2008. Május 8., Csütörtök, 14:00 óra, Városháza tanácskozó terme: rendkívüli, nyilvános ülés

Lehetőségek
Mentés saját gépre:
Előterjesztés letöltése
Az eredeti dokumentumot - a gyorsabb letölthetőség érdekében - zip formátumba tömörítve tettük letölthetővé.
A zip formátumú állományok megnyitásához használja a WinZip programot, amit közvetlenül letölthet innen.
Off-line olvasás:
Előterjesztés nyomtatása
Kapcsolódó anyagok
Az ülés beharangozója:
Meghívó olvasása
Miről volt szó az ülésen:
Előterjesztések olvasása
1. - A mezei őrszolgálatról szóló 37/2007. (XII. 22.) önkormányzati rendelet módosítása, valamint a Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 8/2007. (IV. 1.) önkormányzati rendelet kiegészítése.
2. - A szociális igazgatásról, az egyes szociális ellátási formák szabályairól és a gyerme-kek védelméről szóló 10/1993.(V. 27.) önkormányzati rendelet módosítása.
3. - A Budaker Gusztáv Zeneiskolában fizetendő térítési díjakról szóló 17/1994.(IX.1.) önkormányzati rendelet módosítása.
4. - Az "Intergrált Városfejlesztési Stratégia" valamint a történelmi belvárosi rehabilitációs projektjének a jóváhagyása
5. - Az új kőszegi sportközpont és kistérségi szolgáltató, egészségügyi és közlekedési centrum kialakítása
6. - Az ISES alapítvány által benyújtandó pályázat.
7. - A bioetanol üzem létesítésével kapcsolatos előzetes döntések.
8. - TEUT, HÖF CÉDE pályázaton való részvétel.
9. - A 2524 hrsz-ú ingatlan vásárlására közbeszerzési eljárás lefolytatása.
6. napirendi pont:
Az ISES alapítvány által benyújtandó pályázat.

ELŐTERJESZTÉS
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete
2008. május 8-i rendkívüli ülésének
6. napirendi pontjához

Tisztelt Képviselő-testület!

A Társadalomtudományok és Európa-tanulmányok Intézete Alapítvány (ISES) pályázatot nyújtott be a Norvég Finanszírozási Alaphoz, mely az első fordulóban pozitív elbírálásban részesült: A 2. forduló pályázati anyagának benyújtási határideje 2008. május. 12.
A projekt célja:
- "Kulturális örökségmenedzsment és fenntartható fejlődés" új, innovatív, munkaerő-piaci igényeknek is megfelelő képzés megvalósítása, és az ehhez szükséges könyvtári háttér megteremtése.
- Az Európai Egyetemi Intézet infrastrukturális fejlesztése, modern oktatási környezet megteremtése.
- Ösztöndíjprogram megvalósítása révén a kedvezőtlen anyagi helyzetben lévő hallgatók képzéshez való hozzáférésének biztosítása.
- Az intézet és a képzések promóciója a fenntarthatóság biztosítása érdekében.
A projekt bemutatását az 1. számú mellékelt tartalmazza.
A pályázati kiírás lehetővé teszi, hogy önerőként természetbeni hozzájárulás is elszámolható legyen.
A természetbeni hozzájárulás alapját képezheti a város tulajdonát képező Európa-ház (Chernel u. 14.) helyiségeinek ingyenes használata. Az ISES a korábbi együttműködésre alapozva és a további jó együttműködés reményében felkéri Kőszeg Város Önkormányzatát, hogy partnerként csatlakozzon a pályázathoz, és az Európa-ház melléklet szerinti helyiségeinek a projekt időtartamára és az azt követő öt évre szóló ingyenes rendelkezésre bocsátásáról hozott határozattal segítse a pályázatban leírt célok megvalósulását, illetve a pályázathoz szükséges önrész biztosítását. (Kőszeg Város Önkormányzata részére ez a partnerség anyagi kötelezettségvállalást nem tartalmaz. )
A pályázati célok megvalósulása esetén az ISES kőszegi felsőoktatási kínálata egy a város karakterével összehangolt új képzési elemmel bővül, ami jelentős lépést jelent az iskolavárosi karakter megszilárdításának és bővítésének terén. A pályázat keretében tovább bővül a Chernel Kálmán Könyvtárban elhelyezett Európai Uniós könyvállomány.

Az előterjesztést a Pénzügyi, Jogi és Rendészeti Bizottság megtárgyalta 4 igen és 1 tartózkodás mellett elfogadásra javasolta.

Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet az előterjesztés megtárgyalására.

Kőszeg, 2008. április 25.

A polgármester nevében:
Dr. Bokányiné Boda Gyöngyi
Pályázati-és turisztikai koordinátor

I. HATÁROZATI JAVASLAT

Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő kinyilvánítja, hogy a Társadalomtudományok és Európa-tanulmányok Intézete Alapítvány a Norvég Finanszírozási Alaphoz "Új iskola a határon- Kőszegi Európai Egyetemi Intézet" c pályázatában partnerséget vállal.

Felelős: Huber László polgármester.
Hivatali felelős: Dr. Bokányiné Boda Gyöngyi ügyintéző
Határidő: azonnal
II. HATÁROZATI JAVASLAT

Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő elrendeli a melléklet szerinti természetbeni önerő rendelkezésre bocsátását, és felhatalmazza a polgármestert a mellékelt nyilatkozat aláírására.

Felelős: Huber László polgármester.
Hivatali felelős: Dr. Bokányiné Boda Gyöngyi ügyintéző
Határidő: azonnal
1. számú melléklet

I. Projekt címe: "Új iskola a határon" - Kőszegi Európai Egyetemi Intézet.

II. Pályázó és partnerek neve:

Pályázó: Társadalomtudományok és Európa-tanulmányok Intézete Alapítvány.
Partner 1: Universitetet I Adger (Norvégia).
Partner 2: Kőszeg Város Önkormányzata.

III. Projekt időszak: 2009. március 1.-2011. február 28. (24 hónap).

IV. Célok:

Átfogó célok:
- Új iskola megteremtése a határon, az Európai Egyetemi Intézet továbbfejlesztése.
- Az elsősorban az új EU tagállamokból, a volt szovjet tagállamokból, a Balkánról érkező hallgatók esélyegyenlőségének és részvételének biztosítása az európai felsőoktatási térben, amely hozzájárul a térség stabilitásának kialakulásához is a végzett szakemberek munkája révén.
- Akadémiai kapcsolatok bővítése Magyarország és Norvégia között.

Konkrét célok:
- Innovatív, munkaerő-piaci igényeknek is megfelelő képzés megvalósítása, és az ehhez szükséges könyvtári háttér megteremtése.
- Az Európai Egyetemi Intézet infrastrukturális fejlesztése, modern oktatási környezet megteremtése.
- Ösztöndíjprogram megvalósítása révén a kedvezőtlen anyagi helyzetben lévő hallgatók képzéshez való hozzáférésének biztosítása.
- Az intézet és a képzések promóciója a fenntarthatóság biztosítása érdekében.

V. Tevékenységek

1. Projektmenedzsment

A projektmenedzsment feladata közé tartozik a projekt szakmai és pénzügyi menedzsmentje, adminisztrációs feladatok elvégzése, az időszaki pénzügyi és szakmai jelentések összeállítása, az alvállalkozókkal, partnerekkel, valamint a támogató hatósággal való kapcsolattartás, technikai feladatok elvégzése. A projekt ideje alatt 1 fő projektmenedzsert alkalmazunk a feladat elvégzése érdekében.

2. Kulturális örökségmenedzsment és fenntartható fejlődés (Cultural Heritage Management and Sustainable Development) képzés előkészítése és megvalósítása.

A kulturális örökség napjainkra valamennyi nemzet, és valamennyi ország számára olyan értékké, és egyben problémává vált, hogy a vele való foglalkozás egyre inkább speciális elméleti, alkalmazható elvi és gyakorlati ismereteket igényel. Már a kulturális örökség megteremtéséhez, az alkotáshoz kapcsolódóan felvetődnek olyan kérdések, amelyek megválaszolása nem egy¬sze¬rűen a műkritika, a műkereskedelem, a mecenatúra tevékenységében résztvevőkre vonatkoznak, és – a tudomány oldaláról nézve – nem is csupán a művészettörténet, az irodalomtudomány, a kulturális antropológia, vagy a szociológia illetékességi körébe tartoznak. Az örökség nyil¬ván¬tartása és megőrzése sem egyszerűen közgyűjteményi, vagy műtárgyvédelmi probléma, hiszen a szakembernek a szűkebb értelemben vett szakmai kérdéseken túlmenően bonyolult jogi és gazdasági helyzetben kell tájékozódniuk. A kulturális örökség bemutatása, eladása, a legtágabb értelemben vett másolása (reproductio) pedig – különösen a turizmusnak, mint gazdasági ága¬zatnak a megerősödésével, illetve az elektronikus másolatok elterjedésével – rengeteg elméleti, el¬vi és gyakorlati gondot okoz.

Tervezett kurzusok listája:
1. Bevezetés
2. Kulturális örökség és a jog
3. Projekt-menedzsment/Fenntartás-menedzsment
4. Turisztikai menedzsment
5. Professzionális pályázatírás
6. Üzleti alapismeretek – üzleti terv kigondolása
7. Műemlékvédelem/ Régészet/ Restaurációs technikák
8. Természetismeret/Környezetismeret/Környezetvédelmi menedzsment
9. Művészettörténet/Művészeti menedzsment
10. Marketing/ Publicisztika
11. Múzeumi alapismeretek/Levéltári alapismeretek
12. Településtervezés
13. Kulturális örökség menedzsment szervezetek és finanszírozások
14. Adatbázis kezelés
15. Térinformatika
16. Kulturális diplomácia/ Politika
17. Fund-raising és szponzorálás
18. Az örökség interpretációja – Kommunikáció/PR
19. Várostörténet
20. Kutatásmódszertan
21. Fenntartható fejlődés bevezetés
22. Fenntartható fejlődés és kulturális örökségmenedzsment
23. Esettanulmány, gyakorlati munka

A projekt során megtörténik a képzés kidolgozása, a hallgatók toborzása, pilot nyári egyetem megvalósítása (2009 nyara), majd ezt követően a pilot képzés (2009/10-es szeptemberi indítás, 2+1 félév és intenzív nyári egyetem 2010 nyarán, 2011. február végi védés). A képzés nagy része magyarul zajlik, az angolul tudó résztvevőknek a fenntartható fejlődés témakörben lesz lehetőségük angol nyelvű előadásokon való részvételre.

3. Ösztöndíjrendszer megvalósítása.

Tehetséges, de kellő anyagi forrásokkal nem rendelkező hallgatóink részére, a meglévő Nemzetközi és Európa tanulmányok angol nyelvű MA képzésre ösztöndíjat kívánunk biztosítani, hogy lehetővé váljon a képzésen való részvételük. Az elszámolási szabályok miatt a hallgatók számára nem adunk át pénzeszközöket, hanem ösztöndíjszerződést kötünk velük, és a Norvég Alap támogatásból biztosítjuk a képzésen való részvételük költségeit (oktatói díjak, readerek, oktatásszervezés költségei, szállásköltség).

A meglévő Nemzetközi és Európa tanulmányok angol nyelvű MA képzésre évi 20 ösztöndíjat biztosítunk. A képzés 2 féléves, a harmadik félévben a disszertáció megírása a feladat. Így a 2009/10-es tanévben 20 db teljes éves ösztöndíj, míg a 2010/11-es tanévben 20 db féléves ösztöndíj áll rendelkezésre.

A projekt keretében kidolgozandó és megvalósítandó kulturális örökségmenedzsment és fenntartható fejlődés MA képzésre 20 ösztöndíjat biztosítunk. A képzés 2 féléves, a harmadik félévben a disszertáció megírása a feladat. A képzés résztvevői elsősorban Magyarországról érkeznek, mivel a képzés nagy része magyarul zajlik.

4. Eszközbeszerzések.

Az infrastrukturális hiányosságok pótlása és a korszerű oktatási környezet biztosítása érdekében az alábbi eszközök beszerzését tervezzük:

- 2 screen a nagy előadókban
- Projektorok
- Szekrények, polcok
- Íróasztalok
- 15 db számítógép
- Fényképezőgép
- Digitális kamera

5. E-learning rendszer kidolgozása, video konferencia technikai feltételeinek megteremtése.

Az Intézet későbbi működésének fenntarthatósága és a biztos működés megalapozása érdekében szükségesnek tartjuk az MA képzések (Nemzetközi és Európa tanulmányok, Kulturális örökségmenedzsment és fenntartható fejlődés) nyújtását e-learning formájában is. Ezzel a korszerű oktatási módszerrel bővül az Intézet szolgáltatási kínálata, nagyobb számú hallgató vonható be az oktatásba, mint a hagyományos képzésben, és a hátrányos helyzetű célcsoportok (pl. vakok, mozgássérültek) oktatásba való hozzáférési esélyei is növekednek. A fentiekhez szükség van a tananyagok e-learningre alkalmas átdolgozására, az Intézet munkatársainak felkészítésére a tutori és oktatásszervezési feladatokra, valamint a rendszer infrastrukturális feltételeinek megteremtésére. A kialakítandó e-learning szoftvernek és keretrendszernek alkalmasnak kell lenni 1. a hallgatók kezelésére, 2. oktatásszervezési funkciókra, valamint 3. tananyagfejlesztésre is.

1. A hallgatók kezelése: a hallgatók felé megjelenő felületet, azonosítja a hallgatókat és az alapján kezeli a különböző jogosultságukat. Ezen keresztül érik el a hallgatók a tananyagot, melyben a számukra beállított lehetőségek alapján tudnak haladni. A továbbhaladás feltételhez köthető, például csak akkor léphet a következő fejezetre, ha egy ellenőrző teszten sikeresen bizonyította, hogy elsajátította a tananyagot. A tesztek nemcsak ilyen célokat szolgálnak, hanem lehetőséget biztosítanak gyakorlásra és a meglévő tudás felmérésére. A tesztek vizsgáztatásra is használhatók.

2. Oktatásszervezési funkció: biztosítja az oktatás szervezéséhez szükséges eszközöket, kezeli a hallgatókat és a képzéseket. A funkció keretében képzések szervezhetők a meglévő tananyagokból, beoszthatók a hallgatókat ezekre a képzésekre, nyomon követhető a haladásuk. Lehetőséget kell teremteni a tutor számára, hogy javíthassa a teszteket, gyakorló feladatokat adjon ki, ellenőrizze a hallgatót, illetve párbeszédet folytasson vele.

3. Tananyagfejlesztés: a tananyagokat lehet feltölteni, szerkeszteni, javítani, azokat témakörökbe csoportosítani, ezáltal ezekből a későbbiekben speciális képzéseket lehet összeállítani. A tananyagon kívül a témakörhöz tartozó gyakorlati feladatokat, szemléltető multimédiás anyagokat, tesztkérdéseket és azokból összeállított különféle típusú teszteket lehet eltárolni az egyes témakörökhöz.
A nemzetközi akadémiai és egyetemi hálózatba való részvétel alapvető követelménye, hogy az Intézet rendelkezzen video konferencia megrendezésére alkalmas technikai háttérrel. A video konferencia a korszerű, valós idejű kép- és hangátvitel (azaz video konferencia, vagy újabban vizuális kommunikáció) a kommunikáció legmagasabb fokát kínálja a személyes találkozás után. A világon igen népszerű (USA, Távol-Kelet, Nyugat-Európa) és elterjedt kommunikációs közeg, amely a hazai infrastruktúra fejlődésével egyre inkább teret kap. Megléte vagy hiánya a külföldi partnerek szemében minősíti a hazai egyetemeket is.

Előnyei:
- költség megtakarítás az utazások számának csökkentésével
- több helyszínes, több fős csoportos munka lehetősége anélkül, hogy sok embert kellene egy helyre utaztatni
- metakommunikáció, testbeszéd átvitele
- prezentálási lehetőség (számítógép, dokumentum kamera)
- távoktatási felhasználhatóság

6. Külföldi kapcsolatépítés, látogatások, vendégelőadások.
Az intézet és a képzések népszerűsítése, nemzetközi kapcsolatok kiépítése érdekében 2 db 7 napos Európai Uniós, 1-1 db 7 napos norvég és egyesült államokbeli egyetemi kapcsolatépítő körút szervezése 2 fő részvételével.

7. Kiadványok, PR, promóció.
Többnyelvű (magyar, angol, német, kínai) kiadvány készítése a Kőszegi Európai Egyetemi Intézetről. Hirdetések megjelentetése, képzési vásárokon való részvétel.

8. Könyvtárfejlesztés.
A meglévő társadalomtudományi könyvtár állományának továbbfejlesztése, illetve a kulturális örökségmenedzsment és fenntartható fejlődés képzés könyvtári bázisának megalapozása.

9. Projektértékelés, külső audit, közbeszerzési tanácsadás.

A projektértékelési feladatainak teljes körű elvégzése, a projekt közbenső (2010. február 28.) és záróértékelésének (2011. február 28.) összeállítása, a projekt eredményeit bemutató marketinganyag összeállítása. Az értékelés célja, hogy a projektgazda és a célcsoportok számára bemutatásra kerüljenek a projekt megvalósításának erősségei és gyengeségei, a projekt fenntarthatóságának lehetőségei és veszélyei. A projekt zárása előtt szükséges a pénzügyi dokumentáció hitelességének és megfelelőségének ellenőrzése, záró audit elvégzése figyelembe véve a támogatási összeg és az önrész felhasználását. Az ajánlatkérési (6 db: audit, projektértékelés, egyetemi körutak, hirdetés, közbeszerzési tanácsadás, takarítás) és közbeszerzési (8 db: szállás, e-learning, video konferencia, e-learninges tananyag átdolgozás, eszközök, könyvtár, rendezvényszervezés, kiadványszerkesztés) eljárások lefolytatásához külső szakértőt veszünk igénybe, aki teljes körűen lebonyolítja az eljárásokat.


2. számú melléklet

NYILATKOZAT TERMÉSZETBENI ÖNERŐ
RENDELKEZÉSRE BOCSÁTÁSÁRÓL


Alulírott Huber László, mint Kőszeg Város Önkormányzatának (9730 Kőszeg, Jurisics tér 8.) hivatalos képviselője nyilatkozom, hogy a Társadalomtudományok és Európa-tanulmányok Intézete Alapítvány által a Norvég Alaphoz benyújtandó "Új iskola a határon" - Kőszegi Európai Egyetemi Intézet c. pályázat sikere esetén a Kőszeg, Chernel u. 14. sz. ingatlanon elhelyezkedő 1837/A/3 telekkönyvi bejegyzésű, 70,1 m² alapterületű lakás megnevezésű ingatlant, a 1837/A/4 telekkönyvi bejegyzésű, 85,5 m² alapterületű lakás megnevezésű ingatlant, illetve a 1837/A/8 telekkönyvi bejegyzésű, 298,75 m2 alapterületű iroda megnevezésű ingatlant a projekt megvalósításának idejére, illetve a projekt befejezését követő legalább 5 évre rendelkezésre bocsátjuk természetbeni önerőként.

Az ingatlanok per, teher- és igénymentesek. A jelzett helyiségeket a projekt megvalósítási és fenntartási ideje alatt kizárólagosan a projekt céljaira lehet használni.


Kőszeg, 2008. május 8.

Huber László
polgármester