2007. Június 26., Kedd, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés

Lehetőségek
Mentés saját gépre:
Előterjesztés letöltése
Az eredeti dokumentumot - a gyorsabb letölthetőség érdekében - zip formátumba tömörítve tettük letölthetővé.
A zip formátumú állományok megnyitásához használja a WinZip programot, amit közvetlenül letölthet innen.
Off-line olvasás:
Előterjesztés nyomtatása
Kapcsolódó anyagok
Az ülés beharangozója:
Meghívó olvasása
Miről volt szó az ülésen:
Előterjesztések olvasása
1. - A szociális igazgatásról, az egyes szociális ellátási formák szabályairól és a gyermekek védelméről szóló 10/1993. (V. 27.) önkormányzati rendelet módosítása
2. - Az önkormányzat vagyonáról és a vagyonnal való gazdálkodás szabályairól szóló 1/2007. (II. 2.) önkormányzati rendelet módosítása
3. - A települési szilárd hulladékkal kapcsolatos köztisztasági közszolgáltatás kötelező igénybevételéről szóló 21/2001. (XI. 1.) önkormányzati rendelet módosítása
4. - A Kőszeg Város és Vonzáskörzete Többcélú Kistérségi Társulás működéséről szóló megállapodás módosítása
5. - A II. Nemzeti Fejlesztési Terv helyi feladatai és projekt elképzelései
6. - A 2007. évi vagyonhasznosítási terv időarányos teljesítése
7. - A Kőszegi Városüzemeltető és Kommunális Szolgáltató Kht. alapító okiratának módosítása
8. - A belváros forgalmi rendjének felülvizsgálata
9. - A Kossuth L. utca és a Táncsics M. utca közötti terület (városmajor) hasznosítására, fejlesztésére kiírandó pályázat elkészítésének elrendelése
10. - A lakótelep V. ütem területének hasznosítására pályázat elkészítésnek elrendelése
11. - Beszámoló a Városi Diákönkormányzat tevékenységéről.
12. - Tájékoztató a Jurisich Miklós Gimnázium és Középiskolai Kollégium helyzetéről
13. - Beszámoló a Jurisics-vár felújításnak előkészületeiről
14. - A Jurisics-vár Művelődési Központ és Várszínház létszámába intézménytakarító átvétele.
15. - Tájékozató a nyilvános WC-k elhelyezésnek lehetőségeiről.
16. - Kőszegi Városüzemeltető és Kommunális Szolgáltató Kht. telephely racionalizálá-sa.
17. - Az Ólmódi út és a Rohonci úti járda felújítása
18. - A helyi közérdekű televíziós műsorok készítésére vonatkozó ajánlattételi felhívás jóváhagyása
19. - A Kőszegi Sportegyesület támogatási kérelme.
20. - A Kőszegi Sportegyesület Ökölvívó Szakosztályának támogatási kérelme
21. - Állásfoglalás a Vas Megyei Markusovszky Kórház megszüntetéséről, átszervezésé-ről
22. - Beszámoló a polgármesteri hivatal 2006. évi munkájáról
23. - Törvényességi észrevétel megtárgyalása
24.a - Az új temető kialakításához szükséges területek megvásárlása
24.b - Lakás és ingatlancsere kérelem
24.c - A Liszt F. u. 30. alatti ingatlan hasznosítása
24.d - A Velemi u. 36/C. alatti bérlakás átminősítése
25. - Az Idősek Gondozóháza építés és Hajléktalanszálló korszerűsítés beruházás mobília III. közbeszerzési eljárás eredményhirdetése
26. - Jelentések a lejárt határidejű határozatokról
16. napirendi pont:
Kőszegi Városüzemeltető és Kommunális Szolgáltató Kht. telephely racionalizálá-sa.

ELŐTERJESZTÉS
Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testülete
2007. június 26-i ülésének
16. napirendi pontjához

TISZTELT KÉPVISELŐ-TESTÜLET!



A Kőszegi Városüzemeltető Kht. tevékenységét vizsgáló bizottság javaslatára a Képviselő-testület elrendelte egy telephely racionalizálási javaslat elkészítését.

Jelenleg a Kőszegi Városüzemeltető Kht. három telephellyel rendelkezik. Ezek mindegyikét külön is vizsgálva teszek javaslatot a telephely racionalizálására.

1. számú telephely: Kőszeg-hegyaljai Regionális Hulladéklerakó
A telephely 0117/3 és a 0118/2 helyrajzi számon helyezkedik el.
A 0117/3 hrsz-on található a régi hulladéklerakó még rekultivációra váró 2,2 hektáros területe, valamint itt épült meg az inert hulladék feldolgozó betontér és a komposztálótelep. Ezen a területen van még a Regionális Hulladéklerakó porta- és szociális épülete, a Hulladékudvar válogató csarnoka (maradék terület).
A 0118/2 hrsz-ú terület egy részén épült az új hulladéklerakó tárolótere, csurgalékvíz-medencéje, valamint egy szolgalmi út a Téglagyár részére.
A 0117/3 hrsz-on lévő rekultiválandó terület kapcsán minden eddigi fórumon egyetértés volt abban, hogy a területet a rekultivációs kötelezettség átvállalása fejében értékesíteni kell. (Legutóbbi rendkívüli ülésén a Városfejlesztési, Vagyonügyi és Környezetvédelmi Bizottság is ilyen határozatot hozott, és a 2007 évi költségvetésből is kikerült a rekultivációs költség előirányzata.) Ehhez a területet a mellékelt vázlat szerint meg kell osztani.
A 0118/2 hrsz-ú területből a hulladéklerakó, a csurgalékvíz tároló és az út által elfoglalt területen kívül kb. 56.000 m2 jelenleg hasznosítatlan, illetve a Téglagyár itt helyezi el hulladékait. A területre a Téglagyárnak rekultivációs kötelezettsége van (ez gyakorlatilag feltöltést jelent).
A terület korlátozott hasznosíthatóságából eredő csekély fajlagos értéke ellenére a nagy terület miatt értékesítés esetén érdemleges bevételt jelenthet az Önkormányzat részére. Ehhez a területet meg kell osztani a mellékelt vázlat alapján.

2. számú telephely: Kossuth L. u. 3. szám alatti irodaépület
Az irodaépület a Városmajorban a Piac és a Tűzoltóság szomszédságában található. Az irodai rész bruttó alapterülete 461,7 m2. Hasznos alapterülete 387 m2. Távhős fűtésű. Tizennégy év alatt teljesen felújítottuk (nyílászáró- és burkolatcserék, festés), jó állapotú. Az irodák és a Tűzoltóság közötti 113 m2-es termet jelenleg a levéltár használja raktárként. A Kőszegi Városüzemeltető Kht. létrehozásakor végrehajtott létszámcsökkentés miatt 5 iroda megürült. Ezek közül egyet jelenleg bérbeadással hasznosítunk. Az irodaépület, levéltár és Tűzoltóság felett tiszta önkormányzati tulajdonú, komfortos (szilárd tüzelésű) bérlakások találhatók (16 db).
Mivel az Önkormányzat az irodát is érintő területre más – számomra ismeretlen és állandóan változó – fejlesztési koncepcióval rendelkezik, és mivel a város vezetői jóval az előterjesztés megírása előtt a sajtóban már tényként közölték, hogy a Kőszegi Városüzemeltető Kht. irodája az Alsó krt. 42-44. szám alá költözik, javaslom, hogy az iroda kiürítését és áthelyezését 2008. május 31-i határidővel rendelje el a Képviselő-testület.
Az Alsó krt. 42-44. szám alatti szociális épület átalakítása mintegy 20 millió Ft-os beruházást jelent. Mivel jelenlegi állás szerint ehhez önkormányzati segítséget nem várhatunk, sőt a 2007 évi költségvetésünkben erre a célra megjelölt 20 millió Ft-os forrásból az Önkormányzat 8 millió Ft-ot intézményfenntartásra elvont, a beruházást saját erőből a források és kapacitások rendelkezésére állása szerint 2008. május 31-ig tudjuk végrehajtani.
Az áthelyezéssel kapcsolatban szeretném jelezni, hogy az ügyfélszolgálat (hulladékgyűjtés, ingatlankezelés, fizető parkoló) áthelyezése az Alsó körútra a lakosság számára és a Kőszegen kívüli ügyfeleink számára is bizonyos kényelmetlenséget okoz. Tekintettel azonban az 5 fős adminisztratív létszámra, és arra, hogy az ügyfélszolgálatok további feladatokat is ellátnak (pénztár, könyvelés, posta stb.) és minden ügyfélszolgálat speciális ismereteket igényel, a szolgáltatást csak egy irodában, az Alsó krt-on tudjuk megoldani.
Az áthelyezéssel kapcsolatban meg kell oldani továbbá a Levéltár áthelyezését is.

3. számú telephely: Alsó krt. 42-44.
A telephelyen található a porta-iroda épület, a leendő irodának helyet adó szociális épület, műhelyek, raktár iroda, tároló épületek, volt "barakk" épületei (nyitott színek), garázs épület 1200 m2, továbbá több, jelenleg nem használt terület.
A telephely a korábbi meggondolatlan vagyonhasznosítási gyakorlat miatt teljesen szétszabdalt, az Önkormányzaton kívül további három tulajdonossal rendelkezik. A jelenleg használaton kívüli, még önkormányzati tulajdonban lévő terület hasznosításáról célszerű azután dönteni, miután az Önkormányzat által támogatott bio-etanol üzem kérdése legalább megvalósíthatósági tanulmány szintre eljut, mivel az üzem létrehozása érintheti az általam jelzett területeket (2869/14, 2869/16 hrsz.).

Kérem, az előterjesztéssel kapcsolatos állásfoglalásunkat kialakítani szíveskedjenek.
A városfejlesztési, vagyonügyi és környezetvédelmi bizottság megtárgyalta az előterjesztést, annak tartalmával egyetértett, de javasolta, hogy a telephely ügyében kerüljön kidolgozásra több alternatíva, többek között a Kossuth L. u. 15. alatti ingatlan is.


Kőszeg, 2007. június 21.


Tisztelettel:

Kovács István s. k.
igazgató


HATÁROZATI JAVASLAT

Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete elrendeli a kht. telephely racionalizálásával kapcsolatosan további alternatívák és lehetőségek kidolgozását, amelyeket a képviselő-testület 2007. augusztusi ülésére kell előterjeszteni.

Felelős: Kovács István igazgató
Határidő: értelemszerűen.