Tankerületi tábor a horvát tengerparton

Július 13-án a Kőszegi Tankerületből 39 tanulóval és 8 pedagógussal (Bük, Gyöngyösfalu, Kőszeg/Bersek, JMG) indultunk Horvátországba, hogy Crikvenicában töltsünk egy felejthetetlen hetet a tengerparton. Egy panzióban laktunk 3-4 ágyas szobákban, ahol napi háromszori étkezést kaptunk. Táborvezetőnk, Imre Julianna gondoskodott a változatos programokról, Szabó Lajosné, Marika néni pedig a nyelvi nehézségek leküzdéséről. Az időjárás is kedvezett nekünk, sokat fürödtünk, napoztunk és ugráltunk a vízi légvárban. A vrbniki hajókiránduláson megcsodáltuk a dombtetőről a kilátást, átmentünk Európa legszűkebb utcácskáján (43cm), megkóstoltuk a borfagyit. Senjben, Kőszeg testvérvárosában megtekintettük Nehaj várát és megkoszorúztuk Jurisich Miklós szobrát. A maradék időt barátkozással, játékkal, sportolással, sétával, fagyizással töltöttük. Különösen élveztük a mobiltelefonos internetes vetélkedőt és limonádézást a szállásunkkal szemközti Kataka bárban. A rendszeres bingó sorsolások alkalmával értékes ajándékokra tettünk szert. Utolsó nap hazafelé megálltunk Rijekában, ahol megnéztük Trsat várát és a kolostort, megkóstoltuk a túrós, káposztás, spenótos bureket, valamint Varazdin főterén fagyiztunk egyet. Jó volt a hangulat, mindenki remekül érezte magát. Barátságok szövődtek az iskolák tanulói között. Reméljük, hogy jövőre még több iskola hirdeti meg a tábort, így még több gyereknek lesz lehetősége velünk nyaralni. Külön köszönjük támogatóink felajánlásait, mellyel lehetővé tették a változatos és színvonalas programokat.