2008. Augusztus 14., Csütörtök, 14:00 óra, Városháza tanácskozó terme: rendkívüli, nyilvános ülés

Lehetőségek
Mentés saját gépre:
Előterjesztés letöltése
Az eredeti dokumentumot - a gyorsabb letölthetőség érdekében - zip formátumba tömörítve tettük letölthetővé.
A zip formátumú állományok megnyitásához használja a WinZip programot, amit közvetlenül letölthet innen.
Off-line olvasás:
Előterjesztés nyomtatása
Kapcsolódó anyagok
Az ülés beharangozója:
Meghívó olvasása
Mi történt az ülésen:
Jegyzőkönyv olvasása
Miről volt szó az ülésen:
Előterjesztések olvasása
1. - A kistérségi fenntartásba adott intézmények alapító okiratainak módosítása, valamint az alapítói és fenntartói jogokra vonatkozó megállapodások megkötése.
2. - Közbeszerzési eljárás kiírása a TEUT pályázatokon nyert útfelújítások elvégzésére.
3. - A bioetanol üzem létesítésével kapcsolatos adásvételi szerződés módosítása.
4. - Az iskolaorvosi rendelő elhelyezése.
5. - Intézmények épületének használati jogára vonatkozó megállapodások módosítása.
7. - Pályázati átcsoportosítás
8. - Bölcsőde pályázati önrészének biztosítása
1. napirendi pont:
A kistérségi fenntartásba adott intézmények alapító okiratainak módosítása, valamint az alapítói és fenntartói jogokra vonatkozó megállapodások megkötése.

ELŐTERJESZTÉS
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testülete
2008. augusztus 14-i rendkívüli testületi ülése
1. napirendi pontjához



Tisztelt Képviselő-testület!


A Nyugat-dunántúli Regionális Közigazgatási Hivatal Vas Megyei Kirendeltsége először szóban, majd ezt megerősítve írásban is szakmai véleményt adott ki, ill. küldött meg Kőszeg Város Önkormányzata részére arra vonatkozóan, hogy a kistérségi fenntartásba átadott közoktatási intézményeinkkel kapcsolatosan többféle jogi aggályuk is van.
A polgármesteri hivatal és a kistérségi munkaszervezet képviselőit először egy szóbeli egyeztetésen tájékoztatták a legfontosabb problémákról, a közigazgatási hivatal törvényességi osztályán. Az ott ismertetettek szerint a probléma lényege az, hogy valamennyi kőszegi intézmény alapító okirata jogszerűtlen, melyet egy ideje már észlelt a hivatal,- nem hivatalos szóbeli véleménycsere történt is az ügyben - de hivatalos jelzéssel csak most élnek, amit azzal indokoltak, hogy közoktatási intézményekben változtatásokat elsősorban a nyári hónapokban lehet elvégezni, s a kiadott szakvélemény megállapításai ilyen intézkedéseket, döntéseket igényelnek.

A hivatal észrevételei elsősorban tehát az alapítói, fenntartói jogok értelmezésének, érvényesítésének, gyakorlásának jelenlegi módját kifogásolják.
A jogi kifogás természetesen érinti a kistérségi társulást is, ezért a szakvéleményt a társulási tanács elnökének is címezték.

A fennálló problémák gyökere a 2006-ban elfogadott közoktatási intézményekkel kapcsolatos döntésekre vezethető vissza, amikor is a kistérségi önkormányzatok megszüntették a közoktatási intézményfenntartó társulást és 2006. július 1-től a társulási tanácsnak adták át fenntartásba az intézményeket.
Erről 2006. június 21-ei képviselő-testületi ülésen a 118/2006.(VI.21.) sz. és a 119/2006.(VI.21.) sz. határozatokkal született döntés, ami jogszerű döntés volt, hisz az alapító dönthet intézményei fenntartói jogának átadásáról. E döntést követően azonban a fenntartásba átadott intézményekkel kapcsolatos valamennyi döntés, így az alapító okiratok módosítása, az intézmények átszervezése, a társulási tanács jóváhagyásával történt, s ez okozza az alapvető problémát.
A hivatal jogi álláspontja szerint az ebben az időszakban elfogadott alapító okiratok, a megtörtént átszervezések joghatálytalanok. Az államkincstárral történt egyeztetések után szerencsére visszamenőlegesen nem kell ezeket korrigálni, hisz félő, hogy ennek normatív finanszírozási vonzatai, problémái is lehetnének

Az önkormányzati törvény szerint az intézmény alapítása a képviselő-testület hatáskörébe tartozik, s ez a képviselő-testület hatásköréből át nem ruházható. Az alapítói jog az intézmény átszervezése, tevékenységi körének bővítése és az intézmény megszüntetése.
Az önkormányzati- ill. az időközben elfogadott társulási törvény megengedi a társulásnak is intézmény alapítását, s a képviselő-testület is átruházhatja rendeletben a társulásra a hatáskörébe utalt intézmény alapítását, de a már megalapított intézményének alapítói jogát nem lehet átadni. A már létrehozott önkormányzati költségvetési szervet csak az önkormányzat szervezheti át, szüntetheti meg.
Mint a fentiekben már jeleztük a fenntartói irányítási feladatok, hatáskörök gyakorlását tehát át lehet adni, de akkor az alapítói és fenntartói jogok elválnak egymástól.
Az alapítói okirat tartalmának módosítására, a megszüntető okirat kiadására csak az alapító jogosult. Az elmúlt két évben ezt a kőszegi alapítású intézmények tekintetében, a közigazgatási hivatal álláspontja szerint helytelenül, a társulási tanács tette meg.
Álláspontjuk szerint az intézményekkel kapcsolatos tartalmi változások nem alapulhatnak a fenntartó szabad belátásán, hanem az alapító akaratára kell, hogy visszavezethetők legyenek.
A jelenlegi gyakorlat a képviselő-testületi hatáskör, az alapítói jogkör elvonásához vezet.
Az alapítói és fenntartói jogok gyakorlásának egyértelmű, zökkenőmentes gyakorlása érdekében készítettük el az 1. sz. melléklet szerinti megállapodást.

Kőszeg Város önkormányzata által alapított általános iskolák, óvodák jelenlegi alapító okiratát tehát a társulás fogadta el, s a kistérségi iskolák, óvodák beintegrálása miatt úgy készült el, hogy egy-egy intézménynek több alapítója is van, vagy előfordul, hogy a tagintézmény tekintetében más alapítót jelöl meg az alapító okirat, mint a székhely intézménynél. Erre vonatkozóan is egyértelmű a közigazgatási hivatal jelzése, mely szerint alapító nem lehet több önkormányzat, ill. az alapítói jogok intézményegység tekintetében nem értelmezhetőek.

A fenti problémákra tekintettel azt kéri a közigazgatási hivatal, hogy a szakmai véleményében foglaltakat a képviselő-testület augusztus 15-ig tárgyalja meg, és az önkormányzat által alapított költségvetési szervek alapító okiratait a törvényi előírásoknak megfelelően vizsgálja felül, és a szükséges módosításokat végezze el.

Tájékoztatjuk a Tisztelt Képviselő-testületet, hogy a hivatal szóbeli jelzése után tartottunk egy megbeszélést a kistérség polgármesterei, jegyzői, körjegyzői, a polgármesteri hivatalok szakemberei és a közigazgatási hivatal illetékes dolgozójának részvételével. Ezen a megbeszélésen elhangzottak konkrét megoldási javaslatok, s megfogalmazódtak azok a községek részéről szükséges lépések is, mellyel ők nem igazán értettek egyet. E szerint ugyanis a községi önkormányzatoknak a megszűnt intézményeiket jogutódként, Kőszeg Város Önkormányzatának kell átadni. A polgármesterek azt jelezték, hogy az ő képviselő-testületeik csak azzal a feltétellel szüntették meg intézményeiket, hogy azok a társulás fenntartásába kerüljenek, és a társulás gyakorolja az alapítói jogokat is.
Erre tekintettel javasoljuk megkötni a tagintézmények működésében érintett községekkel az előterjesztés 2. -3. számú melléklete szerinti megállapodást.

A megbeszéléseken elhangzott a közigazgatási hivatal részéről az a megoldási javaslat is, hogy minden önkormányzat - Kőszeg is - szüntesse meg minden intézményét, s azokat a társulás jogutódként alapítsa meg, így egyedül gyakorolhatná az alapítói és fenntartói jogosítványok is.
Ezt a megoldást nem javasoljuk a Képviselő-testületnek, hisz Kőszeg hagyományai, múltja jogán és jövője érdekében meg kell, hogy tartsa régi intézményeit.
Ezért értünk egyet azzal a megoldással, hogy Kőszeg Önkormányzata tartsa meg intézményeit, s azok tagintézményként bővüljenek a megszűnt községi intézményekkel, ill. a társulás által létrehozott egyéb feladattal ( pl. pedagógiai szakszolgálat), azaz maradjon a jelenlegi tényleges szervezeti forma, kialakult gyakorlat, csak a törvényességi jelzésnek megfelelően Kőszeg Város Önkormányzata legyen/maradjon az alapító.
A 4. sz. mellékletben található alapító okiratokat ennek megfelelően készítettük el, és javasoljuk Önöknek elfogadásra.

• Az iskolák, óvodák alapító okirataiban fentieken kívül a fenntartó jelzése alapján aktuális módosításra is szükség lenne.

- Jelenleg az ellátandó alaptevékenységek között szerepel a sajátos nevelési igényű gyermekek ellátása, ami ebben a formában igen nagy anyagi terhet is jelenhetne az intézmények számára, hisz ez a tág meghatározás sokrétű személyi és tárgyi feltétel biztosítását igényelné, ezért egyetértünk az ellátási kör szűkítésével, a 4. sz. mellékletben lévő alapító okiratokban megfogalmazottak szerint.

-Tájékoztatta a polgármesteri hivatalt a fenntartó arról is, hogy az intézmények törvényességi vizsgálatát végző közoktatási szakértő javasolta a volt Bersek iskola,- jelenleg "Kőszeg Város és Vonzáskörzete Többcélú Kistérségi Társulása Többcélú Közös Igazgatású Közoktatási Intézménye" – nevének megváltoztatását, hogy az a névhasználatról szóló jogszabálynak megfelelve, tükrözze az intézményben ellátandó alapfeladatokat.
A szakértői jelzést és az előterjesztésben vázoltakat figyelembe véve javasoljuk, hogy a volt Bersek iskola neve 2008. 09. 01-től a mellékelt alapító okirat szerit módosuljon.

Tekintettel arra, hogy a Bersek iskola vonatkozásába a törvényi egyeztetésekre az intézményi alkalmazotti közösséggel, valamint az iskolai szülői szervezettel és a diákönkormányzattal csak augusztus 25-én fog sor kerülni, így a képviselő-testület ezen intézmény alapító okiratának elfogadásáról csak a rendes havi ülésen tud végső döntést hozni.


• 2008. május 29-én a 123/2008. (V.29) sz. határozattal a képviselő-testület eldöntötte, hogy a kötelező feladatként előírt bölcsődei ellátást a Felsővárosi Óvodához való hozzáépítéssel kívánja megvalósítani, elsősorban pályázati úton, sikertelenség esetén önerőből. A határozat 3. pontja felhatalmazza a polgármestert, hogy a társulásnál kezdeményezze az új feladat felvételét és a pályázat benyújtását. A pályázatot a társulás, mint fenntartó benyújtja, de a jelenlegi jogi helyzet miatt az új feladat felvétele, mivel ez intézmény átszervezéssel valósulhat meg – alapítói jog- önkormányzatunk feladata.

- A fenti határozatban megjelölt Felsővárosi Óvoda a Központi Óvoda tagintézménye, ezért a bölcsőde létrehozása a Központi Óvoda átszervezésével, ill. az óvoda típusának megváltoztatásával valósítható meg. A bölcsőde, mint nem közoktatási feladatot ellátó intézményegység működhet közoktatási intézményben, de akkor az intézmény típusa, mint többcélú intézmény, "közös igazgatású közoktatási intézmény" kell, hogy legyen, a jogszabályi előírásoknak megfelelően.
- A Központi Óvoda alapító okiratának módosítását ezért már most úgy terjesztjük Önök elé, hogy az tartalmazza a feladat bővülést és az intézménytípus megváltoztatását.
- A közoktatási intézmények névhasználatának szabályait figyelembe véve szükséges az intézmény nevének megváltoztatása is.
- A közoktatási törvény 88. § (5)-(6) bekezdése szerint meglévő intézmény feladatának bővítése, azaz intézményátszervezés esetén kötelező az országos szakértői névjegyzékben szereplő szakértő, és a megyei önkormányzat – fejlesztési terve épített- szakvéleményét beszerezni. Kötelező továbbá a törvény 102.§ (3) bekezdésének megfelelően az intézmény alkalmazotti közösségének, szülői szervezetének és az érintett kisebbségi önkormányzatoknak a véleményét is kikérni. (Az érintettek véleményének és a szakértői szakvéleménynek az ismertetésére az ülésen fog sor kerülni.)


A szakvélemények és az intézményi vélemények ismeretében nem látjuk akadályát az átszervezésnek, az azokban megfogalmazottakra tekintettel.

Az előterjesztést a Pénzügyi, Jogi és Rendészeti valamint a Kulturális, Idegenforgalmi, Oktatási és Sport Bizottság együttes ülésen tárgyalta meg és mindkét bizottság egyhangúan elfogadásra ajánlja a képviselő-testület felé.

Kérjük a Tisztelt Képviselő-testületet, hogy az előterjesztést tárgyalja meg és a határozati javaslatokat fogadja el.


Kőszeg, 2008. augusztus 8..


A polgármester nevében:

Szabó Marianna s. k.
oktatási ügyintéző



I. Határozati javaslat


Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testülete 2008. szeptember 1-jei hatállyal a közte és Kőszeg Város és Vonzáskörzete Többcélú Kistérségi Társulása között létrejövő – alapítói, fenntartói együttműködést szabályozó - 1. sz. melléklet szerinti megállapodást elfogadja, és felhatalmazza a polgármestert annak aláírására.

Felelős: Huber László polgármester
Határidő: 2008. szeptember 1.



II. Határozati javaslat

Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-Testülete Bozsok, Cák, Kőszegdoroszló, Kőszegszerdahely, Velem, ill. Horvátzsidány, Kiszsidány, Ólmod, Peresznye községek önkormányzataival létrejövő megállapodást – közoktatási intézmények működéséről - a 2.sz. és 3. sz. melléklet szerint elfogadja és felhatalmazza a polgármestert annak aláírására.

Felelős: Huber László polgármester
Határidő: 2008. szeptember 1.

III. Határozati javaslat

Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testülete a Béri Balog Ádám Általános Iskola alapító okiratát az előterjesztés 4/a. sz. melléklete szerint elfogadja .

Felelős: Huber László polgármester
Hivatali felelős: Dr. Tóth László
Határidő: 2008. szeptember 1.



IV. Határozati javaslat


Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testülete kezdeményezi a Bersek József Többcélú Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény Általános Iskola, Egységes Pedagógiai Szakszolgálat alapító okiratának – az intézmény nevének megváltozása és a csatlakozó alapítók kikerülése miatt - az előterjesztés 4/b. sz. melléklete szerinti módosítást.
Felkéri a jegyzőt, hogy a közoktatási törvényben foglalt vélemények beszerzését követően az alapító okiratot az augusztus havi rendes ülésre terjessze ismét a képviselő-testület elé elfogadásra.

Felelős: Dr. Tóth László jegyző
Határidő: 2008. augusztus 28.



V. Határozati javaslat

Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testülete a Budaker Gusztáv Zeneiskola alapító okiratát az előterjesztés 4/c. sz. melléklete szerint elfogadja.

Felelős: Huber László polgármester
Hivatali felelős: Dr. Tóth László jegyző
Határidő: 2008. szeptember 1.



VI. Határozati javaslat

Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testülete az Újvárosi Óvoda alapító okiratát - a csatlakozó alapítók kikerülése miatt - az előterjesztés 4/d. sz. melléklete szerint elfogadja.

Felelős: Huber László polgármester
Hivatali felelős: Dr. Tóth László jegyző
Határidő: 2008. szeptember 1.



VII. Határozati javaslat

Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testülete a Központi Művészeti Óvoda és Bölcsőde Többcélú Közös Igazgatású Közoktatási Intézmény alapító okiratát - az intézmény típusának és nevének megváltozása, valamint a bölcsődei alaptevékenység bővülése és a csatlakozó alapítók kikerülése miatt - az előterjesztés 4/e. sz. melléklete szerint elfogadja.

Felelős: Huber László polgármester
Hivatali felelős: Dr. Tóth László jegyző
Határidő: 2008. szeptember 1.







1. sz. melléklet

KIEGÉSZÍTŐ MEGÁLLAPODÁS

Közoktatási intézmények alapítói-fenntartói együttműködéséhez.

Amely létrejött Kőszeg Város Önkormányzata (továbbiakban: önkormányzat) 9730 Kőszeg, Jurisics tér 8.,( képviselője: Huber László polgármester) valamint Kőszeg Város és Vonzáskörzete Többcélú Kistérségi Társulása ( továbbiakban: társulás) 9730 Kőszeg, Kossuth L. u. 15. (képviselője: Albert Csaba elnökhelyettes) között az alábbiak szerint:

A kőszegi statisztikai kistérséghez tartozó önkormányzatok a 2004. évi CVII. törvény, valamint az 1990. évi LXV. Törvény alapján többcélú kistérségi társulást hoztak létre azzal a céllal, hogy a feladatkörükbe tartozó közszolgáltatásokat magasabb szinten biztosítsák. A megjelölt célok közül a közoktatási feladatokat 2006. június 30-ig a Kőszeg és Környéke Intézményfenntartó Társulása valósította meg, 2006. július 1-től pedig, valamennyi közoktatási intézményt fenntartó társulási önkormányzat átadta az intézménye/i fenntartói jogát Kőszeg Város és Vonzáskörzete Többcélú Kistérségi Társulásának, ill. a finanszírozhatóság érdekében intézményátszervezésekre és megszüntetésekre is sor került.
Kőszeg Város Önkormányzata nevezetesen a 118/2006.(VI.21.) sz. és 119/2006.(VI.21.) sz. képviselőtestületi határozatban értett egyet azzal, hogy az általa alapított közoktatási intézmények 2006. január 1-től a társulás fenntartásába kerüljenek. Jelen megállapodás ezen intézmények körére terjed ki.
Az önkormányzat képviselő-testülete és bizottságai megfelelő és elvárható tájékozottsága, valamint a körültekintő és megalapozott alapítói döntések meghozatala érdekében az alábbiak szerint valósul meg az együttműködés az alapítói és fenntartói jogok gyakorlásában:

1. A megállapodó felek rögzítik, hogy az alapító önkormányzat gyakorolja a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 10.§ (1)-(2) bekezdése, valamint a 103.§ (1) bekezdés c) pontja szerinti jogokat, és a fenntartói jog átadásával kapcsolatos jogot.
Minden más fenntartói jogot a közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény 102-104. §-ában részletezetteknek megfelelően a társulás gyakorol az alábbiakra tekintettel:

2.
a) -A Társulási Tanács értékeli a pedagógiai és nevelési programok végrehajtását, eredményességét, de az önkormányzat illetékes bizottsága véleményezési jogot gyakorol a programok jóváhagyása tekintetében.

b) - A Társulási Tanács hagyja jóvá az intézmények házirendjét, minőségirányítási programját, esélyegyenlőségi tervét, ill. ezek módosításait, az önkormányzat illetékes bizottsága pedig véleményezési jogot gyakorol a szakmai anyagok jóváhagyása tekintetében.

c) - Az önkormányzat tudomásul veszi, hogy a társulási megállapodás 5.2.1.1 pontjának megfelelően az intézmények magasabb vezetői felett a munkáltatói jogokat a Társulási Tanács, ill. egyéb munkáltatói jogokat a társulás elnöke gyakorolja .
Az intézmények magasabb vezetőinek megbízása és felmentése előtt azonban az önkormányzat képviselő-testületének véleményét ki kell kérni.

Az a-c) pontokban meghatározottakon kívül, a társulás vélemény kikérése nélkül jogosult eljárni.

3. A fenntartónak a jogkörében meghozott döntésekről, a társulási megállapodás 4.2.5. pontjának megfelelően tájékoztatni kell az önkormányzatot, a döntés meghozatalát követő 15 naptári napon belül.

4. A tájékoztatás alapján az önkormányzat kérheti a társulástól egy-egy döntés ismételt megtárgyalását.

5. Jelen megállapodás 2008. szeptember 1-től lép életbe, amikor az érintett közoktatási intézmények módosított alapító okirata is hatályba lép.

7. A felek kijelentik, hogy jelen megállapodásban nem szabályozott kérdésekben a kistérségi társulási megállapodás, a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény, a helyi önkormányzatok társulásairól és együttműködéséről szóló 1997.évi CXXXV. törvény, valamint a közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény rendelkezéseit tekintik irányadónak. Egybehangzóan kijelentik a felek továbbá azt is, hogy az intézmények működése során esetlegesen felmerülő vitás kérdéseket elsődlegesen egymás között konszenzusra törekedve kívánják rendezni.

8. A felek kijelentik, hogy a megállapodásban foglaltakat önkéntes és szabad akaratukból, az egyenjogúság tiszteletben tartásával, a kölcsönös előnyök alapján rögzítették.


A megállapodást az önkormányzat képviselő-testülete nevében a polgármester, a társulás nevében a társulási tanács elnökhelyettese, mint akaratukkal mindenben megegyezőt, saját kezűleg írják alá.


A megállapodó felek nevében:


Kőszeg, 2008. augusztus 14.






……………………… ……………………………
Huber László Albert Csaba
Kőszeg város polgármestere Társulási Tanács elnök-helyettese

2. sz. melléklet

MEGÁLLAPODÁS


Közoktatási intézmények működtetéséről



Amely létrejött Kőszeg Város Önkormányzata 9730 Kőszeg, Jurisics tér 8., Bozsok Községi Önkormányzat (9727 Bozsok, Rákóczi F. u. 142.), Cák Község Önkormányzata ( 9725 Cák, Petőfi S. u. 31.), Kőszegdoroszló Község Önkormányzata (9725 Kőszegdoroszló, Fő u. 34.), Kőszegszerdahely Község Önkormányzata ( 9725 Kőszegszerdahely, Kossuth L. u. 3.), Velem Községi Önkormányzat ( 9726 Velem, Rákóczi F. u. 73.) ( továbbiakban: önkormányzatok) között az alábbiak szerint:


A kőszegi statisztikai kistérséghez tartozó önkormányzatok a 2004. évi CVII. törvény, valamint az 1990. évi LXV. törvény alapján többcélú kistérségi társulást hoztak létre azzal a céllal, hogy a feladatkörükbe tartozó közszolgáltatásokat magasabb szinten biztosítsák. A megjelölt célok közül a közoktatási feladatokat 2006. június 30-ig a Kőszeg és Környéke Intézményfenntartó Társulása valósította meg, 2006. július 1-től pedig, valamennyi közoktatási intézményt fenntartó társulási önkormányzat átadta az intézménye/i fenntartói jogát Kőszeg Város és Vonzáskörzete Többcélú Kistérségi Társulásának, ill. a finanszírozhatóság érdekében intézményátszervezésekre és megszüntetésekre is sor került, ezért a fenti önkormányzatok az alábbi megállapodást kötik egymással:


1. Bozsok, Cák, Kőszegdoroszló, Kőszegszerdahely,Velem önkormányzata a közoktatásról szóló 1993.évi LXXIX. törvény 26.§-ában meghatározott alapfokú nevelési- oktatási feladatait ( általános iskola) ellátó Kőszegszerdahelyi Általános Iskolát megszüntette 2005. augusztus 15-ei hatállyal azzal, hogy az iskola 2005. augusztus 16–tól a Kőszeg Város Önkormányzata által alapított Bersek József Általános Iskola Alapfokú Művészetoktatási Intézménye és Pedagógiai Szakszolgálata tagiskolájaként működjön tovább. Ezen önkormányzatok tudomásul veszik, hogy az óvodai nevelési feladataikat ellátó Kőszeghegyaljai Óvodát Kőszeg Város és Vonzáskörzete Többcélú Kistérségi Társulása Társulási Tanácsa 2007. július 31-ei hatállyal megszűntette, mely 2007. augusztus 1-től, az ugyancsak Kőszeg Város Önkormányzata által alapított Újvárosi Óvoda tagintézményeként, Bozsoki Tagóvoda és Velemi Tagóvoda néven működik tovább.

2. A székhely iskolát és óvodát alapító Kőszeg Város Önkormányzata a fenntartói jogait - alapítói jogokat megtartva - ezen intézmények tekintetében átadta Kőszeg Város és Vonzáskörzete Többcélú Kistérségi Társulásának (továbbiakban: társulás) így a fenntartói feladatokat továbbra is a társulás látja el.

3. Az intézmények (iskola és óvoda) finanszírozását az önkormányzatok a kistérségi társulási megállapodás VI. fejezete 6.2.1., 6.2.3. pontjában rögzítettek szerint biztosítják és egyéb tekintetben is irányadók ezen megállapodás szabályai. (pl. 5.2.1., intézményvezető kinevezése)

4. A megszűnő intézmények esetében a tulajdonos önkormányzatok a tagintézményi feladatellátáshoz szükséges ingatlanokat – a tulajdonjog megtartása mellett- a társulás használatába adják. Ezen ingatlanok az alábbiak:

Kőszeg Város Önkormányzata tulajdonában lévő ingatlanok

Helyrajzi szám Megnevezés Cím

3001/5 Óvoda és udvar 9730 Kőszeg, Deák F. u. 2.

266* Óvoda és udvar 9730 Kőszeg, Kőszegfalvi u. 50.

2198/2 Iskolaépület és udvar 9730 Kőszeg, Táncsics M. u. 18.
* Az önkormányzat az udvari épületet a körzeti gyermekorvosnak, az épület pincéjét a Kőszegfalvi Baráti Körnek adta használatba külön megállapodás szerint.

Velem Község Önkormányzata tulajdonában lévő vagyon:

895 Óvoda és udvar 9726 Velem, Rákóczi F. u. 73.


Boszok Község Önkormányzata tulajdonában lévő vagyon:

224 Óvoda és udvar 9727 Bozsok, Rákóczi F. u. 86.


Bozsok, Cák, Kőszegdoroszló, Kőszegszerdahely, Velem községek közös tulajdona 1/5-1/5 arányban:

53. Iskolaépület és udvar 9725 Kőszegszerdahely, Kossuth L. u. 4.


A tulajdonos önkormányzatok fenti ingatlanokra külön szerződéssel ingyenes használati jogot alapítanak a társulás javára, a kistérségi társulási megállapodás 7.1. pontja alapján.

Az ingatlanokkal kapcsolatos kiadások tekintetében a kistérségi társulási megállapodás 6.2.4. pontja szerint kell eljárni.


5. Az önkormányzatok a Magyar Köztársaság aktuális költségvetési törvényének ismeretében és az abban megfogalmazott szabályokra tekintettel az alábbiakra kötelezik magukat:

- Amennyiben láthatóvá válik, hogy a tagintézményekben az óvodai csoportok, ill. iskolai osztályok létszáma olyan mértékben csökken, ami miatt a normatív állami támogatások és kiegészítő támogatások feltételeinek,- a fenntartó társulás jelzése szerint- már nem tud a társulás megfelelni, akkor Kőszeg Város Önkormányzata, mint az alapítói jogok gyakorlója a tagintézmény megszüntetéséről dönt annak érdekében, hogy az előállt helyzet ne veszélyeztesse a társulás normatív bevételeit.
A döntéshozatal előtt Kőszeg Város Önkormányzata köteles figyelembe venni a fenntartó társulás javaslatát és megkeresni a tagintézmény működésével érintett önkormányzatokat, amely önkormányzatok a megkeresést követően 30 napon belül kötelesek megtárgyalni a tagintézmény megszüntetésének tervét Amennyiben ezt nem teszik meg Kőszeg Város önkormányzata a vélemény/ek ismerete nélkül hozza meg döntését.
Az alapító önkormányzat csak ebben a finanszírozási problémát okozó helyzetben szünteti meg a tagintézményt/eket.

6. Jelen megállapodás 2008. szeptember 1-től lép életbe, amikor az érintett közoktatási intézmények módosított alapító okirata is hatályba lép.


7. Az önkormányzatok kijelentik, hogy jelen megállapodásban nem szabályozott kérdésekben a kistérségi társulási megállapodás, a helyi önkormányzatokról szóló 1990.évi LXV. törvény, a helyi önkormányzatok társulásairól és együttműködéséről szóló 1997.évi CXXXV. törvény rendelkezéseit tekintik irányadónak. Egybehangzóan kijelentik továbbá azt is az önkormányzatok, hogy az intézmények működése során esetlegesen felmerülő vitás kérdéseket elsődlegesen egymás között konszenzusra törekedve kívánják rendezni.

8. Az önkormányzatok kijelentik, hogy a megállapodásban foglaltakat önkéntes és szabad akaratukból, az egyenjogúság tiszteletben tartásával, a kölcsönös előnyök alapján rögzítették.


A megállapodást az érintett önkormányzatok képviselő-testületei nevében a települések polgármesterei, mint akaratukkal mindenben megegyezőt, saját kezűleg írják alá.


Az önkormányzatok nevében:


Kőszeg, 2008. augusztus 14.



……………………… ……………………………
Huber László Sziklai Edéné
Kőszeg város polgármestere Bozsok község polgármestere




…………………… …………………………..
Pontyos György Naisz Károlyné
Cák község polgármestere Kőszegdoroszló község polgármestere



……………………… ……………………………
Aczél Erzsébet Horváth Miklós
Kőszegszerdahely község polgármestere Velem község polgármestere

3. sz. melléklet

MEGÁLLAPODÁS


Közoktatási intézmények működtetéséről



Amely létrejött Kőszeg Város Önkormányzata 9730 Kőszeg, Jurisics tér 8., Horvátzsidány Községi Önkormányzat (9733 Horvátzsidány, Csepregi u. 5.), Kiszsidány Községi Önkormányzat ( 9733 Kiszsidány, Fő u. 2.), Ólmod Községi Önkormányzat (9733 Ólmod, Fő u. 25.), Peresznye Községi Önkormányzat ( 9734 Peresznye, Hunyadi J. u. 2.), (továbbiakban: önkormányzatok) között az alábbiak szerint:


A kőszegi statisztikai kistérséghez tartozó önkormányzatok a 2004. évi CVII. törvény, valamint az 1990. évi LXV. Törvény alapján többcélú kistérségi társulást hoztak létre azzal a céllal, hogy a feladatkörükbe tartozó közszolgáltatásokat magasabb szinten biztosítsák. A megjelölt célok közül a közoktatási feladatokat 2006. június 30-ig a Kőszeg és Környéke Intézményfenntartó Társulása valósította meg, 2006. július 1-től pedig, valamennyi közoktatási intézményt fenntartó társulási önkormányzat átadta az intézménye/i fenntartói jogát Kőszeg Város és Vonzáskörzete Többcélú Kistérségi Társulásának, ill. a finanszírozhatóság érdekében intézményátszervezésekre és megszüntetésekre is sor került, ezért a fenti önkormányzatok az alábbi megállapodást kötik egymással:


1. Horvátzsidány, Kiszsidány, Ólmod, Perezsnye községek önkormányzata a közoktatásról szóló 1993.évi LXXIX. törvény 26.§-ában meghatározott alapfokú nevelési- oktatási feladatait ( általános iskolai és óvodai nevelés) ellátó Horvátzsidányban működő Közös Igazgatású Közoktatási Intézményt megszüntette 2007. augusztus 30-ai hatállyal azzal, hogy az iskolai intézményegység 2007. augusztus 31–től a Kőszeg Város Önkormányzata által alapított Kőszeg Város Vonzáskörzete Többcélú Kistérségi Társulása Többcélú Közös Igazgatású Közoktatási Intézménye tagiskolájaként működjön tovább. A Horvátzsidányi KIKI óvodai ellátást biztosító intézményegységei szintén 2007. augusztus 31-től, az ugyancsak Kőszeg Város Önkormányzata által alapított Központi Óvoda tagintézményeként, Horvátzsidányi Tagóvoda és Peresznyei Tagóvoda néven működik tovább.

2. A székhely iskolát és óvodát alapító Kőszeg Város Önkormányzata a fenntartói jogait - alapítói jogokat megtartva- ezen intézmények tekintetében átadta Kőszeg Város és Vonzáskörzete Többcélú Kistérségi Társulásának (továbbiakban: társulás) így a fenntartói feladatokat továbbra is a társulás látja el.

3. Az intézmények (iskola és óvoda) finanszírozását az önkormányzatok a kistérségi társulási megállapodás VI. fejezete 6.2.1., 6.2.3. pontjában rögzítettek szerint biztosítják és egyéb tekintetben is irányadók ezen megállapodás szabályai. (pl. 5.2.1., intézményvezető kinevezése)

4. A megszűnő intézmények esetében a tulajdonos önkormányzatok a tagintézményi feladatellátáshoz szükséges ingatlanokat – a tulajdonjog megtartása mellett- a társulás használatába adják. Ezen ingatlanok az alábbiak:

Kőszeg Város Önkormányzata tulajdonában lévő ingatlanok

Helyrajzi szám Megnevezés Cím

1737 Óvoda és udvar 9730 Kőszeg, Várkör 42.

1384 Óvoda és udvar 9730 Kőszeg, Bajcsy-Zsilinszky E. u. 25.

2198/2 Iskolaépület és udvar 9730 Kőszeg, Táncsics M. u. 18.


Peresznye Község Önkormányzata tulajdonában lévő vagyon:

32 Óvoda és udvar 9734 Peresznye, Hunyadi J. u. 1.


Horvátzsidány (84/100), Kiszsidány((10/100), Ólmod(6/100), községek megjelölt arányú tulajdona:

400 Óvoda és udvar 9733 Horvátzsidány, Csepregi u. 6.

Horvátzsidány(58/100), Peresznye(31/100), Kiszsidány((7/100), Ólmod(4/100), községek megjelölt arányú tulajdona:

406 Iskolaépület és udvar 9733 Horvátzsidány, Csepregi u. 4.

404/8 Iskolai napközi otthon 9733 Horvátzsidány, Váci M. u. 6.


A tulajdonos önkormányzatok fenti ingatlanokra külön szerződéssel ingyenes használati jogot alapítanak a társulás javára, a kistérségi társulási megállapodás 7.1. pontja alapján.

Az ingatlanokkal kapcsolatos kiadások tekintetében a kistérségi társulási megállapodás 6.2.4. pontja szerint kell eljárni.


5. Az önkormányzatok a Magyar Köztársaság aktuális költségvetési törvényének ismeretében és az abban megfogalmazott szabályokra tekintettel az alábbiakra kötelezik magukat:

- Amennyiben láthatóvá válik, hogy a tagintézményekben az óvodai csoportok, ill. iskolai osztályok létszáma olyan mértékben csökken, ami miatt a normatív állami támogatások és kiegészítő támogatások feltételeinek,- a fenntartó társulás jelzése szerint- már nem tud a társulás megfelelni, akkor Kőszeg Város Önkormányzata, mint az alapítói jogok gyakorlója a tagintézmény megszüntetéséről dönt annak érdekében, hogy az előállt helyzet ne veszélyeztesse a társulás normatív bevételeit.
Ha a tagintézményben az egy főre jutó önkormányzati támogatás a társulás által fenntartott azonos típusú intézmények összesített átlagának 200%-át meghaladja, Kőszeg Város Önkormányzata tárgyalást kezdeményez a finanszírozás felülvizsgálatára. Amennyiben a tárgyalás nem vezet pozitív eredményre Kőszeg Város Önkormányzata jogosult a tagintézményt megszüntetni.
A döntéshozatal előtt Kőszeg Város Önkormányzata köteles figyelembe venni a fenntartó társulás javaslatát és megkeresni a tagintézmény működésével érintett önkormányzatokat, amely önkormányzatok a megkeresést követően 30 napon belül kötelesek megtárgyalni a tagintézmény megszüntetésének tervét Amennyiben ezt nem teszik meg Kőszeg Város önkormányzata a vélemény/ek ismerete nélkül hozza meg döntését.
Az alapító önkormányzat csak ebben a finanszírozási problémát okozó helyzetben szünteti meg a tagintézményt/eket.

6. Jelen megállapodás 2008. szeptember 1-től lép életbe, amikor az érintett közoktatási intézmények módosított alapító okirata is hatályba lép.


7. Az önkormányzatok kijelentik, hogy jelen megállapodásban nem szabályozott kérdésekben a kistérségi társulási megállapodás, a helyi önkormányzatokról szóló 1990.évi LXV. törvény, a társulásokról szóló 1997.évi CXXXV. törvény rendelkezéseit tekintik irányadónak. Egybehangzóan kijelentik továbbá azt is az önkormányzatok, hogy az intézmények működése során esetlegesen felmerülő vitás kérdéseket elsődlegesen egymás között konszenzusra törekedve kívánják rendezni.

8. Az önkormányzatok kijelentik, hogy a megállapodásban foglaltakat önkéntes és szabad akaratukból, az egyenjogúság tiszteletben tartásával, a kölcsönös előnyök alapján rögzítették.


A megállapodást az érintett önkormányzatok képviselő-testületei nevében a települések polgármesterei , mint akaratukkal mindenben megegyezőt, saját kezűleg írják alá.

Az önkormányzatok nevében:

Kőszeg, 2008. augusztus 14.

……………………… ……………………………
Huber László Krizmanich István
Kőszeg város polgármestere Horvátzsidány község polgármestere

…………………… …………………………..
Bánó Zoltán Hergovich Vince
Kiszsidány község polgármestere Ólmod község polgármestere



…………………………..
Orbán Gyula
Peresznye község polgármestere

4/a. sz. melléklet
ALAPÍTÓ OKIRAT

1. Az intézmény neve: BÉRI BALOG ÁDÁM ÁLTALÁNOS ISKOLA
Idegen nyelvű elnevezése németül: BÉRI BALOG ÁDÁM GRUNDSCHULE
OM azonosítója: 036 596
székhelye: 9730 Kőszeg, Deák Ferenc u. 6.

2. Az alapító szerve neve: Kőszeg Város Önkormányzata
címe: 9730 Kőszeg, Jurisics tér 8.

3. Az alapítás időpontja:2005.01.01.
Intézménytörténeti szempontból:1948

4. Az intézmény jogelődje:611 358 Béri Balog Ádám Általános Iskola
Állami Polgári Fiúiskola, Kőszeg
alapította: Vallás és Közoktatási Minisztérium 1876.

5. Az intézmény működési területe:
Kőszeg város közigazgatási területén a fenntartó által kijelölt körzet, a működési körzetre nézve kötelező felvételt biztosító iskola,
a német nemzetiségi oktatás tekintetében Kőszeg város közigazgatási területe, Horvátzsidány, Kiszsidány, Ólmod, Peresznye községek közigazgatási területe

6. Az intézmény fenntartója: Kőszeg Város és Vonzáskörzete Többcélú Kistérségi Társulása
9730 Kőszeg, Kossuth L. u 15.

7. Az intézmény felügyeleti szerve: Kőszeg Város és Vonzáskörzete Többcélú Kistérségi Társulása
Társulási Tanácsa

8. Az intézmény típusa: nyolc évfolyamos általános iskola

9. Az intézmény jogállása: önálló jogi személy, költségvetési szerv

10. Az intézmény kapacitása:
indítható tanulócsoportok száma: 8 évfolyam, 16 osztály
felvehető maximális létszám: 448 fő
iskolaotthonos osztályok, napköziotthoni- és tanulószobai csoportok számát évente határozza meg a fenntartó

11. Az intézmény tevékenységei:
Szakágazat száma: 852010 Alapfokú oktatás

11.1. Ellátandó alaptevékenység
80121-4 Általános iskolai nappali rendszerű nevelés és oktatás
- nemzeti, etnikai kisebbségi iskolai nevelés és oktatás
nyelvoktató kisebbségi oktatás német nyelven
- Iskolaotthonos oktatás
- Könyvtári tevékenység
80122-5 Sajátos nevelési igényű tanulók nappali rendszerű általános iskolai
nevelése, oktatása
A szakértői és rehabilitációs bizottság által sajátos nevelési igényűnek
diagnosztizált gyermekek integrált nevelése, oktatása az alábbi
körben:
- enyhe fokban látássérült tanuló ellátása
- a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének organikus okra
visszavezethető tartós és súlyos rendellenességével rendelkező tanulók ellátása
- a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének organikus okra
vissza nem vezethető tartós és súlyos rendellenességével rendelkező tanulók ellátása

80511-3 Napköziotthoni és tanulószobai foglalkozás
55232-3 Iskolai intézményi közétkeztetés
92403-6 Diáksport
11.2. Kisegítő és kiegészítő tevékenységek
52691-5 Egyéb nem bolti kiskereskedelem – tankönyvárusítás
55241-1 Munkahelyi vendéglátás
75177-9 Szakmai tevékenységet irányító és kisegítő szolgáltatás
80591-5 Oktatási célok és egyéb feladatok

11.3. Vállalkozási tevékenység: Az intézmény vállalkozási tevékenységet nem folytat.

12. Az intézmény vagyona:
Kőszeg Város Önkormányzata tulajdonában, a fenntartó használatában lévő vagyon:
Helyrajzi szám Megnevezés
2996/1 Kivett bölcsőde (1-4. osztály és konyha)
2996/2 Kivett iskola
ingatlanok, a rajta lévő oktatási épületekkel és berendezésekkel.
A leltár szerint nyilvántartott ingó- és ingatlan vagyontárgyakat Kőszeg Város és Vonzáskörzete Többcélú Kistérségi Társulása bocsátja az intézmény rendelkezésére.

13. Az intézmény gazdálkodásával összefüggő jogkörök:
Részben önállóan gazdálkodó, előirányzatai felett teljes jogkörrel rendelkező költségvetési szerv, melynek költségvetése Kőszeg Város és Vonzáskörzete Többcélú Kistérségi Társulása Munkaszervezete - mint önálló költségvetési szerv - költségvetésébe épül be. A gazdálkodással összefüggő tevékenységet Kőszeg Város és Vonzáskörzete Többcélú Kistérségi Társulása Munkaszervezete látja el külön megállapodás alapján.
Pénzügyi kötelezettséget a fenntartó által jóváhagyott költségvetési előirányzatokon belül, az intézményvezető vállalhat, a hatályos jogszabályoknak megfelelően.
14. Az intézmény vezetőjének kinevezési rendje:
Az intézmény vezetőjét a hatályos jogszabályok alapján, nyilvános pályázati eljárás után Kőszeg Város és Vonzáskörzete Többcélú Kistérségi Társulása Társulási Tanácsa nevezi ki.
Az egyéb munkáltatói jogokat Kőszeg Város és Vonzáskörzete Többcélú Kistérségi Társulása Társulási Tanácsának elnöke gyakorolja.
15. Az intézmény képviseletére jogosultak:
Az intézményt a fenntartó által kinevezett intézményvezető képviseli.

Záradék:
Az alapító okiratot az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. tv. 88. § (1) bekezdésében, továbbá a közoktatásról szóló többször módosított 1993. évi LXXIX. tv. 37. § (5) bekezdésében foglaltak alapján
 Kőszeg Város Önkormányzata a /2008. (VIII.14.) számú határozatával hagyja jóvá.

Az alapító okirat hatályba lépésének időpontja: 2008. 09. 01.
Kőszeg, 2008. augusztus 14.
.………………………………………….
Huber László
Kőszeg Város Polgármestere

4/b. sz. melléklet

ALAPÍTÓ OKIRAT

1. Az intézmény neve: BERSEK JÓZSEF TÖBBCÉLÚ KÖZÖS IGAZGATÁSÚ KÖZOKTATÁSI INTÉZMÉNY ÁLTALÁNOS ISKOLA,
EGYSÉGES PEDAGÓGIAI SZAKSZOLGÁLAT
Rövid név: Bersek József KIKI
Rövidített név: Bersek J. KIKI
Idegen nyelvű elnevezés:
horvátul:
VIŠENAMJENSKA OBRAZOVNA USTANOVA, OSNOVNA ŠKOLA, ZAJEDNIČKA PEDAGOŠKA SLUŽBA POD ZAJEDNIČKIM UPRAVLJANJEM "JÓZSEF BERSEK"
VAGY:
VIŠENAMJENSKA OBRAZOVNA USTANOVA, OSNOVNA ŠKOLA, ZAJEDNIČKA PEDAGOŠKA SLUŽBA POD ZAJEDNIČKIM UPRAVLJANJEM JÓZSEFA BERSEKA
németül:
BERSEK JÓZSEF MULTIFUNKTIONALE GEMEINSAM
VERWALTETE ÖFFENTLICHE UNTERRICHTSANSTALT,
GRUNDSCHULE, EINHEITLICHER P