nem éri el a vállalkozási díj tíz százalékát. A pót-, illetve többletmunkák díjazását a költségvetésben szereplő egységárakhoz viszonyítva kell megállapítani.
Pótmunkán azon munkarész értendő, mely az ajánlati tervdokumentációban nem szerepel.
Többletmunka alatt az a munkarész értendő, mely az ajánlatban szerepel ugyan, de attól eltérő mennyiséget kell kivitelezni.

3.3. A megrendelő a vállalkozói díjat a munkák elvégézését, illetőleg a 9. pontban szabályozott átadás–átvétel befejezését követően kiállított és igazolt számla alapján harminc napon belül egyenlíti ki átutalással.

3.4. Ha a megrendelő a munka elvégzésének igazolását megtagadja, a vállalkozó független szakértőtől kérhet véleményt, hogy a számlázás feltételei fennállnak-e. E vélemény köti a feleket.

4. A munkahely rendelkezésre bocsátása.

4.1. A megrendelő a 2.1. pontban megjelölt munkaterületeket e szerződés hatálybalépésétől számított 15 munkanapon belül a vállalkozó rendelkezésére bocsátja.

4.2. A megrendelő köteles gondoskodni a területen folytatott parkolás megszüntetéséről, valamint a munkaterületen található minden ingó dolog elszállításáról. A terület munkavégzésre akkor alkalmas, ha ott idegen dolgok nem találhatók.

4.3. Az építési terület őrzése, a baleset-, vagyon- és tűzvédelem ellátása a vállalkozó kötelessége.

5. Alvállalkozók.

5.1. A megrendelő alvállalkozók és egyéb közreműködők szolgáltatásainak igénybevételére az ajánlatában foglaltak alapján jogosult. Az alvállalkozók munkavégzésének összehangolása a vállalkozó feladata.

5.2. A vállalkozó az általa kiválasztott alvállalkozók jogellenes magatartásáért úgy felel, mintha azt saját maga követte volna el.

6. Ellenőrzés, utasítás, tájékoztatás.

6.1. A megrendelő jogosult a kivitelezés folyamatos ellenőrzésére, ezt a jogát azonban csak a munkaidő alatt gyakorolhatja.
Ha a kivitelezés során olyan munkarészek készülnek el, amelyeket utóbb el kell takarni, erről a vállalkozó köteles a megrendelőt értesíteni annak megjelölésével, hogy az eltakarásra mikor kerül sor.
Ha a munkafolyamat jellegénél fogva az ellenőrzés csak rövid időn át lehetséges, a megrendelőnek legalább két munkanappal korábban kell jelentenie, hogy a munkarész elkészülése mikor várható és az ellenőrzés meddig lehetséges.
Amennyiben a megrendelő az ellenőrzést az eltakarás előtt nem végzi el, feltárást csak akkor követelhet, ha az ezzel járó összes többletköltséget – elkülönített bankszámlán – letétbe helyezi, vagy pedig a vállalkozó beleegyezésével más megfelelő biztosítékot ad.

6.2. A megrendelő a vállalkozót a hibátlan teljesítés érdekében utasíthatja.
A vállalkozó az utasítást csak annyiban köteles elfogadni, amennyiben az a munkaszervezésre nem terjed ki.
Ha a megrendelő oly utasítást kíván adni, amely tervmódosítást igényel, a módosításra vonatkozó engedélyt neki kell megszereznie.
A vállalkozó az olyan utasítást, amely a kivitelezésben többletmunkával és többletköltséggel jár, csak akkor köteles elfogadni, ha az ennek megtérítését a megrendelő vállalja.

6.3. A felek kölcsönösen kötelesek egymást tájékoztatni minden olyan körülményről, amely a teljesítés idejét vagy minőségét érinti.
Amennyiben a megrendelő okszerűtlen utasítást ad, erre őt a vállalkozó köteles figyelmeztetni. A figyelmeztetés el nem fogadásának következményei a megrendelőt terhelik.

6.4. A megrendelő a műszaki ellenőrzéssel: Zsombori Pál (lakcíme: 9721 Gencsapáti, Alkotmány u. 20. telefon, telefax kapcsolási száma: 06-20/9336-955 bízza meg.
A megrendelő ellenőre a kivitelezéssel kapcsolatos észrevételeit és egyéb közleményeit a vállalkozó felelős műszaki művezetőjével ………………………………… (hivatali helyisége: ……………………………………………………………… telefon, fax kapcsolási szám: …………………).
A felek kölcsönösen kötelesek a műszaki ellenőr, illetve a művezető személyében bekövetkezett változásokat közölni és akadályoztatás esetén helyettesítésükről gondoskodni.

6.5. A vállalkozó a kivitelezésről állandóan a helyszínen tartott építési naplót vezet. A felek műszaki ellenőre, illetve felelős műszaki vezetője a másik félnek szóló – műszaki jellegű – észrevételeit, tájékozató közleményeit, utasításait figyelmeztetéseit köteles az építési naplóba bevezetni.
A 6.3. pontban írt tájékoztatást azonban mindegyik félnek a másik fél székhelyére kell megküldeni.
A felek sürgős közleményeiket távbeszélőn vagy faxon közlik egymással. A távbeszélőn adott értesítést írásban is meg kell ismételniük.

7. A szerződést biztosító mellékkötelezettségek.

7.1. Ha a vállalkozó a kivitelezés befejezésére a 2.4. pontban meghatározott határidőt nem tartja meg, a nettó vállalkozói díj napi 2 %-ának megfelelő késedelmi kötbér fizetésére köteles a vállalkozói díj 30 %-ában maximalizálva. A töredékösszeg további egy teljes napnak számít a kötelezettség szempontjából.
Nem számít bele a késedelem időtartamába annyi nap, amennyivel a kivitelezés pót- vagy többletmunka, illetőleg egyéb, a megrendelő érdekkörében felmerült ok miatt húzódott el.

7.2. Ha a teljesítés jogszerű elállás, vagy valamelyik fél felróható magatartása miatt meghiúsul, az azért felelős fél a nettó vállalkozói díj 10 %-ának megfelelő meghiúsulási kötbér fizetésére köteles.

8. Ez a szerződés a felek egyező megállapodása alapján írásban módosítható. A módosításról a felek képviseletre és cégjegyzésre jogosult tisztségviselői köthetnek szerződést.

9. Az utak átadás-átvétele.

9.1. A munka befejezéséről a vállalkozó értesíti a megrendelőt és egyúttal – legalább két munkanappal korában közölt meghívóval – kitűzi az átadás-átvétel megkezdésének az időpontját. A megrendelő ezt akkor is köteles elfogadni és átvételi kötelezettségét teljesíteni, ha a vállalkozó a kivitelezést a teljesítési határidő előtt fejezte be.
Az átadás-átvétel során a felek jegyzőkönyvbe veszik a teljesítésnek a megrendelő által megállapított hiányait és hibáit. Ezt követően a megrendelő nyilatkozik arról, hogy
– az utakat átveszi-e, továbbá
– ha az utakat átveszi, milyen hiányok pótlását, illetve milyen hibák kijavítását követeli,
– az utak átvételét megtagadja-e, továbbá,
– ha az utak átvételét megtagadja, a későbbi átvételt milyen hiányok pótlásától és milyen hibák kijavításától teszi függővé.

9.2. A megrendelő csak olyan munka elvégzését hiányolhatja, amelyet a dokumentáció tartalmaz, vagy – enélkül is – azt, amely miatt az utak ás járdák rendeltetésszerű használatra alkalmatlanok.

9.3. A megrendelő nem tagadhatja meg az átvételt olyan kevéssé jelentős hiány vagy hiba miatt, amely az utak és járdák rendeltetésszerű használatát nem akadályozza.

9.4. A nagyobb jelentőségű, a rendeltetésszerű használatot akadályozó hiba esetén a megrendelő az újabb átadás-átvételre olyan megfelelő újabb határidőt köteles kitűzni, amely elegendő a hiányok pótlására és a hibák kijavítására.

9.5. A megrendelő az átadás-átvétel befejezésétől számított 12. hónapban utó-felülvizsgálatra határidőt tűz ki.
Olyan hiba kijavítását, amely az átadás-átvételi jegyzőkönyvben nincs felvéve, az utó-felülvizsgálat előtt csak akkor lehet követelni, ha az akadályozza az épület rendeltetésszerű használatát, vagy a kijavítás késedelme a hiba súlyosbodásával járna.
Az utófelülvizsgálati jegyzőkönyvben felvett valamennyi hiány és hiba pótlására, illetve kijavítására a vállalkozó 15 napon belül köteles.
Az utófelülvizsgálati jegyzőkönyvbe fel nem vett hiány pótlása többé nem követelhető.
Az utófelülvizsgálati jegyzőkönyvbe fel nem vett hiba kijavítását a megrendelő csak a vállalkozót jogszabály alapján terhelő jótállás körében, a jótállási időn belül követelheti. A jótállás körén kívül eső szavatossági igényt a megrendelő csak akkor érvényesíthet, ha a hibát vagy annak okát legkésőbb az utó-felülvizsgálatkor nem lehetett észlelni.

10. Késedelmi kamat.

10.1. A megrendelő a mindenkori jegybanki alapkamat összegének megfelelő késedelmi kamat fizetésére köteles, ha a jogszerűen kiállított rész- vagy végszámlában feltüntetett vállalkozói díj fizetésével késedelembe esik.

10.2. A megrendelő a mindenkori jegybanki alapkamat összegének megfelelő késedelmi kamatot köteles fizetni, ha a vállalkozói díjat jogos ok nélkül, vagy az indokoltnál lényegesen nagyobb összegben tartotta vissza.

11. A szerződésszegés egyéb következményei.

11.1. Ha a vállalkozó a pótlási és javítási munkák elvégzésére vonatkozó kötelezettségének nem tesz eleget, a megrendelő a szükséges munkákat a vállalkozó költségére elvégeztetheti. Megállapítható a vállalkozó mulasztása, ha
– a kijavítást a hiba megállapítását követő három munkanapon belül nem kezdi el,
– a kijavítást ok nélkül abbahagyja és a megrendelő felszólítása ellenére sem folytatja,
– a kijavítást a 9.5. pont szerint megállapított határidőn belül – felróható okból – nem fejezi be.

11.2. Ha a megrendelő az utak és járdák átvételét jogos ok nélkül tagadta meg, a vállalkozó – ha további munkák végzésére már nem köteles – levonulhat a munkahelyről, de az őrzést továbbra is köteles ellátni.

11.3. A kárveszély viselése az átadás-átvétel befejezésének időpontjában akkor is átszáll a megrendelőre, ha az átvételt jogos ok nélkül megtagadta.

11.4. A megrendelő akkor állhat el a szerződéstől, ha bebizonyosodik, hogy a vállalkozó nem tudja a kivitelezést – rendeltetésszerű használatra alkalmas módon – befejezni.

12. A jogszabályok alkalmazása.
Azokban a kérdésekben, amelyeket e szerződés nem tartalmaz, a Polgári Törvénykönyv, a közbeszerzésekről szóló 2003. évi CXXIX. törvény, az ajánlati felhívás és dokumentáció, valamint az ajánlat rendelkezéseit, továbbá az általánosan elfogadott szakmai szokásokat kell irányadónak venni.

13. Ez a szerződés az aláírásnapján lép hatályba.

14. A szerződés mellékletei:

1. számú melléklet: Felelősség biztosítási kötvény másolat
2. számú melléklet: Kőszeg város Önkormányzata határozata az eljárás eredményéről
3. számú melléklet: Ajánlattételi felhívás és dokumentáció
4. számú melléklet: Vállalkozói ajánlat

A felek ezt a szerződést kölcsönösen elfogadták és a képviseletere, illetőleg cégjegyzésre jogosult képviselőjük útján aláírták.

Kelt …………… év ………………………………… hó ……… napján.


……………………………… …………………………
Megrendelő Vállalkozó