2018. Február 15., Csütörtök, 14:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés

Lehetőségek
Mentés saját gépre:
Előterjesztés letöltése
Az eredeti dokumentumot - a gyorsabb letölthetőség érdekében - zip formátumba tömörítve tettük letölthetővé.
A zip formátumú állományok megnyitásához használja a WinZip programot, amit közvetlenül letölthet innen.
Off-line olvasás:
Előterjesztés nyomtatása
Kapcsolódó anyagok
Az ülés beharangozója:
Meghívó olvasása
Mi történt az ülésen:
Jegyzőkönyv olvasása
Miről volt szó az ülésen:
Előterjesztések olvasása
1. - A Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal 2018. évi költségvetésének jóváhagyása.
2. - A 2018-2021. évekre vonatkozó középtávú tervezés keretszámainak jóváhagyása.
3. - Kőszeg Város Önkormányzata 2018. évi költségvetéséről szóló önkormányzati rendelet megalkotása.
4. - A közterület-használatról és a városkép védelméről szóló 1/2000. (II. 1.) önkormányzati rendelet módosítása.
5. - A 2018. évi vagyonhasznosítási koncepció jóváhagyása.
6. - A Justfood Kft.-vel kötött, közétkeztetésre vonatkozó szolgáltatási szerződés módosítása.
7. - Az általános iskolai körzethatárok véleményezése.
8. - Bölcsődei intézményi térítési díj megállapítása.
9. - A Jurisics-vár Művelődési Központ és Várszínház létszámkeretének a megemelése.
10. - A Kőszegi Városi Múzeum intézményvezetői pályázati felhívás jóváhagyása.
11. - Egy mappában a 2018. február 15-i képviselő-testületi ülés anyagai.
3. napirendi pont:
Kőszeg Város Önkormányzata 2018. évi költségvetéséről szóló önkormányzati rendelet megalkotása.

Kőszeg Város Önkormányzata 2018. évi költségvetéséről




Az államháztartásról szóló 2011.évi CXCV. törvény és végrehajtási rendelete alapján az önkormányzat 2018. évi költségvetését az alá-bbiak szerint terjesztem elő:


A Kormány gazdaságpolitikájának középpontjában a gazdaság további erősítése és a gazdasági növekedés megőrzése áll. A 2018. évben kiemelt szerepet kap a minimá-lbér, valamint a garantált bérminimum emelése, a pedagógus életpálya modell folytatása.


Központi forrásból származó bevételek:

A 2018. évben az önkormányzati fela-datellátás finanszírozási rendszere az előző évit követi, lényeges változás a finanszírozási struktúrában nem várható. Minden bevétel kötött felhasználású, tételesen kimutatott el-számolással kell a felhasználásukat bizonyítani.

Az általános működési támogatáson belül a településüzemeltetési, fenntartási feladatokhoz (zöldterület és közterület fenntartás, utak, hidak fenntartása, a közvilágítás és a köztemetők üzemeltetése) kapcsolódó támogatás az önkormányzat 2016. év végi statisztikai adatai, és a támogatások településkategóriák szerint meghatározott fajlagos összege alapján történik. A központi költségvetés továbbra sem biztosít támogatást például a településtisztasági felada-tokra.
Az önkormányzati hivatal támogatásánál a közös hivatal székhely települése jogosult a tel-jes támogatás igénylésére. A közös hivatal fen-ntartásához így Velem és Bozsok önkormányzata a normatíva felett járul hozzá.
A települési önkormányzatok szociális feladatainak egyéb támogatása jelentős össze-get tesz ki (34 272 000 Ft), mely települési támogatásokra, a Kőszegi Szociális Gondozási Központ által ellátott szociális, gyermekvédelmi gyermekjóléti feladatokra, bölcsődei ellátásra, valamint gyermekétkez-tetésre használható fel.
Az egyes feladatokra célzottan kapott támogatásokat csökkenti a beszámítás összege, amelynél figyelembe veszik az önkormányzat adóerő-képességét is, a beszámítás összege így 2018. évben 41 507 133 Ft-ot jelent Kőszeg esetében.

A gyermekétkeztetés támogatási rendszere követi a 2014-től kialakított struktúrát. A feladathoz az ellátottak arányában számolt bé-rtámogatás (58 482 000 Ft) illetve üzemeltetési támogatás kapcsolódik (88 9745 076 Ft) amely az előző évben eredeti előirányzatként kapott összegnél magasabb mértékű. A fentiek alapján a gyermekétkeztetésre célzottan kapott összegen túl az önkormányzatnak a kiadások 16 %-át kell hozzátennie (kb. 35 millió Ft-ot), ugyanakkor ez is elszámolható a szociális feladatokra kapott egyéb támogatás terhére.
A tartózkodás utáni idegenforgalmi adó bevételhez forintonként 1 Ft támogatás kapcso-lódik.
A gépjárműadó bevételéből 40% marad az önkormányzatnál.
Az intézményi feladatok támogatásánál a könyvtári és közművelődési feladatokhoz az előző évivel magasabb összegű fajlagos támogatás kapcsolódik, lakosságszám alapján 1 210 Ft/fő összegű támogatás illeti meg az önkormányzatot. A múzeum támogatása az előző évinél magasabb összegű (29 480 000 Ft).

Kőszeg Város Önkormányzata fenntartásában lévő intézmények közül a Kőszegi Szociális Gondozási Központ, Központi Óvoda és Bölcsőde Többcélú Közös Igazgatású Köznevelési Intézmény és az Újvárosi Óvoda feladataira igényelt támogatás 351 400 354 Ft. A költségvetés tartalmazza az intézmények normatíva feletti támogatásának átadását is a feladatellátási megállapodásnak megfelelően megosztva.

Az eredeti előirányzatként megállapított központi támogatások a minimálbér emelkedé-sének fedezetét nem tartalmazzák. Előzetes in-formációk alapján későbbiekben kiegészítő támogatás formájában fognak ezen összegekre támogatást biztosítani.


A tervezett feladatok finanszírozása:

A köznevelés területén az óvodai ellátás fi-nanszírozása során a szakmai jogszabályi előírások alkalmazásával a központi költségve-tés biztosítja az óvodapedagógusok, és a munkájukat közvetlenül segítők kötelező il-letményét és ezek járulékait, figyelembe véve a törvény nevelésszervezési paramétereit. A szakmai dolgozók bértámogatása a peda-gógusok esetében emelést nem tartalmaz. A bölcsődében foglalkoztatott felsőfokú vég-zettséggel rendelkező kisgyermeknevelőket be-sorolták a pedagógus életpálya-modellbe, melynek pénzügyi fedezetét központi forrásból biztosítják. A bölcsődék esetében 2018-tól a támogatási rendszer hasonlóképen működik, mint az óvodáknál. A Bölcsőde üzemeltetése majdnem 100 %-ban finanszírozható. Emellett kötött felhasználású támogatás igényelhető az óvodák működtetéséhez.

A működés bevételi forrásai:

A működési saját bevételek az előző évihez képest jelentősen nem növekednek. A gyermekétkeztetés térítési díjai 2018. évtől minimálisan emelkednek. A Kőszegi Szociális Gondozási Központ működési bevételei sem emelkednek jelentősen.
A költségvetési működési bevételek között a helyi adó bevételek hangsúlyos részt képviselnek, a tervezett adóbevétel 489 859 309 Ft, amely tartalmazza a gépjárműadók (35 845 884 Ft), valamint a kedvezmények, mentességek összegét is.

A működési kiadások tervezése:

Az önkormányzat számára elsődleges cél az intézményrendszer és az önkormányzat működőképességének megőrzése, a kiadások tervezésénél ezt az elvet vettük figyelembe.

A költségvetési törvény elvei alapján az in-tézményeknek egységes szempontrendszert határoztunk meg.

A működési kiadások között szerepel több, már elnyert pályázat is. Az Alpannónia pályáz-athoz 753 000 Ft összegű működési kiadás kapcsolódik 2018. évben.
A TOP-5.2.1 Helyi foglalkoztatási együttműködés pályázathoz (Foglalkoztatási paktum) 2017. év elején meg is érkezett előfinanszírozásként a támogatás összege, ebből 2018. évben várhatóan 17 251 596 Ft kerül működési kiadásokra kifizetésre, a következő évek kiadásainak fedezete 29 026 352 Ft összegben tartalékba helyezésre került.

A személyi juttatásoknál a központi bértábla szerinti bérek nem emelkedtek, ugyanakkor a minimálbér jelentősen változott. A peda-gógusok illetményemelkedését, valamint a ped-agógus munkát közvetlenül segítők béremelését (ezeket ágazati jogszabályok tartalmazzák) val-amint a kötelező átsorolásokat, és az egyéb tör-vény szerinti kötelező juttatásokat a tervezésnél figyelembe vettük.
Az alapilletmények előirányzatának tervezése 100%-on történt (kivétel a Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal, ahol a tervezése 97%-on történt), nem rendszeres juttatások között adható juttatások nem szerepelnek, a pótlékok köre nem bővült.

A minimálbér kötelező emelkedésével számolni kellett, ugyanakkor fedezete egyenlőre nem biztosított, béren kívüli jut-tatások tervezésére lehetőséget biztosítottunk az intézmények esetén. Ez 8000 Ft/fő/hó Erzsébet utalvány formájában történne minden közalkalmazott részére.

A köztisztviselők illetményalapja 2018-tól az 24/2017.(XII.22.) számú Önkormányzat rende-lete alapján változott 38.650 Ft-ról 42.500 Ft-ra. A közös hivatal személyi kiadásainál az átsorolásokkal, illetve a minimálbér emelkedé-sével számoltunk.



A munkaadót terhelő szociális hozzájárulási adó mértéke 22 %-ról 19,5 %-ra csökkent.

A dologi kiadásoknál a meglévő szerződése-ket, valamint a teljesített kiadásokat vettük figyelembe. A városüzemeltetési feladatoknál a kft. által 2018. évre igényelt (áremelkedé-sekkel kalkulált) 162 495 653 Ft helyett 9 723 079 Ft-tal csökkentett keret került beépítésre a költségvetésbe 152 772 574 Ft, ez az összeg még így is magasabb a 2017.évi 141 7365 586 Ft-nál. Az előterjesztéshez csatoljuk a kft. által részletesen, feladatonként kidolgozott 2018. évi díjakat.
A dologi kiadások között nem jelentősen emelkedtek a vásárolt élelmezés kiadásai, mivel a szolgáltató 5 %-os nyersanyagnorma emelést kért. A gyermekétkeztetési felada-toknál az ellátottak számának változásával, az önkormányzati rendelet szerinti nyer-sanyagnorma összegével, valamint a szolgál-tatóval megkötött szerződés szerinti rezsiköltséggel számoltuk a kiadásokat.

A 2018. évi költségvetést a fenntartott és fi-nanszírozott intézményeknél is egységes elvekkel terveztük.

Az ellátottak pénzbeli juttatásait a tavalyi szinthez hasonló összegben terveztük. Ezen ki-adások elszámolhatóak a települési önkormányzatok egyéb szociális feladatainak támogatása terhére.

A civil szervezetek, önkormányzati feladatot ellátó egyesületek támogatási összegei a kér-elmeket, a megkötött feladat átvállalási és együttműködési megállapodásokat, illetve az önkormányzat anyagi lehetőségeit figyelembe véve kerültek megállapításra.

Az év közbeni váratlan események kezelésére 1 500 000 Ft összegű vis maior tartalék került elkülönítésre. Amennyiben a minimálbér emelkedéssel kapcsolatos kifizetésekre későb-biekben érkezik támogatás, akkor annak egy részével lehet a tartalék összegét növelni.

A vagyonhasznosítással kapcsolatos költségek (tulajdoni lap másolatok, értékbecslések, tele-kalakítások) fedezetére 2 000 000 Ft összeget tartalmaz a költségvetés, ezen felül 1 000 000 Ft tartalékot képeztünk.

A fejlesztési tervek meghatározásánál számba kell venni, hogy mennyi fejlesztési forrás áll rendelkezésre (4. melléklet). Fontos szempont a fejlesztési bevételek és kiadások összhangja, mely a tervezetben biztosított. A fejlesztések között szereplő Eszterházy oltár restaurálása a 2016. évben megkapott, valamint a 2017. és 2018. évben várható támogatásból teljes egészében fedezhető. A beruházás teljes össze-ge a két évben összesen 30 000 000 Ft , ebből a 2018. évben 5 335 793 Ft kerül kifizetésre.
Az önkormányzat a 1818/2016. (XII.22.) Korm. határozatban megítélt támogatást a tűzoltóság áthelyezésére fordíthatja.
Az önkormányzat a 1717/2017. (X.3.) Korm. határozatban megítélt támogatást a Posztó utcai parkoló kialakítására fordíthatja.
Továbbá TOP projekt források érkeztek 2017-ben, amelyek maradványa 945 009 605 Ft.
Az önkormányzat a 1115/2017. (III.7.) Korm. határozatban megítélt Sgraffittós ház támogatásából 85 119 976 Ft-tal rendelkezünk a 2018. évi költségvetésben. A fenti támogatások képezik a felhalmozási bevételek 82 %-át. A fentieken túl 2 815 928 Ft összegben számoltunk kölcsön törlesztéssel. Azonban a vagyonhasznosítási bevételek (198 750 562 Ft) teljesítése rendkívül fontos, mert a saját beruházások csak a bevételek tel-jesítése után indíthatók el.

A fejlesztési kiadások (5. melléklet) között elsősorban a már megítélt, illetve folyósított támogatásokból megvalósítandó kiadások szerepelnek. Ezek tételesen a mellékeltben talá-lhatóak.


A költségvetéssel egy időben szükséges elfogadnia az önkormányzat középtávú tervét is a saját bevételek és az adósságot keletkeztető ügyletek értékéről. A korábbi években elfoga-dott középtávú tervezéshez képest a 2018-2021. évre vonatkozó adatok eltérésének in-dokai (az Áht. 24. § (2) bekezdése alapján) a következők:
A 2017-2020. évre vonatkozó – előző évben elfogadott – adatokat a költségvetési rendelet-tervezet elkészítésekor felülvizsgáltuk a változó gazdasági környezet, az önkormányzat rende-letei, az ingatlanok és egyéb vagyon iránti kereslet tapasztalatai alapján, illetve figyelembe vettük az előző év teljesítési adatait is, és ennek megfelelően állapítottuk meg a főbb keretszámokat. A helyi adók esetén évek óta jelentősen meghaladja a teljesítés az előző középtávú tervezésben szerepeltetett bevételek összegét, így a tervezett helyi adó bevételt min-den évben emelésre került a középtávú ter-vezésben.

Összegezve elmondható, hogy a költségvetés egyensúlyát úgy lehetett fenntartani, hogy min-imális összegű tartalék képzésére volt le-hetőségünk. A váratlan előre nem látható ki-adások fedezésére nagyon csekély tartalékkeret áll rendelkezésünkre, mivel a minimálbér eme-lésének fedezete egyenlőre nem biztosított. Ahhoz, hogy a rendelettervezetben szereplő keretösszegek tarthatóak legyenek egy nagyon szoros és fegyelmezett gazdálkodásra van szükség a 2018. évben.

A rendelettervezetet a a Városfejlesztési, Ide-genforgalmi, Környezetvédelmi és Vagyonügyi Bizottság megtárgyalta a vonal alatti tételeknél az első helyre a Várkör 53. pincebeázás megoldását javasolta és a képviselő-testületnek ezen módosítással elfogadásra ajánlotta, a Kul-turális, Oktatási, Szociális, Egészségügyi és Sport Bizottság megtárgyalta és elfogadásra ajánlotta, Pénzügyi, Jogi és Rendészeti Bizottság a vonal alatti tételek közűl a Központi orvosi ügyelet és az Egészségház klímaberendezésének vonal fölé tételét javasol-ta a vagyonhasznosítási bevétel tételének me-gemelésével szemben és ezen módosítással képviselő-testületnek elfogadásra ajánlotta.


Kőszeg, 2018. február 9.

Huber László s. k.
polgármester











Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
…/2018.(II.16.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2018. évi költségvetéséről



Kőszeg Város Önkormányzatának képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében me-ghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében eljárva, az 5.§ (4) bekezdés tekintetében a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 143.§ (4) bekezdés h) pontjában, a 12.§ (2) bekezdés tekintetében a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 226.§ (7) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és f) pontjaiban meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:


1. A rendelet hatálya

1. §

(1) A rendelet hatálya Kőszeg Város Önkormányzatának képviselő-testületére és annak bizottságaira, a képviselő-testület hivatalára, és az önkormányzat intézményeire terjed ki, és meghatározza az ön-kormányzat bevételeit és kiadásait, figyelemmel az önkormányzat és az általa fenntartott költségvetési szervek kiemelt előirányzatának megállapítására, valamint a 2018. évi gazdálkodás főbb szabályaira.
(2) E rendeletben foglaltak végrehajtását az önkormányzat képviselő-testülete, pénzügyi bizottsága, polgármestere, jegyzője a gazdálkodás szabályszerűségének ellenőrzése mellett költségvetési ellenőr-zések, valamint a költségvetési szervek vezetőinek általános és eseti jellegű gazdasági beszámoltatásá-val ellenőrzi.

2. A költségvetés bevételeinek és kiadásainak főösszege, és finanszírozásának módja

2. §

A képviselő-testület az önkormányzat és az irányított intézmények együttes 2018. évi költségvetését
1 921 703 707 Ft költségvetési bevétellel
3 263 065 147 Ft költségvetési kiadással
1 341 361 440 Ft hiánnyal
28 549 927 Ft finanszírozási kiadással
1 369 911 367 Ft belső finanszírozási bevétellel
0 Ft külső finanszírozási bevétellel

állapítja meg.

3. Az önkormányzat bevételi és kiadási főösszegének megoszlása

3. §

Működési célú költségvetési bevételek:
 működési célú támogatások államháztartáson belülről 890 978 777 Ft
 közhatalmi bevételek 489 859 309 Ft
 működési bevételek 258 005 190 Ft
 működési célú átvett pénzeszköz 28 095 435 Ft
Működési célú költségvetési bevételek összesen: 1 666 938 711 Ft

Felhalmozási célú költségvetési bevételek:
 Felhalmozási célú támogatások államháztartáson belülről 41 720 075 Ft
 Felhalmozási bevételek 198 750 562 Ft
 Felhalmozási célú átvett pénzeszközök 14 294 359 Ft
Felhalmozási célú költségvetési bevételek összesen: 254 764 996 Ft

Költségvetési bevételek összesen: 1 921 703 707 Ft

Működési célú költségvetési kiadások:
 a személyi jellegű kiadások 735 842 951 Ft
 a munkaadókat terhelő járulékok 164 004 809 Ft
 a dologi jellegű kiadások 852 854 636 Ft
 ellátottak pénzbeli juttatásai 24 500 000 Ft
 egyéb működési célú kiadások 88 986 530 Ft
Működési költségvetési kiadások összesen: 1 866 188 926 Ft

Felhalmozási célú kiadások:
 beruházások 1 280 020 689 Ft
 felújítások 104 421 475 Ft
 egyéb felhalmozási célú kiadások 12 434 057 Ft
Felhalmozási kiadások összesen: 1 396 876 221 Ft

Költségvetési kiadások összesen: 3 263 065 147 Ft

Költségvetési egyenleg (bevételek és kiadások különbözete)
 működési bevételek és kiadások egyenlege - 199 250 215 Ft
 felhalmozási bevételek és kiadások egyenlege - 1 142 111 225 Ft

Költségvetési egyenleg: - 1 341 361 440Ft

Belső finanszírozás bevételei
 működési célú 2018. évi pénzmaradvány 227 800 142 Ft
 fejlesztési célú 2018. évi pénzmaradvány 1 142 111 225 Ft

Külső finanszírozás bevételei
 működési célú hitelfelvétel 0 Ft
 fejlesztési célú hitelfelvétel 0 Ft

Külső finanszírozás kiadásai
 fejlesztési hitelek törlesztése
 államháztartáson belüli megelőlegezések visszafizetése 28 549 927 Ft

Külső finanszírozás egyenlege(bevétel-kiadás): - 28 549 927 Ft


Finanszírozási célú műveletek egyenlege: 1 341 361 440 Ft


Az 1. melléklet az önkormányzat bevételeit és kiadásait tartalmazza kiemelt előirányzatonkénti bon-tásban.
A 3. §-ban megállapított bevételek jogcímenkénti és intézményenkénti, valamint a kiadások intézmé-nyenkénti részletezését a 2. és a 3. melléklet, a felhalmozási bevételek célonkénti részletezését a 4. melléklet, a felhalmozási kiadások célonkénti részletezését az 5. melléklet tartalmazza.
A 6. melléklet az önkormányzat - a Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. törvény 3.§ (1) bekezdése szerinti - adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fenn-álló kötelezettségeit, illetve a 45.§ (1) bekezdés a) pontja felhatalmazása alapján kiadott jogszabályban meghatározottak szerinti saját bevételeit, a 7. melléklet az európai uniós forrásból finanszírozott pro-jektek bevételeit és kiadásait, valamint az önkormányzat ilyen projektekhez történő hozzájárulásait tar-talmazza.

4. A 2018. évi költségvetés végrehajtásának szabályai

4. §

(1) A költségvetési szervek vezetői felelősek saját költségvetésükért és a költségvetési rendeletben foglaltak megtartásáért, a gazdálkodási lehetőségek és kötelezettségek összhangjáért.
(2) A feladat elmaradásból származó személyi és dologi megtakarítások felhasználására csak a kép-viselő-testület engedélyével kerülhet sor.
(3) A költségvetési szervek a jóváhagyott kiemelt előirányzatokon belül köteles gazdálkodni. Valam-ennyi költségvetési szerv köteles a jóváhagyott kiemelt előirányzatokat betartani. Az előirányzat túllé-pés fegyelmi felelősséget von maga után.

5. §

(1) Az önkormányzat nevében hitel felvételéről, a folyószámla hitelkeret szerződés megkötéséről, il-letve az önkormányzat részesedésként kimutatott értékpapírjainak értékesítéséről, vagy ilyen értékpa-pírok vásárlásáról a képviselő-testület jogosult dönteni, az elfogadott feltételekkel a vonatkozó jogsza-bályoknak megfelelően előkészített hitelszerződés, illetve értékpapír értékesítési szerződés aláírására a polgármestert felhatalmazza.
(2) Forgatási célú, rövid lejáratú (éven belüli) értékpapírok vásárlásáról – az átmenetileg le nem kötött források terhére - , illetve eladásáról, amely műveletek célja kamat, hozam elérése a polgármester jo-gosult dönteni.
(3) Az önkormányzattal szemben fennálló elismert követelések faktorálására vonatkozó nyilatkozat tételéről a polgármester jogosult dönteni.
(4) A képviselő-testület a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 68.§ (4) bekezdésében meghatározott forrásfelhasználás mértékét 0 Ft-ban határozza meg.

6. §

(1) A költségvetési szerv saját hatáskörében végrehajtott előirányzat-változtatásáról a polgármester a képviselő-testületet tájékoztatja.
(2) A polgármester a Magyar Államkincstár felé teljesítendő havi adatszolgáltatások megfelelő tel-jesítése érdekében a kiemelt előirányzatok között átcsoportosítást hajthat végre úgy, hogy az átcsopor-tosítás a rendeletben meghatározott feladat ellátását nem érinti.
(3)A rendelet 5. mellékletében felsorolt beruházások felhasználási kötöttséggel járó előirányzatként kezelendőek. Egyúttal az intézményvezetői hatáskörben kezdeményezett felújítási, fejlesztési kiadás céljára történő átcsoportosítás és teljesítés kizárólag a képviselő-testület előzetes engedélyével történ-het.
(4) Az önkormányzat a költségvetését, valamint az irányítása alá tartozó költségvetési szervek költ-ségvetését rendeletmódosítással megváltoztathatja.

(5) A költségvetési rendelet módosításáról a képviselő-testület az első negyedév kivételével legalább negyedévenként, augusztus 31-ig, november 30-ig, illetve a tárgyévet követően a költségvetési beszá-moló elkészítésének határidejéig, december 31-i hatállyal dönt. A költségvetési szerv költségvetési be-számolóját a tárgyévet követően legkésőbb február 28-ig megküldi az irányító szerv részére.
(6) A gazdasági szervezettel nem rendelkező költségvetési szerv előirányzatainak változtatását a szerv vezetője kezdeményezi a meghatározott pénzügyi- gazdasági feladatainak ellátását végző költ-ségvetési szervnél. A változtatás végrehajtásához az irányító szerv egyetértése szükséges.
(7) A jóváhagyott kiemelt előirányzatokon belül a részelőirányzatoktól a költségvetési szerv elő-irányzat módosítás nélkül is eltérhet. A költségvetési szerv a kiadási kiemelt előirányzatán belül a ré-szelőirányzatokat megváltoztathatja, kivéve a szolgáltatási díjak csökkentését. A költségvetési szerv a bevételi kiemelt előirányzatán belül a részelőirányzatait megváltoztathatja.
(8) A költségvetési szerv a kiemelt előirányzatok között előirányzat átcsoportosítást csak a képviselő-testület jóváhagyásával hajthat végre.
(9) Az intézményeknél túlóra-, készenléti-, helyettesítési díj, ügyeleti díj elszámolására, kifizetésére átalány alkalmazásával nem kerülhet sor. Az intézményvezető köteles a tételes túlóra-, készenléti-, he-lyettesítési, ügyeleti díj elszámolásához, kifizetéséhez naprakész, ellenőrizhető analitikus nyilvántartást kialakítani, melynek ellenőrzött vezetéséért felelősséggel tartozik.
(10) A tartósan üres álláshelyre jutó személyi juttatások 4 hónapot meghaladó előirányzata év közben jutalmazásra nem használható fel, az kizárólag a feladatellátás zavartalanságát szolgáló többletmunka jogszabály szerinti formában történő elismerésére fordítható.

7. §

Az önkormányzat által az államháztartás alrendszerein kívülre nyújtott támogatások esetében nem indulhat pályázóként, és nem részesülhet támogatásban az, aki a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvényben foglalt korlátozás alá esik.

8. §

Az önkormányzat által nem tervezhető, többletbevételként jelentkező forrásokat, és feladat elmara-dásból eredő előirányzat maradványt elsődlegesen a tervezett bevételi elmaradás pótlására, illetve a működési hitel visszafizetésére kell fordítani.

9. §

(1) Az önkormányzat a maradványát az éves beszámoló készítésekor állapítja meg és hagyja jóvá.
(2) A helyi önkormányzat képviselő-testülete gazdasági szükséghelyzetben a maradvány felhasználá-sát korlátozhatja.

10. §

A kötelezettségvállalás előtt meg kell győződni arról, hogy a jóváhagyott költségvetés fel nem hasz-nált és le nem kötött kiadási előirányzata biztosítja-e a fedezetet.

11. §

(1) Az év közben megjelenő, előre nem tervezhető pályázatokhoz előírt saját erő biztosítása céljából – amennyiben az a költségvetési szerv saját költségvetéséből nem biztosítható - a költségvetési szerv vezetője köteles a pályázatot benyújtás előtt a képviselő-testület elé jóváhagyásra előterjeszteni.
(2) Az elnyert pályázatokkal kapcsolatos előirányzat-módosítást a legközelebbi költségvetési rende-letmódosításban szerepeltetni kell.
(3) A képviselő-testület elrendeli, hogy azon felújítási, fejlesztési és egyéb feladatok végrehajtása, amelyeknek bevételi forrása részben vagy egészében átvett pénzeszköz (kivéve pályázatok), csak ab-ban az esetben indítható, ha a költségvetési elszámolási számlára ezen összegek befizetésre kerültek.
(4) Többletfeladat csak a forrás és előirányzat egyidejű biztosításával vállalható.
(5) Az önkormányzat olyan fejlesztési célt nem tervez, amelyhez a Magyarország gazdasági stabil-itásáról szóló 2011. évi CXCIV. tv. 3. § (1) bekezdése szerinti adósságot keletkeztető ügylet megkötése válik vagy válhat szükségessé.

12. §

(1) Az Önkormányzat engedélyezett létszámkeretét intézményi bontásban a 8. melléklet tartalmazza.
(2) A hivatalnál foglalkoztatott köztisztviselők részére a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 143.§ (2) bekezdése alapján nyújtott bankszámlahozzájárulás 1 000 Ft/hó/fő, azaz 12 000 Ft/év/fő, amelyet a tárgyév március 31-éig készpénzben kell biztosítani.
(3) A hivatal, továbbá az önkormányzat költségvetési szervei dolgozóinak lakásépítési és –vásárlási támogatására fordítható keretösszeg 2018. évben az előző években odaítélt támogatások törlesztőrész-leteiből visszafolyt összeg lehet.
(4) A városrehabilitációs támogatásra fordítható keretösszeget 2018. évben a rendelet nem tartalmaz.

13. §

Önkormányzati beruházás csak a beszerzési szabályzat figyelembe vételével, és a képviselő-testület jóváhagyásával indítható. Beruházási kiadásoknál az előirányzatot várhatóan meghaladó teljesítésről a képviselő-testületet a legközelebbi ülésén tájékoztatni kell.


5. Záró rendelkezések

14. §

Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, rendelkezéseit 2018. január 1. napjától kell alkalmazni.


Kőszeg, 2018. február 09.




Huber László s.k Dr. Zalán Gábor s.k.
polgármester jegyző






Előzetes hatásvizsgálat


Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének a 2018. évi költségvetésről szóló önkormányzati rendelete megalkotásához.


A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17.§-a szerint a jogszabályok előkészítése során előzetes hatásvizsgálat elvégzésével kell felmérni a tervezett jogszabály valamennyi jelentősnek ítélt hatását, a szabályozás várható következményeit. Az előzetes hatásvizsgálat megállapításai a rendelet-tervezet esetében az alábbiak:

1. Társadalmi hatások
A költségvetési rendelet biztosítja a választópolgárok számára az önkormányzat és intézményei 2018. évre tervezett bevételeinek és kiadásainak, pénzügyi-gazdálkodási működésének megismerhetőségét. A rendelet alapján végrehajtott gazdálkodás az állampolgárok számára nyomon követhető, átfogó ké-pet ad az önkormányzat pénzügyi helyzetéről, a végrehajtandó feladatokról, a tervezett fejlesztésekről, lehetőséget teremt az önkormányzati gazdálkodás ellenőrzésére. A rendeletben foglaltak végrehajtása hatással van a társadalomra.

2. Gazdasági hatás
A rendelet nemzetgazdasági hatással bír, mivel az önkormányzat költségvetése az államháztartás része. A rendelet helyi gazdasági hatása közvetett.

3. Költségvetési hatás
A költségvetési rendeletbe foglalt szabályok szigorú betartásával az önkormányzat és a finanszírozott intézmények működése, valamint a tervezett fejlesztések megvalósítása biztosítható.

4. Környezeti, egészségi következmény
A rendeletnek környezeti és egészségügyi következményei nincsenek.

5. Adminisztratív terheket befolyásoló hatások
A rendelet megalkotásának adminisztratív terheket befolyásoló hatása nincs, a szükséges adminiszt-ratív állomány rendelkezésre áll.

6. A jogszabály megalkotásának szükségessége, a jogalkotás elmaradásának várható követ-kezményei
Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23.§ (1) bekezdése alapján a rendelet megalko-tása kötelező. A rendelet megalkotásának elmaradása a Kormányhivatal törvényességi intézkedését vonja maga után.

7. A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
A rendelet végrehajtásához szükséges személyi, szervezeti és tárgyi feltételek rendelkezésre állnak. A költségvetési rendelet elfogadása esetén, a költségvetésben meghatározott pénzügyi feltételek biz-tosíthatók.


(A költségvetés mellékleteit, információs tábláit, a városüzemeltetés tételeit és a könyvvizsgálói véleményt lsd. a letölthető formátumban.)