2017. Február 23., Csütörtök, 09:00 óra, Városháza tanácskozó terme: nyilvános ülés

Lehetőségek
Mentés saját gépre:
Előterjesztés letöltése
Az eredeti dokumentumot - a gyorsabb letölthetőség érdekében - zip formátumba tömörítve tettük letölthetővé.
A zip formátumú állományok megnyitásához használja a WinZip programot, amit közvetlenül letölthet innen.
Off-line olvasás:
Előterjesztés nyomtatása
Kapcsolódó anyagok
Az ülés beharangozója:
Meghívó olvasása
Mi történt az ülésen:
Jegyzőkönyv olvasása
Miről volt szó az ülésen:
Előterjesztések olvasása
1. - A köztemetőkről és a temetkezésről szóló 6/2014. ((II. 28.) önkormányzati rendelet módosítása valamint a temetőüzemeltetési és kegyeleti közszolgáltatási szerződés jóváhagyása.
2. - A Szociális Gondozási Központ 2017. évi intézményi térítési díjának megállapítása.
3. - A szociális igazgatásról és az egyes szociális ellátási formák szabályairól szóló 7/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet felülvizsgálata.
4. - Védőnői és iskola-egészségügyi ellátás részét képező védőnői ellátás szerződés módosítása (Bozsok, Velem).
5. - A fizető parkolók működésének és igénybevételének rendjéről szóló 16/2015. (VI. 26.) önkormányzati rendelet felülvizsgálata.
6. - Beszámoló az önkormányzat által 2016. évben a civil szervezetek számára nyújtott támogatásokról, azok elszámolásáról valamint a polgármesteri keret felhasználásáról.
7. - A Városi Múzeum alapító okiratának módosítása.
8. - Az óvodák önkormányzati fenntartásba vétele.
9. - A Chernel Kálmán Városi Könyvtár valamint a Jurisics-vár Művelődési Központ és Várszínház intézményvezetői pályázatának kiírása.
10. - A Kőszegi Közös Önkormányzati Hivatal létrehozásáról szóló megállapodás módosítása.
11. - A 2017. évi városbejárási terv jóváhagyása.
12. - Az Árpádházi Szent Margitról Nevezett Szent Domonkos Rendi Nővérek Apostoli Kongregációjának terület visszaigénylési kérelme.
13. - A 0201/93 hrsz-ú ingatlan belterületbe vonása.
14. - Jelentések lejárt határidejű határozatokra, beszámoló átruházott jogkörben hozott döntésekről.
15. - Egy mappában a 2017. február 23-i képviselő-testületi ülés anyagai.
16. - Rendkívüli előterjesztés: intézményvezetői megbízás véleményezése.
3. napirendi pont:
A szociális igazgatásról és az egyes szociális ellátási formák szabályairól szóló 7/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelet felülvizsgálata.

Tisztelt Képviselő-testület!

2017. január 1. napjától a Kőszegi Szociális Gondozási Központ Kőszeg Város Önkormányzata fenntartásába került. Ezért szükséges változtatni a szociális igazgatásról és az egyes szociális ellátási formákról szóló 7/2014. (II.28.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Szr.) hatályát. Az Szr. 1. §-ának hatályon kívül helyezésével a szociális szolgáltatások hatálya már nem Kőszeg Város és Térsége Társulása területére és lakosaira fog kiterjedni, hanem Kőszeg Város Önkormányzatának területére és lakosaira.

A képviselő-testület korábbi napirendi pontként tárgyalta a Kőszegi Szociális Gondozási Központ intézményi térítési díjait. Az intézményi térítési díjak az előterjesztés alapján kerültek beépítésre a rendelet-tervezetbe, a döntésnek megfelelően, április 1-jei hatállyal.

A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (a továbbiakban: Szt.) módosításával megváltozott a vagyon fogalma. Emiatt szükségességé vált a rendelet mellékletét képező vagyonnyilatkozat kiegészítése.

Az Szr. 5/D. § (4) bekezdése alapján a jegyző minden év február 5-ig köteles kimutatást kérni a helyben szokásos legolcsóbb temetés költségeinek összegéről (mellékletként csatolva). A kimutatás szerint a legolcsóbb temetés összege 211.330,- Ft (áfával).

Az Szr.-ben a települési támogatások jogosultsági feltételeinek meghatározásánál a jövedelemhatárok a mindenkori öregségi nyugdíjminimumhoz igazodnak. Ennek összege 2008. január 1. óta nem emelkedett (28.500 Ft), ezért tartottuk indokoltnak a jövedelemhatárok felülvizsgálatát. Ezen jövedelemhatárok miatt évről évre kevesebben tudnak települési támogatást igényelni, annak ellenére, hogy szükségük lenne rá. A rendelet-tervezet alapján így az kaphatna általános települési támogatást, akinek
a) a családjában az egy főre jutó havi jövedelem a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 190%-át (54.150 Ft);
b) egyedülálló esetén a havi jövedelem a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 190%-át (54.150 Ft);
c) egyedülélő esetén a havi jövedelem a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 240%-át (68.400 Ft);
d) a gyermekét egyedülállóként nevelő szülő családjában az egy főre jutó havi jövedelem a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 230%-át (65.550 Ft)
nem haladja meg.

A rendelet-tervezet szerint a lakhatási kiadások viseléséhez adható települési támogatás esetében is emelkedne a jövedelemhatár 85.500 Ft-ra. Ez az emelés kb. 60 főnek jelenthetne támogatást.

Az Szr. 5/C. §-a szerint évente két alkalommal 5.000 Ft települési támogatás adható gyógyszerkiadások és gyógyászati segédeszköz megvásárlásával kapcsolatos kiadások viseléséhez. Az elfogadott 2017. évi önkormányzati költségvetés lehetőséget biztosít arra, hogy ez az évente kétszer adható 5.000,- Ft 7.500,- Ft-ra kerüljön megemelésre. A tavalyi támogatás-igényléseket (kb. 220 db kérelem) figyelembe véve az elfogadott költségvetésbe beleférne. A rendelet-tervezet értelmében az sem kerülne hátrányba, aki idén már igényelte (36 db kérelem) ezt a települési támogatást, hiszen számukra biztosítanánk azt, hogy a különbözetet 2017. évben kérjék.

Egyidejűleg tájékoztatom a képviselő-testületet, hogy a Társulási Tanács 2017. február 7-i ülésén tárgyalta a bölcsődei térítési díjakat is. A Társulási Tanács döntése alapján a bölcsődében a gyermek gondozására, nevelésére, nappali felügyeletére, és a vele történő foglalkozásra vonatkozóan személyi térítési díjat továbbra sem kell fizetni, így nincs szükség a gyermekjóléti ellátási formákról és a gyermekétkeztetésről szóló 8/2014. (II.28.) önkormányzati rendelet módosítására.

Az előterjesztést a Humánerőforrás Bizottság és a Pénzügyi Bizottság megtárgyalta és mindkét bizottság egyhangúlag elfogadásra ajánlja.

Kérem a tisztelt képviselő-testületet, hogy a rendelet-tervezetet szíveskedjenek elfogadni.

Kőszeg, 2017. február 16.


A polgármester nevében:



Mezei Virág s.k.
igazgatási és építéshatósági osztályvezető











ELŐZETES HATÁSVIZSGÁLATI LAP

a szociális igazgatásról és az egyes szociális ellátási formákról szóló
7/2014. (II.28.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló rendelettervezethez

(a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17. §-a alapján)



A tervezett jogszabály várható következményei, különösen

I. társadalmi hatásai:
Az alacsony jövedelemmel rendelkező családok helyzete javul. A jövedelemhatárok emelésével többen juthatnak települési támogatáshoz, továbbá a gyógyszerkiadásokat magasabb összeggel támogatnánk.
A szociális szolgáltatások intézményi térítési díjai módosulnak, van ahol kedvezően, van ahol kedvezőtlenül.

II. gazdasági hatásai:
A rendelet megalkotásával az önkormányzat kiadásai várhatóan nem emelkednek a költségvetésben tervezettekhez képest.

III. költségvetési hatásai:
A rendelet megalkotásával az önkormányzat kiadásai a költségvetéshez képest várhatóan nem változnak.

IV. környezeti következményei:
A tervezetnek környezeti következményei nincsenek.

V. egészségi következményei:
A tervezetnek egészségi következményei nincsenek.

VI. adminisztratív terheket befolyásoló hatásai:
A tervezet további adminisztratív terhet nem jelent.

VII. megalkotásának szükségessége:
A képviselő-testületnek az intézményi térítési díjakkal kapcsolatos döntését szükséges beépíteni.

VIII. a jogalkotás elmaradásának várható következményei:
A VII. pont tekintetében a helyi szabályozás elmaradása törvénysértést eredményezne.

IX. alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek:
A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi feltételek nem változnak, a pénzügyi feltételek az önkormányzat 2017. évi költségvetésében biztosítottak.



Kőszeg Város Önkormányzata Képviselő-testületének
…./2017. (II. ) önkormányzati rendelete
a szociális igazgatásról és az egyes szociális ellátási formákról szóló
7/2014. (II.28.) önkormányzati rendelet módosításáról



Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 1. § (2) bekezdésében, 132. § (4) bekezdés g) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, valamint Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. §

Kőszeg Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és az egyes szociális ellátási formákról szóló 7/2014. (II. 28.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban: Szr.) 5/A. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) Az (1) bekezdés szerinti települési támogatás akkor adható, ha
a) a családban az egy főre jutó havi jövedelem a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 190%-át;
b) egyedülálló esetén a havi jövedelem a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 190%-át;
c) egyedülélő esetén a havi jövedelem a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 240%-át;
d) a gyermekét egyedülállóként nevelő szülő családjában az egy főre jutó havi jövedelem a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 230%-át
nem haladja meg.”

2. §

Az Szr. 14. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(5) A Kőszegi Szociális Gondozási Központban a szociális segítés intézményi térítési díja: 510,- Ft/gondozási óra, a személyi gondozás intézményi térítési díja 405,- Ft/gondozási óra.”

3. §

Az Szr. 16. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(5) A kőszegi Idősek Klubjában az intézményi térítési díj: 105,- Ft/nap, a horvátzsidányi Idősek Klubjában az intézményi térítési díj: 25,- Ft/nap.”

4. §

Az Szr. 19. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) A Hajléktalanok Átmeneti Szállásán az intézményi térítési díj: 22.530,- Ft/hó, 750,- Ft/nap.”

5. §

Az Szr. 2. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

6. §

Az Szr. 2.§-a a következő (2a) bekezdéssel egészül ki:

„(2a) A vagyon meghatározásánál az Szt. 4. § (1) bekezdés b) pontjában foglaltakat kell figyelembe venni.”

7. §

Az Szr. 8/B. §-a a következő (15) bekezdéssel egészül ki:

„(15) Ha a lakásfenntartási támogatásban részesülő személy lakcíme megváltozik, azt köteles 15 napon belül bejelenteni.”

8. §

Az Szr. 23. §-a a következő (2) bekezdéssel egészül ki:

„(2) Aki az 5/C. §-ban foglalt feltételek alapján nyújtott települési támogatást 2017. február 28-ig egy alkalommal már igénybe vette, annak 2017. évben egy alkalommal további 2.500,- Ft települési támogatás adható ugyanezen a jogcímen. Aki az 5/C. §-ban foglalt feltételek alapján nyújtott települési támogatást 2017. február 28-ig már két alkalommal igénybe vette, annak 2017. évben egy alkalommal további 5.000,- Ft települési támogatás adható ugyanezen a jogcímen.”


9. §


(1) Az Szr. 5/C. § (1) bekezdésében az „5.000,- ” szövegrész helyébe a „7.500,- ” szöveg lép.
(2) Az Szr. 5/D. § (4) bekezdésében a „2016. március 1-től 204.216,- Ft (ÁFA-val)” szövegrész helyébe a „2017. március 1-től 211.330,- Ft (ÁFA-val)” szöveg lép.
(3) Az Szr. 8/B. § (1) bekezdésében a „250%-át” szövegrész helyébe a „300%-át” szöveg lép.
(4) Az Szr. 19. § (5) bekezdés a) pont aa) alpontjában a „150 Ft/fő/nap” szövegrész helyébe a „200 Ft/fő/nap” szöveg lép.
(5) Az Szr. 19. § (5) bekezdés a) pont ab) alpontjában a „200 Ft/fő/nap” szövegrész helyébe a „250 Ft/fő/nap” szöveg lép.

10. §

Hatályát veszti az Szr. 1. §-a és a 8/B. § (10) bekezdése.

11. §

(1) Ez a rendelet – a (2) bekezdésben foglalt kivétellel – 2017. március 1-jén lép hatályba, és 2017. április 2-án hatályát veszti.
(2) A 2-4. § és a 9. § (4)-(5) bekezdése 2017. április 1-jén lép hatályba.



Huber László s. k. Dr. Zalán Gábor s. k.
polgármester jegyző


(A mellékleteket lsd. a letölthető formátumban.)