2007. Február 27., Kedd, 10:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés

Lehetőségek
Mentés saját gépre:
Előterjesztés letöltése
Az eredeti dokumentumot - a gyorsabb letölthetőség érdekében - zip formátumba tömörítve tettük letölthetővé.
A zip formátumú állományok megnyitásához használja a WinZip programot, amit közvetlenül letölthet innen.
Off-line olvasás:
Előterjesztés nyomtatása
Kapcsolódó anyagok
Az ülés beharangozója:
Meghívó olvasása
Miről volt szó az ülésen:
Előterjesztések olvasása
1. - Az önkormányzat 2007. évi költségvetéséről szóló önkormányzati rendelet megalkotása
2. - Az önkormányzat 2007. évi vagyongazdálkodási koncepciója
3. - Jelentés a polgármesteri hivatal átvilágításáról
4.a - A Kőszegi Városüzemeltetési és Kommunális Szolgáltató Kht.-val kötött köz-
4.b - Jelentés a kht. által végzett feladatok felülvizsgálatáról
5. - A Csónakázó tóra vonatkozó haszonbérleti szerződés kiegészítése és a zsilipkezelés megoldása
6.a - Beszámoló a Kőszegi Sport Egyesület 2006. évi tevékenységéről
6.b - A KSE-vel kötött középtávú megállapodás módosítása
7. - A Kőszegi Uszoda 2007. évi használatára vonatkozó megállapodás
8. - Beszámoló a nem önkormányzati szervezeteknek nyújtott 2006. évi támogatások elszámolásáról
9. - Gyermekorvosi körzet megszüntetése
10. - A város szociális szolgáltatástervezési koncepciójának felülvizsgálata
11. - Az Idősek Gondozóháza szakmai programja
12. - Jelentés a 2006. évi ellenőrzési terv végrehajtásáról és a 2007. évi ellenőrzési terv módosítása
13. - A Dózsa Gy. utcai víz kivételi mű állapota
14. - Jelentés az intézmények bérbeadási szabályzatának felülvizsgálatáról
15.a - A zsinagóga elővásárlási jogára vonatkozó nyilatkozat
15.b - A 246/2006. (XI. 28.) képviselő-testületi határozat visszavonása
16. - Szándéknyilatkozat az S 31-es gyorsforgalmi út építésével kapcsolatban
17. - Felhívás a magánházak március 15-i fellobogózására
12. napirendi pont:
Jelentés a 2006. évi ellenőrzési terv végrehajtásáról és a 2007. évi ellenőrzési terv módosítása

ELŐTERJESZTÉS
Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete
2007. február 27-i ülésének
12. napirendi pontjához



Tisztelt Képviselő-testület!


A 2006. évi ellenőrzési feladatok kapcsán több előterjesztés szerepelt a képviselő-testület napirendjén.

I./ A 2006. évi szakmai és törvényességi ellenőrzési terv alapján elvégzett vizsgálatok jelentéseinek összefoglalása, javaslatok:

a./ A Kőszegi Városüzemeltető és Kommunális Szolgáltató Kht. Célellenőrzése a lakásgazdálkodás törvényi és rendeleti szabályainak érvényesülése a lakbér-kedvezmények, a pénzbeli térítések, az albérletbe adás és a bérszámítás tekintetében.
Lakbérkedvezmények:
A lakbér támogatási kérelmek elbírálásával kapcsolatos észrevételek a 2004-2005. vonatkozásában
A beérkezett kérelmek jogszerű elbírálásához szükséges jogszabályokkal az intézmény rendelkezik. Az ügyintéző a megállapítást lehetővé tevő jövedelemhatárokat, valamint az öregségi nyugdíjminimum összegét ismeri és alkalmazza, ezért a jövedelemhatárok alkalmazása a kérelmek elbírálása során a vonatkozó jogszabályoknak megfelelően történt.
A szociális helyzet alapján kiutalt bérlakások bérlőinek szociális rászorultságát igazoló igazolások a Városgondnokság (jelenleg: Kőszegi Városüzemeltető és Kommunális Szolgáltató Kht.) iratanyagában megtalálhatóak.
Formai hiányosságok, hibák 2004-2005-ben
- Az "Adatszolgáltatási lap"-on nincs dátum.
- Az "Adatszolgáltatási lap" és "Jövedelemnyilatkozat"-on szereplő adatokból nem lehet megállapítani, hogy hány fő lakik a lakásban, ki van oda bejelentve, a bérlő családtagjainak száma és adatai sem állnak rendelkezésre. Így nem vizsgálható meg teljes mértékben a saját és együttélő családtagok jövedelme és vagyoni helyzete sem.
- Néhány esetben tapasztalható, hogy az adatszolgáltatási lapon vagy a jövedelem-nyilatkozaton nem található aláírás vagy dátum.
Tartalmi jellegű hiányosságok, hibák 2004-ben
A lakásrendelet alapján az adott család egy főre jutó jövedelmének pontos kiszámítása a kérelem elbírálásának egyik legfontosabb része, hiszen ez alapozza meg, hogy a kérelmező jogosult-e a támogatásra, vagy sem. Megállapítható, hogy az elbírálás során a jövedelemszámítással kapcsolatosan sokféle hiba merült fel. A benyújtott kérelmek jelentős részénél az egy főre jutó jövedelem nem került pontosan kiszámításra. Ennek okai nagyon változatosak. A leggyakrabban előforduló probléma, hogy nem az utolsó 6 havi jövedelemből számítják az átlagkereset, vagy a jövedelemről, a munkanélküli ellátásról egyáltalán nincsen igazolás, továbbá nincs csatolva nyilatkozat a gyermektartásról vagy az alkalmi munkáról. Ezáltal ez az esetleges jövedelem nincs számításba véve.
A kérelmek elbírálásában előforduló legfőbb hiányosság, hogy a lakásrendelet előírásai (a kérelemhez csatolni kell a család előző 6 havi összes nettó jövedelméről szóló igazolást) nem érvényesülnek maradéktalanul. Ebből következően a hiányos adatok miatt nem lehet pontosan kiszámolni a család egy főre jutó nettó havi jövedelmét, ami adott esetben azt is eredményezheti, hogy jogosulatlanul kerül támogatás megállapításra olyan kérelmező részére, aki a jogszabály alapján nem lenne rá jogosult, vagy akár éppen ellenkezőleg, olyan kérelmező kerül elutasításra, aki a jogszabály keretei között jogosult lenne a támogatásra.
A rendelkezésre álló adatok alapján azonban a kedvezmények mértéke, valamint a ténylegesen fizetendő lakbér valamennyi vizsgált anyagban jól került meghatározásra, és pontosan lett kiszámítva.
Tartalmi jellegű hiányosságok, hibák 2005-ben:
A leggyakrabban előforduló probléma, hogy nem APEH által lezárt adóévről szóló igazolás alapján számították ki az átlagkeresetet, vagy a jövedelemről, a munkanélküli ellátásról egyáltalán nincsen igazolás, továbbá nincs csatolva nyilatkozat a gyermektartásról vagy az alkalmi munkáról. Ezáltal ez az esetleges jövedelem nincs számításba véve.

Ebben az évben azonban súlyosabb hibaként jelentkezik, hogy a rendeletben jogosultsági feltételként belépő új elem, a méltányolható lakásnagyság vizsgálata valószínűleg nem történt meg, így három esetben olyan lakbérkedvezmények megállapítására került sor, amelyre a jogszabályi rendelkezések szerint nem lett volna lehetőség.

Hibás volt az a gyakorlat is, hogy a március 1-jétől érvényes új alaplakbérekkel együtt automatikusan kiszámításra kerültek az új szabályok szerinti lakbérkedvezmények azoknak is, akiknek a korábbi rendelettel megállapított lakbérkedvezményük volt. Az új rendelet 13.§ (3) bekezdése szerint ugyanis a korábbi rendelettel (15/2002. (VII.1.)) megállapított lakbérkedvezmények 2005. május 31-éig érvényben maradnak, így csak július 1-jétől lettek volna alkalmazhatóak az új szabályok és állapíthatóak meg a kedvezmények.
Pénzbeli térítésre a vizsgált időszakban egyetlen esetben került sor. A kifizetett összeg a jogszabályi előírásnak megfelelően került megállapításra és pontosan kiszámításra.
Bérbeadói hozzájárulás kiadására a vizsgált időszakban nem került sor.
A bérbeszámítás szabályai:
2004-ben egy, 2005-ben hat bérlővel készült bérbeszámítási megállapodás.
Észrevételek:
- A rendelet szövegéből világosan kiolvasható, hogy csak a bérbeadó és a bérlő között létrejött (minden feltételt szigorúan meghatározó) megállapodást követően történhet meg az adott ingatlan felújítása, átalakítása, illetve a szükséges tárgyi eszközök (pl.. villanybojler, villanytűzhely) megvásárlása. Ez azért fontos, hogy a bérbeadó meghatározhassa, hogy mely munkálatok elvégzését, milyen eszközök beszerzését látja szükségesnek, azt mekkora bekerülési költséggel fogadja el, stb.
Helytelen az a gyakorlat, hogy a bérlő már a megvásárlást, vagy lakás-átalakítást követően keresi fel a bérbeadót és kötnek szerződést. Ki és hogyan tudja akkor már megállapítani, hogy pl. az a tűzhely tényleg használhatatlan volt-e, azt az ablakot ki kellett-e cserélni, stb. azaz az adott munka elvégzése szükséges volt-e?
- Miután ez a gyakorlat, nem érvényesülhetnek a rendeletnek a megállapodás tartalmára vonatkozó előírásai.
- A rendelkezésre álló iratok alapján nem állapítható meg, hogy a Kht. részéről a munka elvégzésének, az adott eszköznek a lakásba történő elhelyezésének ellenőrzése megtörténik-e? Erről dokumentum nem lelhető fel!
Javaslatok:
1./ A támogatás csak a jogszabályi feltételek teljesítése esetén állapítható meg. Tekintettel arra, hogy a feltételek között megtalálható a jövedelemigazolások benyújtásának kötelezettsége, illetve a tartalmukra vonatkozó előírások, így ezeket meg kell követelni.
2./ A rendeletek változásainak követésére, valamint a hatályba léptető rendelkezésekre különös figyelmet szükséges fordítani.
3./ A bérbeszámítás folyamatát, a megállapodás tartalmát, valamint egyes eljárási cselekmények szabályozását és ellenőrzését – figyelemmel a fentiekre – célszerű lenne újragondolni.

b./ A Szociális Gondozási Központ célellenőrzése az átmeneti elhelyezést nyújtó intézményekre (Sáncárok utcai telephely) vonatkozó törvényi és rendeleti szabályok érvényesülése tekintetében.

Az Időskorúak Gondozóháza működésével kapcsolatban összességében megállapítható hogy a törvényi és rendeleti szabályok az elhelyezés időtartamára vonatkozóan nem érvényesülnek kellően. Ennek oka, hogy az intézmény részéről az adminisztratív feladatok nincsenek megfelelően ellátva, az éves felülvizsgálatok nem történtek meg, ezáltal az ellátottakban és azok hozzátartozóiban nincs kellőképpen tudatosítva, hogy az elhelyezés csak átmeneti jellegű. Csak következetes munkával, a jogszabályok által előírtak érvényre juttatásával lehet eredményt elérni az elhelyezés időtartamának tekintetében
Javaslatok:
1.) Ki kell dolgozni a helyi önkormányzati rendelet 4.számú mellékletére vonatkozóan az igénybevétel időpontjára, a személyi térítési díj megállapítására, illetve a megállapodás módosítására vonatkozó szabályokat.
2.) Az ellátás igénybevételére irányuló kérőlapok pontos kitöltését meg kell követelni, mind az ellátottól, vagy annak törvényes képviselőjétől, mind pedig a javaslatot tevő orvostól.
3.) A kérelem nyilvántartásba vételéről és az előgondozás időpontjáról írásban értesíteni kell az ellátást igénybe vevőt.
4.) Az egyszerűsített előgondozást minden esetben el kell végezni.
5.) Az intézmény igénybevételéről szóló értesítéshez csatolni kell a megállapodás- tervezetet, - amelynek elkészítésére az eddigieknél nagyobb figyelmet kell fordítani - és a házirendet.
6.) A megkötött megállapodást 15 napon belül meg kell küldeni a fenntartónak.
5.) Az elhelyezés éves felülvizsgálatát (minden évben) az egy év előtti határidő elteltét megelőző egy hónappal el kell végezni, annak eredményét az ellátottal szóban és írásban is közölni kell.
6.) A szolgáltatást megállapodás hiányában igénybe vevő két személy helyzetét haladéktalanul rendezni kell.
Megállapítások a Hajléktalanok Éjjeli Menedékhelye vonatkozásában:
Az ellátás igénybevételekor a 10/1993.(V.27.) önkormányzati rendelet 5.számú melléklete szerinti megállapodást megkötötték. A házirend a megállapodás mellékleteként átadás-átvételre került, mely a nyitva tartás tekintetében nincs betartva, a nap 24 órájában az ellátottak rendelkezésére áll az intézmény. A szolgáltatást térítésmentesen biztosítják.
Az ellátottak tüdőszűréséről csak 2004. évi igazolások állnak rendelkezésre.

Javaslatok:
l.) Gondoskodni kell a nyitvatartási idő betartásáról.
2.) Fokozott figyelmet kell fordítani az ellátottak évenkénti tüdőszűrési vizsgálatainak meglétére, ha szükséges a kontroll vizsgálatokon való megjelenésekre.

c./ A Béri Balog Ádám és a Bersek József Általános Iskolák célellenőrzése a gyermekétkeztetés térítési díjához adott önkormányzati támogatás megállapításának jogszerűsége vonatkozásában.

A Béri Balog Ádám Általános Iskolában a 2004-2005. tanévben 23 gyermek részére 433.600.-Ft, a 2005-2006. tanévben 20 gyermek részére 415.000.-Ft, a Bersek József Általános Iskolában a 2004/2005. tanévben 23 gyermek részére 533.000.-Ft, a 2005/2006. tanévben 43 gyermek részére 925.000.-Ft intézményi térítési díj került megállapításra és Kőszeg Város Önkormányzata által kifizetésre.
A kérelmek elbírálásával kapcsolatos észrevételek:
A kérelmek jogszerű elbírálásához szükséges jogszabályokkal az intézmény rendelkezik. Az étkezési térítési díj átvállalásának megállapítását lehetővé tevő jövedelemhatárokat (együtt élő családtagok, gyermeküket egyedül nevelők) a gyermekvédelmi felelős ismeri és alkalmazza, az öregségi nyugdíjminimum módosításából következő évenkénti változásokat nyomon követi, ezért a jövedelemhatárok alkalmazása a kérelmek elbírálása során a vonatkozó jogszabályoknak megfelelően történik.
A Balog Iskolában a kérelmek kitöltése megfelelően történik, hiányos adatok jelentéktelen mennyiségben fordulnak elő. Ugyanez a folyamat a Bersek Iskolában nem minden esetben történik megfelelően, több esetben hiányzik a dátum mind a kérelmeknél, mind a jövedelemnyilatkozatoknál, amelynek pedig a kérelem elbírálása szempontjából jelentősége van.
A vizsgálat kapcsán megfogalmazott javaslatok:
- A kérelem benyújtásakor a kérelmezők figyelmét fel kell hívni arra, hogy a támogatás csak a jogszabályi feltételek teljesítése esetén állapítható meg, mivel a feltételek között megtalálható a jövedelemigazolások benyújtásának kötelezettsége is, ezért azt tőlük meg kell követelni.
- A nem igazolható jövedelmekről, továbbá a jövedelem hiányáról az ügyféltől büntetőjogi felelősséggel tett nyilatkozatot kell kérni.
- A kérelmező által kitöltött jövedelemnyilatkozat adatait, a belőlük való számításokat minden esetben le kell ellenőrizni, mivel azok sok esetben tévesek, vagy esetleg szándékosan megtévesztők.
- Az intézményi ügyintézőnek a kérelmek feldolgozása során előforduló kérdések, kétségek, hiányok esetén célszerű egyeztetnie a polgármesteri hivatal ügyintézőjével.

d./ A Jurisich Miklós Gimnázium és Középiskolai Kollégium 2004-2005. évi tevékenysége ellenőrzésének összegzése:
1. Az intézményeknél található szabályzatok az előírásoknak megfelelően készültek el, modernizálásuk, átírásuk folyamatos, különös tekintettel az új SZMSZ elkészítési igényére. A korábbi ellenőrzés során megállapított hiányosságokat pótolták, a hiányzó szabályzatokat elkészítették.
2. A leltározási folyamat legfontosabb része, a leltárak kiértékelése mindegyik időszakban megtörtént. Az intézményi vagyon védelme teljes egészében biztosított.
3. A számvitel területére is kiterjedő belső ellenőrzési rendszer kidolgozása szükséges, melynek következtében a tervezés során tapasztalható hiányosságok kiküszöbölhetők lennének. Ezek a hiányosságok a túlzottan óvatos tervezés miatti eltérések lehetnek. A függetlenített belső ellenőrzés során az egyes intézmény-csoportok azonos szempontok szerint kerüljenek ellenőrzésre, ezáltal a működés során tapasztalt eltérések egységes szabályozás bevezetésével megszüntethetők lennének. A hatékony belső ellenőrzésnek ugyanakkor biztosítani kell a szervezetek függetlenségét az egyes koncepciók kidolgozása terén.
4. A számviteli szakemberek felkészültsége megfelelő, a szükséges feladatok ellátására kellő rálátással rendelkeznek. Hiányosság, hogy nincs összhang a költségvetési tervezetek kidolgozása és elfogadása során az intézmény és az önkormányzat pénzügyi osztálya között. Ugyanakkor ez elengedhetetlen feltétele a hatékonyabb és pontosabb tervezésnek. A számviteli szakemberek részére intézményen, önkormányzaton belül szakmai segítség nem mindig áll rendelkezésre, csak külső szakmai segítség (pl. SALDO tagság), amellyel munkájukat megkönnyíthetik. Ezért szükség lenne egy magasabb szintű együttműködést is biztosító szakmai eszmecserére, amelynek keretében az esetleges problémákra megoldást lehetne találni. A bizonytalanságok kiküszöbölése révén az adóhatósági ellenőrzések során tapasztalható magas kockázat jelentősen csökkenthető lenne.
5. A gazdálkodásra vonatkozó jogszabályokat az intézmény szinte maradék nélkül betartotta. Ugyanakkor a tervezés során olyan koncepció kidolgozását várta el a képviselő-testület az intézménytől, melyet teljesíteni csak nagyfokú kockázat vállalásával lehet. Az éves költségvetési javaslat kidolgozása során
- a koncepció intézményekre történő lebontása során figyelembe kell venni, hogy a mai gazdasági helyzet milyen követelmények, előírások betartását követeli meg az intézménytől. Ennek következtében a kiadások és bevételek tervezése során a módosítások, illetve az előirányzattól való eltérés csökkenne.
- az intézmény működési kiadásai között csak karbantartási kiadásokat tervezett, mivel a költségvetési koncepció szerint beruházási kiadásokat tervezni nem lehetett. Ennek következtében az intézmény kezelésében és tulajdonában lévő eszközök értékmegóvása nem biztosított. Az ingatlanok állagának romlása értékromlást is jelent, amelynek következtében az intézményi vagyon védelme sérül.
- A turistaszállóként üzemeltetett "magyar-angol" kollégium üzemeltetése jelentős terhet ró minden területen az intézmény dolgozóira. Véleményem szerint érdemes megvizsgálni egy vállalkozási tevékenység bevezetését, illetve az ingatlan bérbeadásának lehetőségét is. Az idegenforgalmi tevékenység bővítésével nem csak az intézmény bevételét lehetne növelni, hanem az önkormányzat részére befizetett idegenforgalmi adó is növekedne. Az idelátogató vendégek ugyanakkor a városban működő kereskedelmi, vendéglátó- ipari, valamint kulturális egységek forgalmát is kedvezően befolyásolnák.
- A bevételek növekedése érdekében jó lenne, ha az iskola rendelkezne olyan közhasznú, vagy kiemelten közhasznú alapítvánnyal, amely a támogatások befogadásakor igazolást adhatna a befizető nevére. A befizető ugyanakkor rendelkezhetne arról, hogy a befizetett összeget mire használja fel az intézmény. Az egyes célok megvalósítása előtt célszerű lenne levél keretében tájékoztatni az iskolába járó tanulók szüleit, hogy amennyiben lehetséges, támogassák ezeket a feladatokat. Az alapítványhoz érkező bevételekből nem csak fejlesztési kiadások, hanem a működési kiadások is elszámolhatók. Fontos, hogy a beérkező támogatásokat arra használhatja csak az intézmény, amire a befizető azt juttatta..
- A konyha üzemeltetését külső vállalkozó végzi. Az üzemelési díjakat a főzött adagok alapján, nem pedig a ténylegesen felhasznált energia alapján állapítják meg. Az energia árának jelentős növekedése miatt szükséges a korábbi megállapodás felülvizsgálata. Amennyiben lehetséges - külön mérőórák felszerelése útján - a tényleges fogyasztást fizesse az üzemeltető. A kiadások tervezésénél ez a tétel jelentős energia-megtakarítást eredményezhetne.

6. A vagyon változásának vizsgálatakor a finanszírozott feladatok indokoltak voltak, azok hatékonyságának javítása azonban megoldásra vár. Ennek megvalósítása során feltétlenül figyelembe kell venni a közbeszerzésekre vonatkozó törvényi előírásokat is. Ezek alkalmazása nélkül jelentősen változna az intézményi vagyon értékelése, az intézményi vagyon szabályszerű használata nem érvényesülne.
7. A létszámban nagy arányt képviselnek azok, akik kategória szerint magasabb jövedelemmel rendelkeznek. Ennek szakmai szempontból előnye van, kiadás szempontból pedig hátránya. Emellett fontos szempont, hogy a tervezés során előre fel kell majd készülni arra, hogy a majdnem egyidős testületből többen azonos időben fogják az intézményt nyugdíjazás miatt elhagyni. A kiadások tervezésénél nagyon fontos, hogy a személyi jellegű kiadások tervezése során minden olyan kiadást tervezzenek, melyet az intézmény az adott év folyamán ki kell, hogy fizessen. Ez a folyamat rendkívüli odafigyelést, szakértelmet, valamint jelentős munkaidő ráfordítást igényel.
8. A pénzmaradvány-kimutatás elemzésekor megállapítást nyert, hogy 2004. évről 2005. évre 17 %-kal csökkent a pénzmaradvány abszolút értéke. A 2006. évi költségvetés még szigorúbb kiadási megvonással járt. Itt kell megjegyezni, hogy a működési kiadások további csökkentése az intézmény működőképességét befolyásolja, ami azt jelenti, hogy napi feladataikat nem minden esetben tudják ellátni.
e./ A Napsugár Bölcsőde Szociális Ellátó Közhasznú Társaság 2005. évi önkormányzati támogatásainak felhasználásáról és elszámolásáról. (A 2004. február 4-én aláírt, jelenleg is érvényben lévő ellátási szerződés alapján.)
Kőszeg Város Önkormányzata:
- "az intézményben foglalkoztatott 2 fő gondozónő – a Közalkalmazottak jogállásáról szóló XXXIII. törvényben előírt munkabérét és járulékait, valamint az étkezési hozzájárulás összegét támogatásként biztosítja."
- Éves szinten ezen a jogcímen a Kht-t 2005. évre: 2.960.595 Ft támogatás illeti meg.
- "az éves tervezett gondozott létszám és az átlagos gondozott létszám közti különbségre jutó, a mindenkori költségvetési törvényben meghatározott bölcsődei normatívát támogatásként biztosítja."
A tervezett és tényleges létszám közötti különbség: 3,27 fő. A 2005. évi költségvetési törvényben biztosított normatív állami hozzájárulás mértéke: 462.900 Ft/fő.
- Éves szinten ezen a jogcímen a Kht-t 2005-ben 1.513.683 Ft támogatás illeti meg.
- "az ellátottak által igénybevett ebéd adatok után fizetendő rezsiköltséget, és az azt terhelő általános forgalmi adót támogatásként biztosítja."
A (vásárolt) étkezés rezsiköltsége ÁFA-val: 2005. január 3-december 31. között: 217 Ft/adag, adagszám összesen: 2212. Éves szinten ezen a jogcímen az intézményt 2005-re: 480.004 Ft támogatás illeti meg.

Az összes támogatás (4.954.282 Ft) és a kiutalt támogatás (4.834.000 Ft) különbsége 120.282 Ft, amely az intézményt pótlólag megilleti.

f./ A Kőszeg Város és Vonzáskörzete Többcélú Kistérségi Társulása fenntartásában működő kőszegi székhelyű 4 óvoda, 2 általános iskola, valamint a zeneiskola esetében teljes körű pénzügyi-gazdasági vizsgálatáról az önkormányzat külső ellenőrzés keretében 2004-2005-ben gondoskodott, így erre 2006-ban nem volt szükség. A Társulás 2007. évi ellenőrzési terve tartalmazza a 193/2003 (XI. 26) Korm. sz. rendelet 2.§. a) pontjában megfogalmazott, az intézmények működésre vonatkozó szabályszerűségi ellenőrzések elvégzésére szóló önkormányzati kérést
.
II./ A 2007. évi ellenőrzési terv módosítása

A 2007. évi ellenőrzési tervben az önkormányzat, a polgármesteri hivatal működésének, gazdálkodásának szabályozott-ságára, szabályosságára vonatkozó vizsgálatok kerültek meghatározásra. A jelenleg folyamatban lévő hatásköri,- feladat,- és szervezeti módosításokkal járó átszervezések ismételten szükségessé teszik az ellenőrzési nyomvonalak meghatározását, a kockázat,- valamint a szabálytalanságok kezelési rendszerének átalakítását. A képviselő-testület az SZMSZ módosítását 2007. márciusban tárgyalja, melynek az előzőekben ismertetettek is részét képezik. Ugyanakkor elmondható, hogy a fenti rendszer folyamatos karbantartást, fejlesztést igényel. Az előzőek miatt a 2007. évi ellenőrzési terv módosítása jelenleg nem indokolt, mivel az eredetileg meghatározott vizsgálatok eredményeként – reményeink szerint - olyan információk állnak majd rendelkezésre, amelyek a szabályszerű működés feltételeinek erősítése mellett annak hatékonyságát is szolgálhatják.

Kőszeg Város Önkormányzatának Pénzügyi, Jogi és Igazgatási bizottsága az előterjesztést megtárgyalta és azt egyhangúlag elfogadásra ajánlja azzal a kiegészítéssel, hogy a jelzett hiányosságokat az intézményvezetők az ellenőrzési tervben foglaltak szerint pótolják, amelyek kerüljenek utóellenőrzésre.

Kérem Önöket, hogy az előterjesztést tárgyalják meg, véleményüket mondják el, javaslataikat fogalmazzák meg, a határozati javaslatot fogadják el!

Kőszeg, 2007. február 6.

A jegyző nevében:

Fehér Csaba s.k.
belső ellenőr




HATÁROZATI JAVASLAT


1. Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a 2006-évi ellenőrzési terv végrehajtásáról szóló beszámolót elfogadja.
Utasítja az érintett intézmények vezetőit a feltárt hiányosságok ellenőrzési szabályzatban foglaltak szerinti megszüntetésére.

Felelős: Dr. Tóth László jegyző, Kovács István igazgató, intézmények vezetői
Hivatali felelős: Fehér Csaba belső ellenőr
Határidő: 2007. június 30.

2. Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete elrendeli az 1. pontban meghatározottak utóellenőrzését.

Felelős: Dr. Tóth László jegyző
Hivatali felelős: vizsgálat vezetők, Fehér Csaba belső ellenőr
Határidő: 2007. augusztus 31.